  • 21. Data: 2013-12-01 15:10:14
    Temat: Re: slabo nachodzi temperatura pieca
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0700a021-cc21-4833-a39f-bb5e046f3b30@googlegrou
    ps.com...

    > Fachowcy potrzebuja wiecej informacji: jaki kociol, jaki typ retorty,
    > z czego jest instalacja, schemat instalacji,
    > jaki ekogroszek( kalorycznosc, wilgotnosc, sklonnosc do tworzenia
    > zuzla), jakie sa ustawienia sterownika ?
    > A , jak juz podasz te informacje, to mozesz oczekiwac nastepnych
    > pytan...

    Mareczku, to jest forum dla ludzi dojrzałych emojonalnie i dyskutujących
    o bardzo przyziemnych sprawch. Dla Ciebie bardziej odpowiednie będą
    portale takie jak: http://dladzieci.pl http://www.opiekun.pl

  • 22. Data: 2013-12-01 19:51:07
    Od: j...@g...com

    jesdnak nie zdalo to egzaminu zmniejszenie dmuchawy po wlaczeniu sie grzejnikow
    ciezko mial zlapac temperature, musialem zwiekszyc dmuchawe i czqas miedzy
    podawaniami

  • 23. Data: 2013-12-01 20:39:08
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    To co napisal Marek bylo z jego strony "krzykiem zalu", poniewaz w jego
    wczesniejszej dyskusji zadal udzielenia pomocy. Kiedy ja i kilka osób
    poprosilismy go, aby udzielil wiecej informacji, które moglyby pomóc
    rozwiazac jego problem to sie obrazil i zaczal uskuteczniac te zlosliwe
    docinki, jednoczesnie zalac sie w spoósb pretensjonalny, ze nikt mu nie
    chce pomóc.
    Niestety nie jestesmy wrózkami i kazda informacja to wieksza szansa na
    rozwiazanie problemu.

    > piec firmy witkowski KMB RP plus

    Bardziej by sie przydaly informacje o typie sterownika oraz mocy kotla.
    Z informacji ze strony producenta wynika, ze sa one wyposazane w jeden
    ze sterowników: Master 500 lub IRYD RTZ PID

    Napisz w który sterownik jest on wyposazony.

    > retorta zeliwna eco energia

    Retorty zeliwne Ekoenergia czy Brucer to najlepszy wybór. Dzieki nim
    mozesz spalac nawet najtanszy opal taki jak mial.
    Piszesz, ze nie ma spieków. Zatem opal masz przyzwoitej jakosci.
    W przypadku tych retort bardzo wazne jest dokladne uszczelnienienie
    zeliwnego talerza. W innych retortach (okraglych) zastosowano fabrycznie
    sznury uszczelniajace. W retorcie Ekoenergii i Brucer nalezy retorte
    uszczelnic specjalnym uszczelniaczem, który mozesz kupic w sklepie
    budowlanym.
    http://www.e-izolacje.pl/a/4267,silikony-i-uszczelni
    acze/0/4,silikon-wysokotemperaturowy
    Uszczelniacz ten sprzedawany jest w tubach podobnie jak zwykly silikon,
    które wyciska sie spoecjalnym pistoletem lub tez w niewielkich tubkach
    podobnych doi tych, w których sprzedawana jest pasta do zebów.
    Zwykly silikon w tym przypadku sie nie nadaje do uszczelnienia retorty.
    Uszczelniacz wysokotemperaturowy wytrzymuje temperatury 1200-1500 stopni
    Celsjusza. W tym przypadku polecam uszczelniacz firmy Tytan, ze wzgledu
    na rzadka konsystencje, dzieki czemu latwo sie wyciska z tuby, a ponadto
    nie jest zbyt twardy po utwardzeniu i dosc latwo mozna go usunac, jezeli
    trzeba sie dostac do srodka retorty, której wnetrze nalezy raz w sezonie
    czyscic, najlepiej odkurzaczem. Czysci sie kanal powietrzny z
    zalegajacego w nim popiolu.
    Jezeli nie uszczelnisz retorty to czesc powietrza bedzie wydostawala sie
    pod talerzem. Bedzie wychladzac komore spalania, a wegiel bedzie
    niedopalony. Tym samym w kotle bedzie duzo sadzy, a kociol nie bedzie
    mógl uzyskac odpwoeidniej mocy.
    W celu uszczelnienia retorty, zdejmujemy z nij talerz. Jezeli nie chce
    zejsc, mozemy od spodu popukac w rant tego talerza drewnianym lub
    gumowym mlotkiem, ewentualnie mlotkiem stalowym, ale pukajac poprzez
    kawalek drewna. Zeliwo jest bardzo kruche i uderzone twardym przedmiotem
    (stalowym mlotkiem) moze peknac.
    Po zdjeciu talerza, czyscimy kanal powietrzny, najlepiej przy uzyciu
    odkurzacza, a nastepnie od spodu talerza nakladamy, bardzo mala ilosc
    uszczelniacza w szczeline na obrzezu talerza, w która wchodzi górny rant
    retorty.
    http://www.domer.pl/media/products/4cd457c171f4b420b
    4ead4b0bf610fd4/images/thumbnail/big_03.jpg?lm=13786
    28105
    Wyciskamy równomiernie na calym obwodzie jeden cienki pasek
    uszczelniacza o srednicy 3-4 mm. Nastepnie delikatnie nakladamy talerz
    na retorte i dociakamy. Kiedy trzeba bedzie zdjac talerz po sezonie w
    celu oczyszczenia bedziemy musieli uzyc drewnianego lub gumowego mlotka,
    opukujac dokladnie dokladnie talerz od dolu. Stary uszczelniacz trzeba
    bedzie wyskubac i ponownie nalozyc swiezy.
    Jeeli masz wegiel/mial, który tworzy spieki lub powstaja kawalki
    niedopalonego koksu to nalezy zatkac dodatkowe dysze tzw. powietrza
    wtórnego, zaznaczone na tym zdjeciu:
    https://esterownik.pl/gfx/faq/otwory-brucer.png
    Mozna je zatkac ta sama masa uszczelniacza wysokotemperaturowego lub
    zatkac tylko same otworki przy uzyciu dopasowanych srubek. Ja z reguly
    uzywam srubek, bo w razie zmiany opalu nie musze zdejmowac talerza, aby
    wybic uszczelniacz z otworów.

