  • 41. Data: 2009-05-26 21:43:00
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gvhn1t$1k7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To co pisalem do WS - u Ciebie by sie sprawdzilo: mieszacz powinien
    > mieszac wode z powrotu cyrkulacji i z zasobnika.

    Zalozenie jest takie, ze woda w cyrkulacji nie bedzie stygla zbyt szybko.
    Caly odcinek jest dokladnie izolowany. Moze byc taka sytuacja, ze po prostu
    nie bedzie z czym mieszac jezeli pobor wody nastapi zaraz po wylaczeniu
    pompy.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-05-26 21:56:43
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyslenia
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 23:33, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > No to troche pokreciles - bo co mialo znaczyc: "efekt jest taki, ze pompka
    > praktycznie jest wylaczona, a ciepla woda jest on-line".

    dokladnie tak to dziala w praktyce ;)
    jesli chodzi to swieci sie jakas tam kontrolka, pi razy oko jak wchdze
    do kotlowni to raz na 15-30 (dokladnie nie liczylem?) pompa pracuje...
    po prostu wyglada, ze wymagany czas pracy jest bardzo krotki -
    zapewnia to termostat, bo na sterowniku te czasy ustawilem tak sobie
    (o ile pamietam) - sterownik po prostu jest podpiety do sterowania
    trybem nocnym... oczywiscie mozna bawic sie dokladniejszym ustawianiem
    czasow sterownika i nie dawac teromstatu, ale to jest troche zabawy,
    nie uwzglednia np. sytuacji, ze ktos odkreca wode - wtedy plynie tez
    cyrkulacja...

    WS

  • 43. Data: 2009-05-26 22:04:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 23:43, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nie bedzie z czym mieszac jezeli pobor wody nastapi zaraz po wylaczeniu

    w linku ktory wczesniej podalem jest schemat mojej instalacji...
    dokladnie tak jest to zrobione - efekt jest taki, ze nawet przy
    dlugiej pracy pompy temp. w obiegu cyrkulacji jest znacznie nizsza niz
    w zasobniku - jesli juz przekroczy temp. ustawiona na termostacie to
    pompuje sie "w kolko ta sama woda" - goraca sie praktycznie nie
    dolewa... dosc sprytnie to wymyslil instalator (a wlasciwie, to raczej
    schemat z ulotki Honeywela)

    WS

  • 44. Data: 2009-05-26 23:31:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > pompuje sie "w kolko ta sama woda" - goraca sie praktycznie nie
    > dolewa... dosc sprytnie to wymyslil instalator (a wlasciwie, to raczej

    Mieszacz rozumiemy jako zawor trojdrogowy? Czyli wg. Twojego schematu mamy
    na gorze zasilanie ciepla woda z zasobnika i z dolu zimna woda z sieci, czy
    z zasobnika tj. gdzie jest zawor bezpieczenstwa? Miedzy przylaczeniami
    zasobnika i mieszacza, czy przed nimi? Niby sa jakies sugestie, ale niepewne
    i watpliwy co do miejsca wystepowania.
    Jezeli przed nimi to jest to uklad ktory opisywalem odkrywczo, jezeli miedzy
    nimi to ciepla woda mieszana jest z woda z sieci, a to znaczy ze zawor z
    ciepla woda z zasobnika w mieszaczu bedzie zamkniety i nie wiem co poplynie
    w cyrkulacji jezeli zawor bedzie szczelny, wiec pewnie bez sensu. :-) Mysle
    ze to jest dokladnie to co gdzies powyzej wspanialomyslnie odkrylem jak
    ruscy rower u Niemca na strychu. A zatem, gdyby zostawic cyrkulacje wlaczona
    caly czas jak to niektorzy maja z wylaczeniem powiedzmy jedynie na noc, to
    ta woda w calym zasobniku po pewnym czasie osiagnie jednakowa temperature.
    Jezeli bedzie wysoka o czym pisalem, to nadal mamy problem z czym mieszac
    jezeli nie ma poboru wody. To napewno dobry uklad, ale woda nie moze caly
    czas krazyc. Osobiscie planowalem zalaczenia pompy sterowane czujnikami
    ruchu w lazienkach i nad zlewozmywakiem, wiec uklad ma szanse sie sprawdzic.

