  • 11. Data: 2015-10-29 13:07:52
    Temat: Re: płaski dach a 2spadowy - koszty
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.10.2015 uciu <a...@g...com> napisał/a:

    > 2 spadowy - na strychu mi nie zależy, nie podobają mi się też skosy, okna dachowe.
    W ciul roboty dochodzi z wykończeniówką typu wełna, płyty, stelaże, gipsy.

    Możesz też ocieplić strop zamiast dachu, jeśli nie planujesz poddasza użytkowego.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2015-10-29 13:23:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 12:54:26 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Izolacje termiczna wełna/styro. Dochodzi jakiś balast jeszcze. Powierzchnia dachu
    mniejsza.
    A dokładnie jak chcesz to rozwiązać? Gdzie dokładnie ta wełna/styro? Nad stropem czy
    pod stropem? Jeśli nad stropem to co na ta wełne/styro? Jeśli podkleisz styro pod
    stropem to więcej pierdzielenia z wykończeniem sufitu no i piękny mostek termiczny
    dookoła domu(sciany od góry. Chyba że jakies inne rozwiązanie masz.

    > 2 spadowy - na strychu mi nie zależy, nie podobają mi się też skosy, okna dachowe.
    Jeśli na strychu Tobie nie zależy to i okien tam być nie musi. Ale pomieszczenia na
    graty w domu potrzebne- nie zrobisz strychu szybko będziesz budował wiatę lub
    zagracisz garaż.
    > W ciul roboty dochodzi z wykończeniówką typu wełna, płyty, stelaże, gipsy.
    Proponowałem ocieplenie "stropu" czyli wełna nad sufitami.
    > Niemniej nie wykluczam 2spadowego. Na razie zbieram za i przeciw:-)
    Kwestia przeliczenia.
    No i z płaskim dachem przewiduje regularne problemy z przeciekaniem, smołowanie co
    rok/co dwa lata itp. No i nie bardzo ta izolację termiczną sobie potrafię na płaskim
    dachu wyobrazić ale tez nie doktoryzowałem się w temacie.

  • 13. Data: 2015-10-29 14:04:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 13:23:46 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A dokładnie jak chcesz to rozwiązać? Gdzie dokładnie ta wełna/styro? Nad stropem
    czy pod stropem?

    planowałem coś podobnego:
    http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/
    izolacja-dachu-plaskiego-montaz-od-do-z,1180/

    A jak jest dokładnie w projekcie domu to jeszcze nie wiem :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-10-29 18:54:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-29 o 10:07, uciu pisze:

    > 2 spadowego nie dam rady zrobić samodzielnie:-)
    > Chyba żle się wyraziłem:
    > - 2spadowy musiałbym wziąć firme...koszty
    > - płaski powinienem zrobić sam
    >
    > uciu

    Zrobisz sam, ja robiłem kiedyś dobudówkę do istniejącego domu, 70m2, sam
    + czasami brat, zrobiliśmy cały stan surowy. Dach robiłem sam, 3
    spadowy, krokwie, deski, papa a na nią gont bitumiczny, do tego komin
    wraz z obróbką. Więc dasz radę, musisz oczywiście kupić narzędzia,
    i trochę poczytać jak się łączy drewno, ja wszystkie złącza dodatkowo
    skręcałem śrubami, teraz jest łatwiej bo kupisz gotowe blachy z ząbkami
    które się zabija młotkiem na złączach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 15. Data: 2015-10-29 19:39:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakie są wasze opinie?
    ja w śród kolegów, to raczej startuje w konkursie "nieznam się to się
    wypowiem". Bo faktycznie, moja wiedza w kwestii budownictwa jest w
    porównaniu do Waszej - mizerna. Ale mam inną zdolność. Łatwo dostrzegam
    ściemnianie, a w tym wątku jest tej ściemy dużo.

    Dach dwustapdowy będzie miał większa powierzchnię. ładny - będzie miał
    dwa razy większą. dachówki na dach kosztują 50zł(pierwszy strzał na
    allegro - od najtańszych), a do nich jeszcze jest potrzebne pierdylion
    elementów łączących połacie i wykańczających krawędzie - drogich, jak
    "dekory" w kafelkach ściennych. strych będzie albo zimny, albo będzie
    wymagał dwa razy takiej powierzchni do zaizolowania jak płaski. Przy
    czym podłoga na strychu też jakaś musi być. Jak będzie wiał wiatr -
    będziesz miał szkody, do zerwana dachu włącznie.

