  • 121. Data: 2012-06-28 17:02:11
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ergie, ja ci dobrze życzę, ale żeby nie bić ponownie piany ściągnij
    > starsze posty z tej grupy dotyczące ogrzewania.
    > Naprawdę myśmy tu dyskutowali o wszystki, nawet było liczone co ile jest w
    > stanie zmagazynować energii, były porównania teoretyczne i praktyczne
    > kosztów energii. Zamiast denerwować się że po raz kolejny że nikt na twoje
    > pytanie nie odpowiedź dla ciebie wygodna bo kłóci się z twoimi założeniami
    > weź lepiej usiądź i poczytaj wszelkie wątki. W czytniku masz opcję
    > szukania wątków. Szukaj po hasłach pompa ciepła, kolektor, solary, ciepło
> [...]

    Ale ja tę grupę czytam od ponad 8 lat. Dopiero niedawno zacząłem się
    udzielać bo mam teraz sporo wolnego czasu, ale czytałem i właśnie dlatego
    pamiętam doskonale jak Piotr Boncza tutaj to wszystko prosto tłumaczył jak
    działa kondensacja jak grochem o ścianę, aż mu się znudziło.

    Pamiętam później wiele prób tłumaczenia przez różnych grupowiczów działania
    rekuperatora bo pojawiały się zabobony, że nie może mieć więcej niż 50%
    sprawności i to też było jak grochem o ścianę.

    Dlatego ja nikogo do niczego nie przekonuję. Przedstawiam argumenty dlaczego
    ja wybrałem tak a nie inaczej, ale nie zakładam, że to co dla mnie dobre lub
    wygodne jest takim dla każdego. Niech każdy kieruje się czym chce: ekonomią,
    wygodą, modą czy głosem wróżki, mnie nic do tego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 122. Data: 2012-06-28 17:09:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A nie pomyślałeś o solarach w ogrodzie? Nie masz takiej możliwości? Jest
    > to naprawdę pod niemal każdym względem korzystniejsze. W zimie jak śnieg
    > spadnie to odśnieżysz kilkoma ruchami miotły, w lecie umyjesz od czasu
    > szybę do czasu znacznie podnosząc sprawność, łatwiejszy tańszy montaż...

    Pomyślałem, ale szkoda mi ogrodu. Mam wąską działkę ustawiona północ -
    południe i musiałbym je zamontować przy tarasie, a estetycznie mnie to nie
    odpowiada.

    > Na razie nie wykazałeś ani jednego błędu oprócz tego, że zamiast 10 tys.
    > mogłem wydać 8 tys. Ok przyjmuję do wiadomości, że może źle szukałem i da
    > siętaniej, to ciągle poza granicą opłacalności _w_ _moim_ _przypadku_.

    > A nie widzisz błędu jaki ci wytknąłem że nie chcesz podłogówki?

    To nie jest błąd to jest świadomy _wybór_. Pisałem już w dwóch miejscach
    tego wątku nie chcę bo nie chcę dużej akumulacyjności i wolnej reakcji.
    I po raz e-n-ty: tak wiem, że podłogówka jest tańsza w eksploatacji. Czy tak
    ciężko zaakceptować czyjś wybór?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 123. Data: 2012-06-28 17:19:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Możesz mieć kocioł gazowy dwufunkcyjny - wtedy nie potrzebujesz zbiornika.

    Miałem przez pół roku i szybciutko przerobiłem układ tak aby mieć zasobnik
    bo mimo że kocioł 24kW to i tak był dyskomfort kąpieli gdy ktoś gdzieś
    odkręcił kran

    > wbudowanym? A to że wbudowany to już nie kosztował?

    Kosztował, ale wtedy już wiedziałem, że nie będzie solarów.

    > Co to ci za kocioł wcisnęli?

    Nic mi nie wcisnęli. Sam sobie wybrałem. Tak wiem, zaraz usłyszę, że mogłem
    kupić osobno kocioł i zasobnik i byłoby taniej :-)

    Dostałem atrakcyjną cenę. W sumie i tak droższą niż gdyby kupić osobno
    kocioł i zasobnik, ale nie dużo. Argumentem dla mnie była gwarancja
    producenta na całość. I tylko 5 wyprowadzeń na zewnątrz - jak się coś
    zepsuje gdy mnie nie będzie zimą przez kilka tygodni to wystarczy, że żona
    wezwie serwis, a nie będzie musiała ścigać wykonawcy ten będzie zwalał winę
    na kocioł itd.

    > Dzisiaj wiesza się na ścianie kondensata, w takim domu jak twój spokojnie
    > maksymalnie 16kW powinien wystarczyć a i myślę że jak masz naprawdę dobrze
    > dom ocieplony to i 13kW wystarczy a zasobnik to nie koniecznie dedykowany
    > producenta jakikolwiek zbiornik zewnętrzny.

    Zgadza się. Według OZC nawet 14 powinno wystarczyć.
    Jak pisałem wyżej nie szukałem tu oszczędności ale wygodę - wygodę serwisu.
    Jak to ktoś kiedyś powiedział "z wiekiem spada popyt na pieniądze a roście
    na święty spokój" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 124. Data: 2012-06-28 19:06:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
    > On Thu, 28 Jun 2012 07:42:46 +0100, Piotr Boncza

    > Ja nie wiem skad Wy te ceny bierzecie, ale ... za pompe ciepla mozna
    > zaplacic 12 tys a mozna kupic _dokladnie_ taka sama za polowe tej
    > ceny.

    dawaj linka...