    Dzieki.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-05-26 23:53:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > dokladnie tak to dziala w praktyce ;)
    > jesli chodzi to swieci sie jakas tam kontrolka, pi razy oko jak wchdze
    > do kotlowni to raz na 15-30 (dokladnie nie liczylem?) pompa pracuje...

    No i tak ma byc, ale to nie jest, ze nie pracuje w ogole. Dalej jednak nie
    wiem jaki ma cel zegarowanie, gdy cwu jest normalnie uzytkowana (dzien i
    ludzie w domu). Zauwaz tez, ze w niesprzyjajacych warunkach - zbyt rzadkie
    wlaczenie przez zegar - cyrkulacja bedzie slabiej realizowala swoje zadania
    ;-)

    Powtorze jeszcze raz - zegar w tym ukladzie jest dobry do calkowitego
    wylaczania cyrkulacji, w okreslonych porach.

  • 46. Data: 2009-05-27 00:03:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Osobiscie planowalem zalaczenia pompy sterowane czujnikami ruchu w
    > lazienkach i nad zlewozmywakiem, wiec uklad ma szanse sie sprawdzic.

    Zalezy jak masz daleko do zasobnika - pompa cyrkulacyjna ciagnie powoli, a
    nawet jak sie pusci wode z kranu i nie ma cyrkulacji, to tez czeka sie
    relatywnie dlugo, nawet przy krotkich odcinkach - sprawdzone doswiadczalnie.

  • 47. Data: 2009-05-27 00:05:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie no jest, uscislalem tylko. :-)

    > Tak w momencie poboru. Przy cyrkulacji woda "brana" by byla z obu krucow
    > zasobnika (gora i dol) i tloczona w srodku, gdzie jest powrot cyrkulacji.

    > To tylko wstepne przemyslenia.
    > No wiec byly by dwie pompy. Obie na wejsiu cyrkulacji, tj. do mieszacza.
    > Jedna pompowala by goraca wode z gory zasobnika, druga zimna z dolu, obie
    > do mieszacza. Woda po prostu krazyla by miedzy gora, dolem a srodkiem.
    > Przy duzych zasobnikach roznica miedzy gora a dolem moze byc
    > wystarczajaca.

    No ale czy tu nie ma stalego dolewania wody do ukladu?

  • 48. Data: 2009-05-27 00:43:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Caly odcinek jest dokladnie izolowany. Moze byc taka sytuacja, ze po
    > prostu nie bedzie z czym mieszac jezeli pobor wody nastapi zaraz po

    Faktycznie. Trzeba by dolozyc dodatkowe mieszanie z zimna woda gdyby
    temperatura za pierwszym mieszaczem byla zbyt wysoka. Plus byc moze jakis
    zwrotny, zeby pompka nie przecisnela wody (malo prawdopodobne, ze da rade).

  • 49. Data: 2009-05-27 06:51:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Maj, 01:31, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]

    > zasobnika i mieszacza, czy przed nimi? Niby sa jakies sugestie, ale niepewne

    dokladnie wyglada to tak:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5deb370e186e3de
    .html

    mieszacz to to z zielonym pokretlem, ciepla od gory, zimna od dolu +
    kilka zaworow jednokierunkowych (jak na schemacie
    http://preview.tinyurl.com/schematInstalacji )

    tak na chopski rozum w zaworze dzialajacym idealnie :) to jesli woda w
    obiegu cyrkul. osiagnie temp wieksza niz ustawiona terostatem, to
    powinien otworzyc sie tylko "dol", czyli wejscie zimniej i wtedy woda
    powinna krazyc tylko w obiegu cyrkulacyjnym (z pominieciem zbiornika),
    do czasu az sie ochlodzi ponizej tego progu, wtedy powinno otworzyc
    troche gore, z cyrkulacji wejdzie do zbiornika srodkowa rurka, a gorna
    doleje troche goracej... i tak w kolko :)

    WS

  • 50. Data: 2009-05-27 06:53:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Maj, 02:03, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]
    > relatywnie dlugo, nawet przy krotkich odcinkach - sprawdzone doswiadczalnie.

    dokladnie tak jest u mnie... jesli wstanie sie za wczesnie (czyli po
    calej nocy przed uruchomieniem pompki), to przy kranie odkreconym na
    full czeka sie ponad 50sekund na ciepla wode na poddaszu (dom: parter
    +poddasze, kotlownia w piwnicy)

    WS