    > ustawienia sterownika: podawanie co 1:10, czas podawania 9 s. dmuchawa
    > 25 (z 50)

    > ekogroszek 28 MJ, raczej suchy przy wsypywaniu do kosza kuzy sie i nie
    > ma spiekow

    > 6 grzejnikow i 300 mb podlogowki, dom 140 m2 parterowka

    Jak rozumiem ustawiony czas podawania to 9 sekund, a czas przerwy 90
    sekund?
    Ustawienia dmuchawy 25%?

    Jezeli chodzi o ustawienia to ilosc podawanego wegla odzwierciedla
    zapotrzebowanie domu w cieplo.
    Im proporcja czasu podawania do czasu postoju jest wieksza tym wieksza
    moca grzeje kociol.
    Najmniejszy palnik Ekoenergii uzyskuje maksymalna moc ok. 25kW, kiedy
    podawanie wegla jest ciagle czyli 100%
    Zakladam, ze to wlasnie masz taki palnik 25kW i kociol o mocy nie
    wiekszej jak te 25kW, poniewaz do ogrzania domu o powierzchnii 140m2 w
    zupelnosci taki kociol wystarczy, a nawet jest wrecz za duzy.
    Przy podawaniu 50% (np. 50 sekund podawania i 50 sekund przerwy) taki
    palnik uzyskuje moc ok. polowy tj. ok. 12kW. Przy ustawieniu 1:10 czyli
    10% teoretycznie uzyskuje moc ok. 2,5kW. Pisze teoretycznie, poniewaz ta
    charakterystyka nie jest liniowa i zalezna od opalu.
    Kazdy dom ma straty ciepla, który wielkosc wynika z jakosci ocieplenia
    domu, wielkosci domu (wielkosci powierzchni) oraz róznicy temperatur
    pomiedzy ustawiona temeratura w domu, a temperatura zewnetrzna.
    Jezeli te straty sa na poziomie powiedzmy 2kW to przy takim ustawieniu
    kotla na 2,5kW mocy, moc tego kotla przewyzsza moc strat budynku raptem
    o 0,5kW. W przypadku wygasniecia kotla i kilkugodzinnej przerwy, dom
    nadal traci energie, która ten kociol zaraz po ponownym uruchomieniu
    musi "odrobic". W przypadku ustawienia tak malej mocy na kotle, potrzeba
    sporo czasu, aby kociol uzupelnil utracona przez te kilka godzin
    energie, dlatego tez zaraz po odpaleniu kotla, dlugo on pracuje zanim
    osiagnie zadana temperature. Kiedy juz ja osiagnie to ja utrzymuje
    przechodzac cyklicznie pomiedzy trybami grzania i postoju
    Tak wiec jest to rzecza normalna takie zachowanie kotla.
    Aby instalacje szybciej nagrzac nalezy zwiekszyc moc kotla (palnika)
    poprzez zwiekszenie podawania wegla.
    Trzeba takze odpowiednio zwiekszyc nadmuch, który zalezy od ilosci
    podawanego wegla oraz od parametrów tego wegla.
    Tu juz trzeba wypraktykowac jakie te ustawienia byc musza.

    Ustawienia nadmuchu mozna wykonac na 2 sposoby:
    1. Mierzac temperature spalin i ustawiajac taki nadmuch, który
    spowoduje, ze przy takim samym podawaniu wegla, spaliny beda mialy
    najwyzsza temperature.
    2. Ustawiajac najbardziej jaskrawy zar i plomien, zwiekszajac malymi
    krokami nadmuch. Kiedy stwierdzimy, ze kolejne zwiekszenie nadmuchu nie
    przynioslo zauwazalnego zwiekszenia jaskrawosci zaru i plomienia to
    wracamy do poprzedniej nastawy i uznajemy ja za najbardziej optymalna.