  • 125. Data: 2012-06-28 19:08:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Tu i teraz nie ważne ile masz ty lat. Ważne jest że w prymitywny
    > sposób chciałeś sobie dodać wyższości wspominając coś o wieku i
    > gaciach. Tak postępuje tylko ktoś komu brakuje rzeczowego argumentu.

    nieważne ile kto ma lat ale to ty próbowałeś pierwszy sobie prymitywnie
    dodać wyższości pisząc:

    "Mareczku, to że ty czegoś nie widziałeś, nie znaczy że nie istnieje. Ja mam
    na myśli coś takiego"

    1:1 drogi kolego.

  • 126. Data: 2012-06-28 19:12:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Kamiesz że widziałeś bo jeszcze w poście wyżej twierdziłeś wyraźnie
    > że się nie kielichuje.
    > cytuję " no i tutaj wazelina dla tego systemu złączki sie lutuje do
    > rurki stalowej a nie kielichuje"

    bo drogi matołku ja stosuje ten system co sie go nie kielichuje bo imho jest
    lepszy i pewniejszyt niż ten drugi.

    to ze wazelinuje jeden system nei znaczy że nie znam tamtego...

    rurek stalowych karbowanych używam od lat tylko zawsze jest problem z tym do
    czego je przykręcić.

    mam ci wysłać fakturę za zakup przyrządu do zarabiania końcówek?

    > Widzisz jak łatwo jest kogoś złapać na kłamstwie drogi Watsonie?
    > I jeszcze raz podkreślam. Pogaduszki typu smarkaczu, gacie w zebach
    > schowaj dla siebie bo nie wiesz ile lat ma ktoś po drugiej stronie.
    > Tym razem tak mi się wydaje że trafiłeś jednak chyba na kogoś
    > starszego...

    moze i jestes stary ale jak widać gacie dalej nosisz w zębach...

    zaczynasz sie kwalifikowac do tego samego grajodła w którym siedzi news i
    kiki.

  • 127. Data: 2012-06-28 19:15:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
    > On Thu, 28 Jun 2012 00:24:34 +0100, Piotr Boncza

    > Ja mam w projekcie pex20, ale z kotlownia bylo podobnie a skonczylo
    > sie na miedzi, wiec jeszcze z hydraulikiem bede rozmawiac.

    chyba żartuejsz :)

    instalacje solarną masz w pexie zaprojektowną? :)

    Pex 20 dimond wybitny syf...

  • 128. Data: 2012-06-28 19:16:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

    > Prosta instalacja. Cztery sypialnie, salon, kuchnia, garderoba, dwie
    > łazienki. 12-13 anemostatów.

    no to trochę przesadzona cena robocizny...

  • 129. Data: 2012-06-28 19:30:04
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > no to trochę przesadzona cena robocizny...

    Wykonujesz takie prace?

  • 130. Data: 2012-06-28 19:38:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > My tu widzimy że masz cechę wybierania gorszego zamiast lepszego.
    > Masz słabego projektanta skoro nie potrafił cię skutecznie odwieźć od
    > błędów jakie chcesz popełnić.

    > Wywalić grzejniki albo pozostawić tam gdzie być muszą z jakiś powodów
    > (np. drabinki w łazienkach) wrysowac podłogówkę (wbrew pozorom
    > wychodzi taniej niż grzejniki dobrej firmy), wybrać kocioł
    > kondensacyjny wiszący o mocy tylko takiej jaka wynika z
    > zapotrzebowania budynku, przewidzieć w instalacji ewentualne zmiany
    > typu dokładam kolektory itp.

    Kocioł o małej mocy implikuje duży zasobnik ciepłej wody bo czas nagrzewania
    cwu robi sie bardzo dlugi.

    Ponadto musisz sie liczyć z tym że mając kocioł dobrany pod zapotrzebowanie
    co w zimie możesz mieć problemy z ogrzewaniem albo z ciepłą wodą.

    zapytaj jakiegoś projektanta jak sie dobiera moc kotła to ci odpowie że
    dobiera sie pod szybki podgrzew CWU.

    żeby podgrzać głupie 160 litrów wody od 10 do 55 potrzebujesz ok 30kJ
    energii kocioł 24kW zrobi to w godzinę...

    jak dasz kociołek 10 kW to będziesz sie pałował z grzaniem wody przez 3
    godziny w tym czasie wyłączasz całkowicei ogrzewanie w domu. oczywiscie to
    nei jest problem gdy mamy nawet -10 stopni ale bedzie problemem gdy
    bęzie -20 bo do ogrzania domu potrzebuejsz wtedy ciałego strumienia ciepła o
    mocy ok 8kW

    dodajmy ze 160 litrów to jest prawie nic gdy w domu mieszka rodzina 2+2 a
    nawet 2+1, chyba że panują tam wojskowe zwyczaje, mycie 2 minuty itp...

    Chyba że dodamy do zasobnika grzłkę elektryczną na ciezkie mrozy :)