  • 101. Data: 2009-06-02 18:42:57
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:h03q69$e6h$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Na dzien dobry kupic taki zegar w castoramie do gniazdka i wylaczac prad
    > pompie na noc i na czas nieobecnosci. Poza tym mozesz probowac obnizac
    > temperature na pompie. Prawda jest, ze cyrkulacja niezle wyzera gaz.

    U mnie wyżerała dużo ciepła, że aż ją odciąłem zaworami. Mam taki zegar na
    czas ale on tez nic nie daje, bo nie zawsze sie kąpiesz w tych samych
    godzinach. Zwykle nie. Godzina pracy cyrkulacji to piec zaczyna chodzić
    jakby grzał kaloryfery.
    Zrobie chyba przyciski włączające cyrkulację na 3 minuty. Mam kable w
    ścianach w różne miejsca. Z tym, że to tez mała pociecha. Jak ide się kąpać
    spuszczam wodę, a do mycia rąk nie naleci ciepła. Może zrobic sprzężenie
    jakieś z wejściem do łazienek ?Np cyrkulacja sie włączy od czujek ruchu na 2
    minutki. Załatwiasz potrzebe i masz ciepłą wode w kranie zaraz.

  • 102. Data: 2009-06-02 20:15:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakby grzał kaloryfery.
    > Zrobie chyba przyciski włączające cyrkulację na 3 minuty.

    Wymien pompe na taka, ktora ma termostat - naprawde warto.

  • 103. Data: 2009-06-02 20:27:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > jakieś z wejściem do łazienek ?Np cyrkulacja sie włączy od czujek ruchu na
    > 2 minutki. Załatwiasz potrzebe i masz ciepłą wode w kranie zaraz.

    Czujka w łazience załączająca pompe jak podchodzisz do umywalki. Może być
    czujka bezprzewodowa.

    Kris

  • 104. Data: 2009-06-02 20:33:36
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Wymien pompe na taka, ktora ma termostat - naprawde warto.

    Ja taką mam grundfosa ale długość rur powoduje straty.

  • 105. Data: 2009-06-02 20:34:19
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    >>
    > kąpać
    >
    > Czujka w łazience załączająca pompe jak podchodzisz do umywalki. Może być
    > czujka bezprzewodowa.

    tak właśnie planuje zrobić.. coś w tym stylu.

  • 106. Data: 2009-06-02 20:39:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 2 Cze, 22:15, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Wymien pompe na taka, ktora ma termostat - naprawde warto.

    pompa troche kosztuje...
    moze warto porobic najpierw testy z jakims termostatem montowanym na
    rure... za ~50PLN mozna kupic...

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22termostat+prz
    ylgowy%22+rur%C4%99+cena&btnG=Szukaj&lr=

    WS

  • 107. Data: 2009-06-02 21:24:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    >>
    > kąpać
    >
    > Czujka w łazience załączająca pompe jak podchodzisz do umywalki. Może
    > być czujka bezprzewodowa.

    i licznik odliczający te 2-3 minuty do chwili kiedy ci zamiesza tą wodą.:)

  • 108. Data: 2009-06-03 06:57:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > i licznik odliczający te 2-3 minuty do chwili kiedy ci zamiesza tą wodą.:)

    Nie przesadzasz? 2-3 minuty to chyba kilkadziesiat metrów rury by musiało
    być. Nie chce mi sie robic testów ale przez 3 minuty to chyba z 30litrów
    wody można upuścić
    Ile metrów rury musiałoby być aby dopływ ciepłej wody trwał 2-3 minuty?
    Ja mam bez cyrkulacji, od wymiennika do zlewozmywaka jest jakieś 8metrów(do
    łazienek po ok 5metrów) i nie odczuwam żadnego dyskomfortu z tego powodu.

    Kris

  • 109. Data: 2009-06-03 08:20:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > pompie na noc i na czas nieobecnosci. Poza tym mozesz probowac obnizac
    > temperature na pompie. Prawda jest, ze cyrkulacja niezle wyzera gaz.

    ROTFL
    :-)))

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 110. Data: 2009-06-03 08:33:33
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Ja mam bez cyrkulacji, od wymiennika do zlewozmywaka jest jakieś
    > 8metrów(do łazienek po ok 5metrów) i nie odczuwam żadnego dyskomfortu z

    do wyłaczenia pompy w odpowiednim momencie można użyć termostatu
    jak wróci ciepła woda na pompkę (lub czujnik w wybranym miejscu)
    to można już wyłączyć

    jakby dać taki czujnik przylgowy na wszystkich (lub najbardziej narażonych
    na wychłodzenie)
    spinkach cyrkulacji z cwu, to można by w ogóle tak sterować