  • 1. Data: 2009-01-18 10:38:35
    Temat: podłączenie kinkietu
    Od: "P" <p...@g...pl>

    Witam
    Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
    niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba) .
    Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-01-18 11:49:47
    Temat: Re: podłączenie kinkietu
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał

    > Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

    tak

  • 3. Data: 2009-01-18 13:24:37
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 18 Sty, 12:49, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał

    > tak

    Uziembienie do radyja to był drucik wetknięty do ziemi w doniczce.

  • 4. Data: 2009-01-18 13:41:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *P* napisał(a):

    > Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
    > niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie
    > (chyba) . Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

    A czy to jest kinkiet na jedną żarówkę czy więcej? Bo jeśli więcej, to
    wskazywałoby to na możliwośc włączenia jednej(?) lub więcej żarówek.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2009-01-18 21:28:04
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba)
    > . Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?

    Uziemienie ma kolor zółto-zielony. Jeżeli prosucent lampy przewidział styk
    ochronny oznacza to że klasa bezpieczeństwa w której wykonana jest lampka
    przewiduje uziemienie w celu ochrony użytkownika przed porażeniem.
    Jeżeli nie masz trójprzewodowej instalacji z przewodem ochronnym - podepnij
    bez uziemienia - w normalnych warunkach nie powinno się nic stać.
    Niech Ci nie przychodzi do głowy aby do styku ochronnego podłączyć
    zerowanie.

  • 6. Data: 2009-01-21 14:31:21
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    > podepnij bez uziemienia - w normalnych warunkach nie powinno się nic stać.
    > Niech Ci nie przychodzi do głowy aby do styku ochronnego podłączyć
    > zerowanie.

    Możesz to jakoś uzasadnić ?

    --
    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2009-01-22 09:25:41
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Możesz to jakoś uzasadnić ?

    Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest metalowa.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-01-22 18:09:09
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest
    > metalowa.
    > --
    > Jackare
    Żeby go prąd nie poraził to tego kinkietu z zaciskiem ochronnym
    nie powinien w ogóle instalować w sieci bez przewodu ochronnego
    bo nie jest on do niej przystosowany a poniewaz ma zacisk ochronny
    to niestety nie jest w bezpiecznej 2 klasie izolacji.

  • 9. Data: 2009-01-22 21:47:22
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    dobra, dobra...
    50 lat podłączało się lampy i kinkiety bez uziemienia i nikomu nie
    przeszkadzało. Czyżby nagle coś się zmieniło w prawach fizyki? Raczej nie.
    Pozmieniały się przepisy, co nie znaczy, że na lepsze.
    Jacek

  • 10. Data: 2009-01-22 22:02:37
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Tak. Aby nie poraził go prąd przez obudowe kinkietu jeżel np jest metalowa.

    Oczywiście :)

    A wiesz, że przewód zerowy i ochronny się i tak łączą :) IMHO lepiej go
    podłączyć do przewodu zerowego niż zostawić "w powietrzu". W razie
    przebicia "fazy" na obudowę powinien zadziałać rozłącznik
    nadmiarowy/bezpiecznik.

    --
    Krzysiek M.