    Dach płaski musi przenosić większe obciążenia. jednak jeśli go zrobisz z
    betonu ( zgodnie ze sztuką) problem znika. dach płaski kryty papą,
    będzie przeciekał. prędzej czy później. Będzie miał jednak dużo mniejsza
    powierzchnię w porównaniu do dwuspadzistego. Ktoś wspominał o tym że
    plan zagospodarowania przestrzennego w jego okolicy nie przewiduje
    dachów płaskich, ale dopuszcza tarasy dachowe. Może to paranoja, ale
    płytki podłogowe zewnętrzne mrozoodporne są tańsze od dachówek. Jeśli
    niema "budowlanych" gotowców, to proponuje położyć takie płytki na dach,
    a fugi zrobić z kleju do szyb samochodowych. ( zrób test za 25zł,
    będizesz wiedział o czym mówie) Mój znajomy, a właściwie jego współnota,
    zdecydowali się na pokrycie dachu betonowego w bloku z lat 70siątych,
    jakimś plastikiem ( dwa składniki natryskiwane na beton pod ciśnieniem.
    podobno kosztowało ich to trochę ponad 100zł za metr kwadratowy. żywica
    poliestrowa kosztuje 12 za litr, ale jest nieodporna na warunki.
    epoksydowa - 40 za litr i jest odporna jak kajak, albo kask motorowerowy.
    Dla większości z Was, to są bluźnierstwa. Bo dach powinien być z tego co
    jest w OBI na dziale dachy. Ja za parę lat napiszę Wam jak zbudowałem
    swoje podłogi, czym i jak łącze rurki, ale musi minąć trochę czasu, bo
    nie wiem na ile trwałe w czasie są moje - nie budowlane - rozwiązania.
    pozdrawiam
    ToMasz

    PS. użyj kalkulatora. tylko i aż tyle

  • 16. Data: 2015-10-29 20:35:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 18:54:54 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > i trochę poczytać jak się łączy drewno, ja wszystkie złącza dodatkowo
    > skręcałem śrubami, teraz jest łatwiej bo kupisz gotowe blachy z ząbkami
    > które się zabija młotkiem na złączach.

    O jakich zlaczach piszesz? Ja coprawda bede mial malutki dwuspad (dach altanki)
    ale chetnie sie dowiem jak sobie prace ulatwic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-10-30 07:13:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 19:39:39 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Dach dwustapdowy będzie miał większa powierzchnię. ładny - będzie miał
    > dwa razy większą. dachówki na dach kosztują 50zł(pierwszy strzał na
    > allegro - od najtańszych),

    Od 20zł raczej

  • 18. Data: 2015-10-30 08:01:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-29 o 09:32, Marcin N pisze:

    > Bardzo chętnie. Ale czym zastąpić papę? Nie znam tematu.

    Coście się tak uparli, że papa jest zła?
    Nazwa się nie podoba? To proponuję membranę termozgrzewalną.
    Materiał ma być szczelny, nieco plastyczny/elastyczny, łatwy w położeniu
    i przy tym trwały. Papa spełnia wszystkie te warunki.

    Pieńkowska w tiwi kiedyś zaproponowała (po wykolejeniu cystern
    kolejowych i wycieku zawartości) żeby cysterny wyposażyć w "system
    antywyciekowy". Tak się robi z mózgiem, jak ktoś za dużo siedzi przy
    komputerze i ogląda świat przez szybkę.
    Jacek

  • 19. Data: 2015-10-30 08:28:28
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 29 Oct 2015 23:13:12 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Od 20zł raczej

    Zależy jak liczyć, licząc średnią z dachówkami specjalnymi, to bliżej 50 zł
    nawet przy cenie zwykłej za m2 = 25 zł. Gąsiory, skrajne to 30-60 zł/szt.
    Taki trójnik gąsiora to może i 500 zł kosztować.

    Jednakże według mnie dach spadzisty więcej błędów wybaczy. Płaski musi być
    zrobiony dobrze, A dobra izolacja przeciw wilgociowa kosztuje. na tym
    filmie muratora ocieplali go wełną, teraz niewielka nieszczelność i ta
    wełna pije wodę i traci właściwości izolacyjne. Aby to samo wyschło, nie ma
    szans. Jakbym już brał się za dach płaski, to bez attyk, chyba, że z
    attykami i od razu basen na dachu:-)

    --
    scruffty

  • 20. Data: 2015-10-30 08:33:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 08:28:39 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Zależy jak liczyć, licząc średnią z dachówkami specjalnymi, to bliżej 50 zł
    > nawet przy cenie zwykłej za m2 = 25 zł. Gąsiory, skrajne to 30-60 zł/szt.
    > Taki trójnik gąsiora to może i 500 zł kosztować.

    To racja - moja sasiadka wybrala sobie plaska dachowke - gasiory po 200 pln
    (a ma dach wielospadowy), gasior skrajny 500 pln, trojnik (uwaga uwaga)
    2000 pln. Bylem zdziwiony jak w trakcie budowy poprosila mnie zebym
    zerkal tam czasem czy dachowek nie kradna (te najdrozsze trzymala w
    mieszkaniu :)) ale jak sie dowiedzialem o cene to sie wszystko wyjasnilo...
    Masakra ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.