  • 51. Data: 2013-06-25 14:56:02
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Jun 2013 14:58:15 +0200, mcs

    > zapodawaj. zahartujesz się ;-)

    Dobra. Ty dawaj swój, ja swój
    -- i będziemy się hartować. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 52. Data: 2013-06-25 14:56:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 14:43:18 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > rozważam grubszą ścianę dookoła garażu aby była możliwość go nieco ochłodzić
    Ja równiez do garazu doprowadziłem rurki do grzejnika, na szczęście grzejnika nie
    założyłem. W największe mrozy temp była dodatnia więc nie widzę sensu ogrzewac garaż.
    Majsterkowac tez sporo majsterkuje, głównie spawanie i stolarka i bez ogrzewania dało
    rade. Mało tego, spawanie jeśli już w środku toi i tak przyt otwartej bramie
    garażowej

    > poszerzenie garażu powiększy i tak nie najmniejszy dom, obecnie mam
    > daje jakoś radę, w przypadku 6m gdzie nie ma sytuacji że jednocześnie
    > wjeżdżają dwa samochody wydają mi się optymalnym minimum.
    Myśłę że będzie podobnie jak u mnie- garaz jest garażem tylko z nawzy samochód
    parkuje tam sporadycznie- jak mnie żona zmobilizuje aby sprzatnąc moje graty to
    czasami zima stawia tam auto.
    Wg mnie garaż jako pomieszczenie na samochód to rzcz zbyteczna- ładna wiata w okolicy
    domu i spokojnie wystarczy dla aut. Oczywiście takie pomieszczenie jest potrzebne do
    trzymasnia gratów, spawarek, heblarek i innych narzędzi szczególnie jak ktoś
    majsterkuje. A Ty majsterkujesz więc auta w tym pomieszczeniu które zwiesz garaż
    raczej stac nie będą;)

    pospawasz i pomajsterkujesz- chcyba ze jakas elektronika lutowanie itp.

    > prace "gabarytowe" będą wykonywane w garażu
    J.w.
    Dlatego jak już Tobie tu pisali pomyśl o sonbnym pomieszczeniu gdzies z boku, ew
    przyklejopnym do domu. Nie w bryle budynku bo szkoda miejsca pod dachem;))

    > od urodzenia w domu.
    Ja również- tylko kilku letni epizod w mieszkaniu(nigdy więcej).
    I duze pomieszczenie gospodarcze przy domu top podstawa. Niekoniecznie w bryle domu.
    Ze względów podatkowych lepiej jak jest przyklejone do domu zamiast wolnostojące

  • 53. Data: 2013-06-25 14:58:15
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Pokazałbym w sumie mój plan, ale po takiej zjebce na autorze wątku trochę
    > się boję ;)

    zapodawaj. zahartujesz się ;-)

    mcs

  • 54. Data: 2013-06-25 15:23:57
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Dobra. Ty dawaj swój, ja swój
    > -- i będziemy się hartować. ;)

    Ja już jestem twardy. Projekt został poddany surowej ocenie grupy, dom stoi,
    ja mieszkam. Ogólnie bajka.
    Teraz Ty wyciągaj cojones ;-)))

    mcs

  • 55. Data: 2013-06-25 15:33:17
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 14:37:48 +0200, mcs napisał(a):

    > Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wystawić go na kamionowanie przez grupę? ;-) Teraz, gdy już wybudowany?
    > Jeszcze się targnę i go zburzę po fali krytyki ;-)
    > Wystawiałem go kilka lat temu i nie wzbudził zachwytu ogółu.
    > Ale mi się w nim mieszka nieźle ;-)
    > Daj maila, coś wyślę.

    w...@w...pl
    tylko wstaw "kanies" zamiast wp na początku.

    --
    Franc

  • 56. Data: 2013-06-25 15:42:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Naprawde najlepsze co Albercik moze zrobic to wziac gotowca inaczej bedzie
    > mial niezadowolenie za duza sume pieniedzy.

    ROTFL
    Ten projekt ma mniej błędów niż większość gotowców jakie w życiu widziałem,
    a uwierz mi widziałem tego setki, a dziesiątki szczegółowo analizowałem.

    Ot choćby to co się pierwsze rzuca w oczy (a czego już nie będzie) czyli
    drzwi przesuwane do wiatrołapu - tak to jest błąd, ale zobacz ile projektów
    gotowców w ogóle nie ma wiatrołapu.

    Idźmy dalej inwestor chce garaż - w tym projekcie jest idealnie
    skomunikowany - czyli przez wiatrołap dzięki temu jest śluza dla ciepłego
    powietrza i zapachów. Spora cześć gotowców albo nie ma bezpośredniego
    połączenia z garażem, albo ma bardzo na około, albo bezpośrednio z salonu
    czy przedpokoju.

