  • 11. Data: 2009-01-22 23:26:01
    Temat: Re: podłączenie kinkietu
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

    > A wiesz, że przewód zerowy i ochronny się i tak łączą :)

    Łączą ale przed różnicówką.

    IMHO lepiej go
    > podłączyć do przewodu zerowego niż zostawić "w powietrzu". W razie
    > przebicia "fazy" na obudowę powinien zadziałać rozłącznik
    > nadmiarowy/bezpiecznik.

    Jak połączysz neutralny z ochronnym to w 99,9% wybije różnicówka.

    Pozdrawiam

    charwel

  • 12. Data: 2009-01-23 09:08:33
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > A wiesz, że przewód zerowy i ochronny się i tak łączą :)
    Poważnie ???? :)))
    Nie zawsze się łączą.
    A wiesz że zdarzają się usterki w ktrórych na przewodzie zerowym pojawia sie
    napięcie i wcale te usterki nie są rzadkie?
    A wiesz że w pewnych przypadkach pojawia się na nim napięcie międzyfazowe co
    już jest naprawdę mało wesołe ?

    Z tego co pisze P wnioskuję że jest to stara dwuprzewodowa instalacja i że
    nie ma w niej RCD. P tego nie napisał więc mogę się mylić ale tak sobie
    założyłem. W takiej instalacji często-gęsto rolę ochronną pełni przewód N
    do którego mostkuje się bolce ochronne gniazdek. Bywa często że jest to
    przyczyną zagrożeń o których napisałem wyżej.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2009-01-23 12:17:37
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 18 Sty, 12:49, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał

    > tak

    >Uziembienie do radyja to był drucik wetknięty do ziemi w doniczce.
    uziembienie to ciebie swędzi ty skretynjiały elektryku,

  • 14. Data: 2009-01-23 12:22:57
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

    > Jak połączysz neutralny z ochronnym to w 99,9% wybije różnicówka.
    W ilu starszych mieszkaniach jest różnicówka bez modernizacji instalacji?

  • 15. Data: 2009-01-23 12:42:31
    Od: Panslavista <p...@g...com>

  • 16. Data: 2009-01-23 12:43:08
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 18 Sty, 11:38, "P" <p...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
    > niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba) .
    > Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?
    >
    > pozdr.

    To zależy kto i kiedy wyprodukował kinkiet.
    Jeżeli to był ex_q, to może to być skrajnie opasno!!!

  • 17. Data: 2009-01-23 12:43:23
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

    > Nie zawsze się łączą.

    w instalacji domowej sieci 400/230 nie łącza się?

    > A wiesz że zdarzają się usterki w ktrórych na przewodzie zerowym pojawia
    > sie napięcie i wcale te usterki nie są rzadkie?

    Wszystko może się zdarzyć, ale nie jest to takie częste.
    W większości gospodarstw domowych "zerowanie" jest podstawową ochroną
    i jakoś działa.

    > A wiesz że w pewnych przypadkach pojawia się na nim napięcie międzyfazowe
    > co już jest naprawdę mało wesołe ?

    tylko w przypadku pomyłki elektryka lub wadliwej ze starości instalacji,
    No może jeszcze w przypadku nawałnicy i przewracanych słupach, ale od tego

    zabezpieczenia w stacjach.

    > W takiej instalacji często-gęsto rolę ochronną pełni przewód N do
    > którego mostkuje się bolce ochronne gniazdek. Bywa często że jest to
    > przyczyną zagrożeń o których napisałem wyżej.

    Jak na razie jest to najpowszechniejszy sposób ochrony przed porażeniem,
    zakłądając,
    że bezpieczniki są *prawidłowo dobrane* !!!

  • 18. Data: 2009-01-23 12:49:51
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

    > Jeżeli to był ex_q, to może to być skrajnie opasno!!!
    jesteś stary i glupi cap

  • 19. Data: 2009-01-23 12:52:19
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 23 Sty, 13:49, "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> wrote:

    >  jesteś stary i glupi cap

    He..he, parchata GWniana argumentacja.

  • 20. Data: 2009-01-23 12:57:22
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 23 Sty, 13:43, "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> wrote:

    >  > Nie zawsze się łączą.

    Jeżeli przerwane to się nie łączą.
    Ale zawsze łączą się na transformatorze w podstacji - z tym, że z
    transformatora wychodzi PIĘĆ przewodów nn.
    Wtedy w domu przy instalacji jednofazowej powinny byc TRZY przewody
    - FAZOWY, ZEROWY (ROBOCZY) I NEUTRALNY (OCHRONNY).