  • 31. Data: 2012-05-17 11:29:34
    Temat: Re: rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 maja 2012 09:38:28 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > O zależności między średnicą rury a szumem już Ci wszystko napisali, ale o
    > co Ci właściwie chodzi z tymi stratami zależnymi od średnicy rury?

    Im wieksza srednica tym powietrze wolniej plynie wiec jest przez dluzszy czas w
    rurze. Jezeli rury ida nieocieplonymi czesciami domu to powietrze w takich rurach
    wychlodzi sie troche bardziej. Biorac jednak pod uwage ze mowimy o predkosciach
    1,5m/sek, a rury bedzie mial pewnie 10mb maks i beda ocieplone 2,5cm welna to straty
    beda naprawde niewielkie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2012-05-17 13:26:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 02:29:34 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Im wieksza srednica tym powietrze wolniej plynie wiec jest przez dluzszy czas w
    rurze.

    1. Naucz swój czytnik zawijania wierszy
    2. Rury mozna ocieplić
    3. Tak dokładniej, to liczy się stosunek objętości do powierzchni, a im
    większa rura, tym jest on lepszy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2012-05-17 16:56:24
    Od: <news>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał:
    > O zależności między średnicą rury a szumem już Ci wszystko napisali,
    > ale o co Ci właściwie chodzi z tymi stratami zależnymi od średnicy rury?

    Pewnie o to chodzi że jeśli ma być cicho to rury muszą być grube, ale jak
    będą grube to będą się szybciej wychładzać na nieogrzewanym strychu a
    przecież wiadomo że izolacja tych rur nie będzie miała 20cm grubości, tylko
    pewnie kilka, pewnie mniej niż 5cm.

    Dlatego pomysł instalacji odzysku ciepłą i rur wentylacyjnych w
    pomieszczeniu nieogrzewanym nie ma żadnego sensu, efekt będzie taki sam jak
    taka sama wentylacja mechaniczna bez odzysku, czyli bez rekuperatora.
    Żeby rekuperator miał jakikolwiek sens to musi być wraz z cała instalacją
    zamontowany wewnątrz pomieszczenia ogrzewanego!!! Niestety to sporo więcej
    kosztuje i znacznie podnosi i tak wysoki koszt wentylacji mechczaniznej z
    odzyskiem ciepła. Podsumowując to parodia goni parodię.

  • 34. Data: 2012-05-18 05:48:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > To co proponujesz ?
    >
    > Jakie zmiany , patrząc na ostatni schemat ?

    dlaczego nie poprosisz dostawcy reku o zrobienie projektu?

  • 35. Data: 2012-05-18 08:12:54
    Od: z...@g...com

    > dlaczego nie poprosisz dostawcy reku o zrobienie projektu?

    A jaki biznes miałby dostawca aby zrobić mi projekt i to za darmo ?
    Gdybym u nich zamówił z montażem i osprzętem to zapewne by zrobili ...

  • 36. Data: 2012-05-18 09:24:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2012 08:12:54 UTC+2 użytkownik z...@g...com napisał:

    > A jaki biznes miałby dostawca aby zrobić mi projekt i to za darmo ?

    Sprzeda Tobie reku i osprzęt. Zadowolony klient to zły biznes?
    > Gdybym u nich zamówił z montażem i osprzętem to zapewne by zrobili ...

    A pytałeś?

  • 37. Data: 2012-05-18 09:26:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    > A jaki biznes miałby dostawca aby zrobić mi projekt i to za darmo ?
    > Gdybym u nich zamówił z montażem i osprzętem to zapewne by zrobili ...

    Zrób tak:
    ?Idz do sprzerdawcy z projektem domu i popwiedz że chcesz zrobic instalację z reku i
    żeby Tobie zrobił kosztorys- czego ile i gdzie potrzeba.
    80% sprzedawców tak zrobi, jak trafisz na buca to idziesz do innego

  • 38. Data: 2012-05-18 10:00:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-18 08:12, z...@g...com pisze:

    > A jaki biznes miałby dostawca aby zrobić mi projekt i to za darmo ?
    > Gdybym u nich zamówił z montażem i osprzętem to zapewne by zrobili ...

    Polecam firmę http://www.tora-wentylacja.pl/ - mam od nich instalację i
    reku.
    Projekt kosztuje 300zl a jak zamówisz u nich instalację to odejmują od
    całkowitych kosztów.
    Odnośnie wykonawstwa to akurat ta firma to była najlepsza na mojej
    budowie :-)

  • 39. Data: 2012-05-18 19:25:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > całkowitych kosztów.
    > Odnośnie wykonawstwa to akurat ta firma to była najlepsza na mojej

    jak u mnei zamówi to też dostanie projekt za darmo...

    takie sa zwyczaje.

  • 40. Data: 2012-05-31 20:26:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Chciałbym w swoim domu założyć WM z rekuperatorem. Dom mały (około 100m2).
    > Myślę raczej o rekuperatorze Luna. Do małego domu jak ulał , a nie ukrywam
    > że na WM nie chciałbym przeznaczyć zbyt dużo kasy.

    Kaszpir, robiłeś jakiś wstępny kosztorys? Ile Cię wyniosą materiały (bez
    jednostki centralnej)?

    Ja powoli zbieram oferty, ale ceny mnie szokują. Całość to kwota rzędu
    15-20kzł, z czego połowa to materiały i robocizna, a druga połowa to
    jednostka centralna.