    Kolejna rzecz - umiejscowienie garażu względem kuchni. Tę trasę najczęściej
    się przebywa z zakupami dlatego idealna bryła to taka gdzie kuchnia jest
    blisko wiatrołapu a nie po drugiej stronie salonu. I znowu w ilu projektach
    gotowych jest tak ze kuchnia jest na drugim końcu domu i później mieszkańcy
    sobie plują w brodę że zimą muszą wielokrotnie zmieniać buty nosząc zakupy z
    auta do kuchni.

    I tak by można naprawdę długo wymieniać... Projekty gotowe to zło konieczne
    dla ludzi bez krztyny wyobraźni którzy całe swoje dotychczasowe życie
    spędzili w jednym malutkim mieszkaniu nie wychylając z niego nosa i tak
    naprawdę nie wiedza czego potrzebują.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2013-06-25 15:46:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Jun 2013 15:23:57 +0200, mcs

    > Ja już jestem twardy. Projekt został poddany surowej
    > ocenie grupy, dom stoi, ja mieszkam. Ogólnie bajka.

    Ja nie mam projektu, tylko wstępny szkic. :P Poza tym dom jest "zbudowany"
    na podstawie krzyża (a nie jak większość na klocku zbliżonym do kwadratu),
    co może wzbudzić na grupie pewne niepotrzebne emocje religijne. ;D

    > Teraz Ty wyciągaj cojones ;-)))

    Poczekaj, najpierw sobie zaparzę mojito ;) potem wprowadzę jeszcze parę
    kresek i może jutro zapuszczę. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 58. Data: 2013-06-25 17:47:48
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 09:02, Albercik pisze:
    > Witam,
    > chciałbym poddać pod dyskusje projekt domu.
    > Na razie tylko parter, na poddaszu wprowadziliśmy sporo zmian, za kilka
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co
    > można by usprawnić.
    > http://ifotos.pl/zobacz/parterpng_nxapnne.png/
    >
    > południe jest od lewej strony
    > garaż ogrzewany

    Dziękuję za dotychczasowe uwagi, mimo zebranych cęgów proszę o jeszcze,
    ale konkrety a nie żeby wywalić do kosza i najlepiej nic nie robić.

    Mam jedną prośbę o uszczegółowienie. Kilkukrotnie pojawił się temat
    wąskiego gardła w komunikacji - o co kaman?
    Jest wejście z wiatrołapu, zamiast obecnych tam drzwi przesuwnych będą
    normalne drzwi 90tki otwierane do wnętrza wiatrołapu(drzwi wejściowe
    będą otwierane na zewnątrz). Potem mamy schody w górę po prawej i
    otwartą na salon część hucznie zwaną komunikacją. Dalej jest krótki
    korytarzyk o szerokości ~120cm gdzie jest wejście do WC.
    W którym niby miejscu będzie mi się powodował korek? gdzie i skąd ludzie
    będą chodzić takimi tłumami że to zwykłe minięcie się nie będzie możliwe?
    Tak wiem że to wejście do małego pokoju jest przysłonięte drzwiami od
    WC, no ale to nie dworzec kolejowy ani mcdonald żeby bez przerwy ktoś do
    kibla latał..
    Może mi to ktoś wyjaśnić? bo jako że większość uwag jestem w stanie
    zrozumieć, większość z pewnością będzie wzięte pod uwagę i zmodyfikuję
    projekt, a przynajmniej się dokładnie zastanowię czy aby na pewno jest
    dobrze, ale jeżeli chodzi o małą komunikację to togo nie pojmuję.

  • 59. Data: 2013-06-25 20:15:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 14:28:33 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > 1 - pokój 10,48m^2 - to raz - nie jest to pokój z przeznaczeniem na
    > stały pobyt ludzi, będzie tam biurko z komputerem, jakaś biblioteczka,

    "nie jest to pokój z przeznaczeniem na stały pobyt ludzi"
    ^^

    > mała rozkładana sofa dla przyjezdnych, generalnie pomieszczenie bardziej
    > dla żony

    "generalnie pomieszczenie bardziej dla żony"

    ^^

    :))))))))))
    Made my day!

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2013-06-25 20:19:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 14:37:48 UTC+2 użytkownik mcs napisał:

    > Wystawić go na kamionowanie przez grupę? ;-) Teraz, gdy już wybudowany?
    > Jeszcze się targnę i go zburzę po fali krytyki ;-)

    To moze byc ciekawy eksperyment - czy rady grupowiczow rzeczywiscie sprawdzaja sie w
    praktyce. Moj projekt:

    http://szyna.civ.pl/projekt/2_parter.jpg

    (mam pewne zmiany w ukladzie WC - jest przesuniete w prawo).

    Poddasza kurde nie wklejam nawet bo jest urzadzone zupelnie inaczej niz w projekcie
    ;) Albo wkleje - moze ktos napisze, ze zrobilby po mojemu :)

    http://szyna.civ.pl/projekt/3_poddasze.jpg

    Piszcie - jakie widzicie wady, mieszkam juz 3 rok i generalnie mieszka mi sie b.
    wygodnie ale zrobilbym kilka drobnych zmian :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.