  • 21. Data: 2011-05-04 19:25:21
    Temat: Re: styro w garażu
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    news:ips74i$jc5$1@news.onet.pl...

    > Bo w garazu stosuje sie styropian parkingowy bodajze 30kg/m^3

    Teraz to ja też wiem :-)

  • 22. Data: 2011-05-04 20:30:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Bo w garazu stosuje sie styropian parkingowy bodajze 30kg/m^3

    Styropian pod wylewki można obciążyć nawet 2000kg/m2 i nie ma prawa siąść
    powyżej 2% (teroorganika gold). A przecież wylewka rozkład tego ciężaru jeszcze
    zwiększa. Wszyscy moi znajomi i rodzina (oprócz szwagra, który idzie moim
    tropem) mają garaże w bryle budynku. Wszyscy dają tam zwykły styropian "dach
    podłoga" i nikomu nic nie siadło. Dodatkowo większość ludzi nie daje zbrojenia
    stalowego, lecz "sznurki". Ja mam w domu akwarium, które podstawę ma 120x50cm i
    waży ponad 400kg. Pod spodem jest styropian EPS 100 termoorganika gold w 3
    warstwach - 3, 4 i 5cm. Podobnie w kotłowni: stoi zasobnik 300l megasolar, który
    pusty waży 180kg a z ok. 220l wody - 400kg. Zasobnik ma z 60cm średnicy i stoi
    chyba na 4 małych nóżkach. Nic nie siada.
    Polecam robić wylewki z betonu, a nie budyniu, w garażu zbroić siatką z drutu
    fi8 i oczku np. 15x15.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-05-04 21:29:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > który pusty waży 180kg a z ok. 220l wody - 400kg. Zasobnik ma z 60cm
    > średnicy i stoi chyba na 4 małych nóżkach. Nic nie siada.

    Mi w kotlowni tez nic nie siada chociaz mam 10cm posadzkowego EPS 100 i 300
    litrow zasobnik. Ale kupic parkingowy do garazu przeciez nie zaszkodzi. Tam
    wystepuja obciazenia dynamiczne a nie statyczne jak w kotlowni.

    > Polecam robić wylewki z betonu, a nie budyniu

    A tutaj to mysle, ze kolega Budyn moze miec jakies uwagi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-05-05 04:28:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 22:30:14 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Polecam robić wylewki z betonu, a nie budyniu, w garażu zbroić siatką z
    > drutu fi8 i oczku np. 15x15.

    A jaką masz grubość wylewki? - gdzie w przekroju znajduje się zbrojenie? -
    niektórzy z takiego drutu mają stropy zazbrojone :-)
    Drut w zwykłej wylewce nie pełni roli konstrukcyjnej (bo nie może) -
    zapobiega rysom skurczowym... równie dobrze zrobi to drut fi4 - ale kto
    bogatemu zabroni dawać w wylewki nawet i fi12 przy oczku 10x10. Też będzie
    dobrze :-)

    Pzdr
    TG

  • 25. Data: 2011-05-05 06:56:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > A jaką masz grubość wylewki? - gdzie w przekroju znajduje się zbrojenie? -
    > niektórzy z takiego drutu mają stropy zazbrojone :-)

    Tak, ale nie zwykłą siatką. Ja też mam zbrojenie w stropie fi8, ale wszystkie
    druty są gięte.
    Wylewka ma chyba 8 lub 10cm, nie pamiętam dokładnie. Zbrojenie miało być na
    górze... jak jest faktycznie - nie wiem.

> [...]
    > bogatemu zabroni dawać w wylewki nawet i fi12 przy oczku 10x10. Też będzie

    Jak ktoś chce na bogato, to polecam mechanicznie zatrzeć wylewkę w garażu
    korundem. Tworzy się bardzo gładka i cholernie twarda warstwa. Później wystarczy
    polać żywicą, posypać piaskiem i podłoga gotowa :)

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2011-05-05 17:36:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-05-2011 o 08:56:32 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Wylewka ma chyba 8 lub 10cm, nie pamiętam dokładnie. Zbrojenie miało być
    > na górze... jak jest faktycznie - nie wiem.

    No i właśnie o to mi chodziło - pomyś - co da zbrojenie z pretów fi8 "na
    górze" w sytuacji gdy pod wylewką osiadł styro ? - zwiększy jedynie ciężar
    wylewki :-) i pozwoli pochwalić się na grupie...

    Pzdr
    TG

  • 27. Data: 2011-05-05 18:00:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 May 2011 06:28:51 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Drut w zwykłej wylewce nie pełni roli konstrukcyjnej (bo nie może)

    Nic a nic? Bo na chlopski rozum to jednak grubsza siatka oznacza mniejsza
    podatnosc na lokalne odksztalcenia warstwy wylewki...

    --
    Maciek

  • 28. Data: 2011-05-05 19:14:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > górze" w sytuacji gdy pod wylewką osiadł styro ? - zwiększy jedynie ciężar
    > wylewki :-) i pozwoli pochwalić się na grupie...

    Ale dlaczego styropian ma osiadać? U mnie nic nie osiada, nic nie pęka a wylewka
    jest jak szkło (tylko ją trochę olejem zapaskudziłem :-/). Zbrojenie dałem chyba
    takie jak było w projekcie, albo takie jak kierownik kazał.
    Co ciekawe, w domu wylewka pękła w 4 miejscach na parterze i w 3 na poddaszu,
    mimo siatki fi3 (oczko 10x10). W garażu w ciągu 16 miesięcy nie pojawiły się
    żadne pęknięcia oprócz kawałka może 40 cm rysy od progu (pole 6x7m bez
    dylatacji).

    --
    Bartek