  • 1. Data: 2010-05-19 22:05:45
    Temat: problem z drogą - pomocy
    Od: rob budowniczy <b...@g...com>

    Dostaliśmy dzisiaj warunki dostępu posesji do drogi gminnej a raczej
    tego co biegnie koło naszej działki.
    Niestety "droga gminna" nie dość, że jest w fatalnym stanie (wąska -
    2m, stroma) to jeszcze jest drogą gminną wewnętrzną.
    W decyzji jest zawarte zdanie: "droga jest nieuporżądkowaną - posiada
    nawierzchnie gruntową z dwoma wzdłużnymi
    pasami spękanego betonu oraz niewystarczającą szerokość (ok 2m), nie
    zapewniając właściwej obsługi komunikacyjnej...".

    W piśmie tym nakazują nam przebudować drogę wewnętrzną poprzez jej
    poszerzenie do min 3m. oraz ułożenie warstwy
    podbudowy o grubości min 30cm.

    Nie wiem dlaczego ta droga ma status wewnętrznej. Jest to co prawda
    ślepa uliczka (odśnieżana w zimie) ale przy niej są 3
    działki budowlane a na samym końcu jest wybudowany dom.

    Co możemy zrobić w takim przypadku, czy gmina nie ma żadnych
    obowiązków? Gdzie można skierować jakieś pismo/petycje
    z prośbą o pomoc i przynajmniej częściowe finansowanie.

    I teraz nie do prawników . Ile może kosztować poszerzenie drogi o1
    metr (wcięcie się w naszą skarpe) na długości około 60m oraz
    jej utwardzenie.

  • 2. Data: 2010-05-19 22:17:12
    Temat: Re: problem z drogą - pomocy
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "rob budowniczy" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    Ile może kosztować poszerzenie drogi o1
    metr (wcięcie się w naszą skarpe) na długości około 60m oraz
    ej utwardzenie.
    ===================

    Sam tłuczeń wyniesie Cię parę tysięcy.
    Natomiast nie rozumiem, dlaczego masz fundować drogę pozostałym ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-05-19 23:05:58
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Sam tłuczeń wyniesie Cię parę tysięcy.

    Odprowadzenie wód opadowych z terenów utwardzonych może być
    kosztowniejsze...

    --
    AS

  • 4. Data: 2010-05-20 06:19:43
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tez mamy podobna droge tylko na ponad 6m
    i sami kopaliśmy i utwardzalismy
    jakieś 7000zł za 100m ( koparka ze 3 razy, gruz, frez asfaltowy)

  • 5. Data: 2010-05-20 08:09:21
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Maj, 00:05, rob budowniczy <b...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > I teraz nie do prawników . Ile może kosztować poszerzenie drogi o1
    > metr (wcięcie się w naszą skarpe) na długości około 60m oraz

    zglaszasz pismo do gminy o utwardzenie drogi gminnej w celu
    zapewnienia dojazdu do swojej posesji.
    Maja obowiazek i tyle.
    W przypadku odmowy kierujesz sprawe do powiatu celem upomnienia przez
    instancje wyzsza gminy. Jesli to nie pomoze to wyzej. wojewodzctwo.
    Pozniej to juz tylko sprawa sadowa o nie wywiazywanie sie z
    podstawowych obowiazkow gminnych jak zapewnienie dojazdu do posesji
    droga gminna.

    Sprawa inczaj sie przedstawia jak jest teren przywatny z uzyczeniem.
    To juz w kwesti wewnetrznej urzyczajacego i kupujacego taka posesje.

  • 6. Data: 2010-05-20 08:10:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-20 00:05, rob budowniczy pisze:
> [...]
    > obowiązków? Gdzie można skierować jakieś pismo/petycje
    > z prośbą o pomoc i przynajmniej częściowe finansowanie.

    Nie wiem dlaczego gmina się wypięła. Skoro wydała warunki lub jest plan
    zabudowy to tam musi być określone gdzie jest droga. Nie ma czegoś
    takiego jak droga wewnętrzna - próbują cię w tej gminie zbyć. Sprawdź do
    kogo należy ta droga i w czyim zarządzie się znajduje. Raczej są dwie
    możliwości działka skarbu Państwa w zarządzie gminy lub działka gminna.
    W obu przypadkach gmina ma obowiązek dbać o tą drogę - stąd też jest ona
    odśnieżana.

    Fakt 2 m to stanowczo za mało by zrobić konkretną drogę - dlatego radzę
    - zebrać właścicieli działek wzdłuż drogi, niech każdy odda po 1,5 m
    będziecie mieli drogę szeroką na 5 m (docelowo chodnik + kawałek
    solidnej drogi) to przepisać na gminę z przeznaczeniem na drogę.
    A potem męczyć gminę by zrobili tą drogę.

    U mnie był podobny problem - po 2 latach i częściowym własnym udziale w
    drogę wczoraj doczekałem się wysypania rzecznego żwiru - wszystko trwało
    2 lata i kosztowało nas 3 sąsiadów około 6 tys. (170 m drogi) i sporo
    telefonów do gminy. Gmina wybrała koryto myśmy wsypali pierwszą warstwę
    żwiru gmina resztę i teraz gmina dowiozła następną warstwę w sumie droga
    szeroka na około 2,5 m koryto wybrane na 20-30 cm.

    Proponuję Ci drążyć temat w gminie, wskazać na zagrożenia np. brak
    możliwości dojazdu pogotowia lub straży...

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-05-20 10:03:53
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > zglaszasz pismo do gminy o utwardzenie drogi gminnej w celu
    > zapewnienia dojazdu do swojej posesji.
    > Maja obowiazek i tyle.

    Pozwolę sobie zapytać o swoje przy okazji.
    A jak się ma sprawa, gdy droga jest "we władaniu gminy"??
    Sąsiad był w gminie w sprawie tej drogi i odesłali go do ... sołtysa. Sołtysa
    akurat nie było.

    Kazek

  • 8. Data: 2010-05-20 15:01:32
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > jakieś 7000zł za 100m ( koparka ze 3 razy, gruz, frez asfaltowy)

    Powiedz mi, rozumiem że masz na nawierzchnię położony tzw destrukt
    asafaltowy.
    Zamierzam takie coś zrobić - jak u ciebie to jest trwałe?
    W sensie czy mnie pęka po zimie?

    MS

  • 9. Data: 2010-05-21 06:07:31
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

> [...]
    > asafaltowy.
    > Zamierzam takie coś zrobić - jak u ciebie to jest trwałe?

    u nas było dobrze utwardzone tzn 30cm humusu zdjęte i na to gruz
    potem ujeżdżało sie chyba z 6 miesięcy i młotkiem rozbijaliśmy sami
    na to frez asfaltowy wyrównay przez nas deską :)
    i powiem tak: po 1 zimie mam prosto jak na polu golfowym, kilka miejsc gdzie
    troszke zassało i stała woda ale tak 1cm
    a w drodze głownej juz 2 raz dziury łatają :)