    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: smierdadze pojemniki na odpady - jak sie pozbyc zapachu
    Date: Sun, 23 Aug 2015 14:41:00 +0200

    Pan Wojtek napisał:

    > Na tej samej stronie jest uchwała Rady Miasta. Wynika z niej, że mycie
    > pojemników jest usługą wykonywaną przez gminę na zlecenie właściciela.
    > I odpowiednio płatną. MPO czy inna firma jest tylko wykonawcą.

    No to wysłać fakturę do gminy. Albo zlecić mycie i jednocześnie poprosić
    o wystawienie i przesłanie faktury do magistratu. W końcu płacić ma ten,
    do kogo nalży obowiązek wykonania. Sytuacja jest symetryczna. Na obywatelu
    ciąży obowiązek odśnieżania chodnika przed posesją. Jeśli ten drań tego
    nie zrobi, gmina zleca wykonanie zastępcze jakiejś firmie, a kosztami
    obciąża właściciela działki. Niech więc każdy robi to, co do niego należy
    z mocy prawa i niech za to płaci ze środków na to przeznaczonych. Porządek
    musi być.

    > Czyli masz płacić swoimi pieniędzmi za mycie nieswoich kontenerów w
    > których trzymasz nieswoje śmieci :) Z drugiej strony, jak zawiadomisz
    > sanepid, to obawiam się że to Ty otrzymasz mandat a nie gmina :)

    Swoimi w tym sensie, że co miesiąc wpłacem na konto gminy swoje pieniądze.
    A że są one dokładnie co do złotówki dwa razy większe niż wtedy, gdy
    płaciłam bezpośrednio firmie za wywóz śmieci z mojego pojemnika, ta tam
    tego musi sporo zostawać na takie rzeczy, jak mycie i dezynfekcja. Może
    nawet na mandaty by coś zostało.

    Jarek

    --
    Ordnung muss sein.