    Ustawiajac zbyt duza ilosc powietrza po prostu zbyt szybko bedzie
    wypalany wegiel i zbyt duzo bedzie strat kominowych.
    Ilosc podawanego wegla oraz nadmuch musimy tak ustawic, zeby temperatura
    spalin nie byla zbyt wysoka. Zeby spalanie bylo ekonomiczne to
    temperatura spalin nie powinna przekraczac 150 stopni Celsjusza.
    Najlepiej jest, kiedy da sie dotknac gola reka czopuch i nie powoduje on
    poparzenia. Jednak zbyt chlodne spaliny powoduja zas wykraplanie sie
    pary wodnej w kominie, które doprowadzaja do zbyt szybkiego zuzycia i
    niszczenia komina. Minimalna, bezpieczna temperatura spalin zalezy od
    typu komina, jego budowy, stopnia ocieplenia oraz jego dlugosci. Mozna
    jednak przyjac dla typowych, murowanych kominów bezpieczna, minimalna
    temperature ok. 80-100 stopni Celsjusza. W przypadku kominów
    systemowych, ocieplonych i odpornych na kwasne skropliny np. takich jak
    Schiedel, zasadniczo nawet temperatura rzedu 60-70 stopni Celsjusza nie
    robi na takim kominie wiekszego wrazenia.

    Jak wiec widzisz ustawienie kotla to wiele kompromisów, które trzeba
    poznac :)

  • 24. Data: 2013-12-02 00:05:03
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 20:39:08 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > robi na takim kominie wiekszego wrazenia.
    >

    > Jak wiec widzisz ustawienie kotla to wiele kompromisi? 1/2 w, kti? 1/2 re trzeba

    Wiekszosc z tych twoich "madrosci", zawiera instrukcja obslugi kotla - wez sie troche
    wysil na jakies praktyczne porady...

  • 25. Data: 2013-12-02 08:18:00
    Od: <m...@g...com>

    Tnij cytaty.

  • 26. Data: 2013-12-02 09:18:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 15:10:14 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Mareczku, to jest forum dla ludzi dojrza�ych emojonalnie i dyskutuj�cych
    >
    > o bardzo przyziemnych sprawch. Dla Ciebie bardziej odpowiednie b�d�
    >
    > portale takie jak: http://dladzieci.pl http://www.opiekun.pl

    A ty robisz tu za moderatora grupy, lub grupowego psychologa, ze oceniasz moja
    osobwosc, zamiast udzielac merytorycznych odpowiedzi ?

  • 27. Data: 2013-12-02 09:41:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wiekszosc z tych twoich "madrosci", zawiera instrukcja obslugi kotla -
    > wez sie troche wysil na jakies praktyczne porady...

    No to ją przeczytaj i nie płacz na grupie, że nikt Ci nie chce pomóc.
    Ponadto to nie jest Twój wątek i nie Tobie pomagam w tym wątku. Tak więc
    daruj sobie tego typu docinki.

  • 28. Data: 2013-12-02 12:39:30
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <c...@g...c
    om>
    Marek napisal(a):

    > Wiekszosc z tych twoich "madrosci", zawiera instrukcja obslugi kotla - wez sie
    troche wysil na jakies praktyczne porady...

    A Ty "głupku" weź sie wysil i naucz, jak korzystać z USENETU,

    JAK wysyłać wiadomości i jak cytować.

    Jedno jest pewne, NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    cytować KILOMETRÓW zbednego tekstu!!!

    I zacznij korzystać z Outlooka Expressa choćby, zamiast z tego
    durnego guuuuugla.
    Co nawet nie umie złamać linii.
    Idealny naśladowca głupkowatego kogutka.
    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 29. Data: 2013-12-02 12:43:13
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <5...@g...c
    om>
    Marek napisal(a):

    > A ty robisz tu za moderatora grupy, lub grupowego psychologa, ze oceniasz moja
    osobwosc, zamiast udzielac merytorycznych odpowiedzi ?

    Zaś ty zamiast sie przypieprzać
    ( nie ma watpliwości, coś z osobowościa na bakier masz...)
    uświadom sobie,że On (uzytkownik) niczego nie MUSI.
    Więc nie musi _ZAMIAST_ udzielac merytorycznych porad.

    Nie pasi???
    zamknij dziób i OK.

    --
    Pozdr. Z_D

  • 30. Data: 2013-12-02 13:03:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 12:39:30 UTC+1 użytkownik Z_D napisał:
    > A Ty "g�upku" we� sie wysil i naucz, jak korzysta� z USENETU,
    Kilka jak nie kilkanascie Twoich ostatnich postów to głupkowate uwagi na temat
    czytników i cytowania. Ani razu nic nie napisałeś w temacie posta. Daruj może Sobie
    taka "aktywność"
    Kurcze drugi Lawa się objawił z misją naprawy usenetu.