  • 1. Data: 2018-12-04 14:25:20
    Temat: tasma teflonow - za duzo czy za malo
    Od: Majka <k...@g...com>

    Hej,
    wymieniłam zawór w garażu, stary kapał intensywnie (wiadro na tydzień), ciekło z
    niego z wylewki jak i po osi, na której znajduje się uchwyt.
    Stary był na pakuły.

    Nowy zawór (1/2') owinęłam taśmą teflonową:
    1. Kierunek nawinięcia: w lewo.
    Czy poprawnie? W lewo bo wkręcam kran do instalacji w prawo, więc myślę, że taki
    nawinięty w lewo teflon nie zostanie poderwany podczas wkręcania kranu.
    2. Ilość teflonu: nawijany na zakładkę, od początku gwintu aż do jego końca, na samym
    końcu było plus minus 4-5 warstw.

    Pytanie:
    czy owe 4~5 owinięć teflonem to za dużo czy za mało?

    Pytam, bo na łączeniu kapie. Nie dużo: woda pojawia się 1 kropla na godzinę. Jest jej
    tak mało, że wręcz nie chce skapnąć w dół.
    Wątpliwości co do siły dokręcenia nie mam, duży długi klucz, duża dźwignia,
    dokręcenie z maks momentem, całym ciężarem ciała.

    Nie wiem co robić dalej:
    - nic nie robić, licząc, że kapanie ustanie / uszczelni się / zajdzie kamieniem?
    - zdjąć kran i zastosować mniej teflonu?
    - zdjąć kran i nawinąć grubiej, więcej teflonowej taśmy?
    - a może zmienić kierunek owijania teflonem?

    (Użycie pakuł odpada - nie mam)

    majka

  • 2. Data: 2018-12-04 14:38:50
    Temat: Re: tasma teflonow - za duzo czy za malo
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 04 Dec 2018 05:25:20 -0800, Majka wrote:
> [...]
    > Wątpliwości co do siły dokręcenia nie mam, duży długi klucz, duża
    > dźwignia, dokręcenie z maks momentem, całym ciężarem ciała.

    W moim skromnym doświadczeniu taśma teflonowa to najgorsze dziadostwo
    świata. Czasem działa, czasem nie działa, a jak zadziała to nie wiadomo
    ile czasu wytrzyma. Niezwykle to delikatne, wystarczy przekręcić lekko w
    odwrotną stronę i już całość do wymiany.

    > Nie wiem co robić dalej

    Przestać kombinować z tymi nowoczesnymi wynalazkami, kupić za złotówkę
    czy dwie warkoczyk pakuły, do tego stosowną pastę, skręcić wszystko
    ponownie i zapomnieć na 20 lat.

    Czyste gwinty należy przesmarować pastą, nawinąć pakułę zgodnie z
    kierunkiem gwintu, przesmarować całość ponownie pastą i wkręcić.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-12-04 14:40:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Majka wymieniła zawór w garażu, stary kapał intensywnie:

> [...]
    > - zdjąć kran i zastosować mniej teflonu?
    > - zdjąć kran i nawinąć grubiej, więcej teflonowej taśmy?
    > - a może zmienić kierunek owijania teflonem?

    Owijać dalej teflonem. Kręcąc raz w jedną, drugi raz w drugą stronę.
    Robić to do skutku, czyli aż się zapas taśmy teflonowej skończy.
    Wtedy nie będzie innego wyjścia, tylko iść do sklepu. Kupić pakuły.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli
    szczelinę, wypływa.

  • 4. Data: 2018-12-04 15:07:44
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Owijać dalej teflonem. Kręcąc raz w jedną, drugi raz w drugą stronę.
    > Robić to do skutku, czyli aż się zapas taśmy teflonowej skończy.
    > Wtedy nie będzie innego wyjścia, tylko iść do sklepu. Kupić pakuły.

    E tam, Ja robię pakułami i taśmą. Jedno i drugie działa dobrze.
    Nawet wolę taśmę.

  • 5. Data: 2018-12-04 15:26:05
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Mateusz
    ta pasta to ma jakas wielka przewage nad smarem?
    cale zycie jade smarem i prawie zawsze mam sukces.
    a te nieliczne razy co kapalo to od smaru zamiast pasty?

  • 6. Data: 2018-12-04 15:42:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abn140 pisze:

    > ta pasta to ma jakas wielka przewage nad smarem?
    > cale zycie jade smarem i prawie zawsze mam sukces.
    > a te nieliczne razy co kapalo to od smaru zamiast pasty?

    Najlepszy jest olej po frytkach.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-12-04 16:14:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 04 Dec 2018 15:26:05 +0100, abn140 wrote:
    > ta pasta to ma jakas wielka przewage nad smarem?
    > cale zycie jade smarem i prawie zawsze mam sukces.
    > a te nieliczne razy co kapalo to od smaru zamiast pasty?

    Nie mam pojęcia, nigdy nie próbowałem, ja to głupi człowiek jestem i jak
    kupuję pakułę to kupuję do tego tubkę pasty na której jest napisane
    "pasta do pakuły". Całkiem możliwe że smarem, twarogiem czy pastą do
    zębów byłby ten sam efekt. Ale dla oszczędności kilku monet nie będę
    ryzykować :)

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-12-04 16:40:52
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 07:25:22 UTC-6 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    nawinięty w lewo teflon nie zostanie poderwany podczas wkręcania kranu.

    Powinno sie owijac w te sama strone. Tak aby tasma byla "dowijana" nakretka.
    Moze po prostu patrzysz inaczej i sie strony mieszaja?

    > 2. Ilość teflonu: nawijany na zakładkę, od początku gwintu aż do jego końca, na
    samym końcu było plus minus 4-5 warstw.

    > Pytanie:
    > czy owe 4~5 owinięć teflonem to za dużo czy za mało?

    Zalezy od pasowania nakretki i rury.
    Czasem za malo, czasem ok.
    Ja zazwyczaj dawalem w okolicy 5-8-12 owiniec. Czasem trzeba tez wziasc poprawke na
    to ze nie kazde laczenie mozna skrecic dowolnie. Czasem trzeba kurek miec na gorze,
    czasem kolanko musi byc skierowane odpowiednio.

> [...]
    > Wątpliwości co do siły dokręcenia nie mam, duży długi klucz, duża dźwignia,
    dokręcenie z maks momentem, całym ciężarem ciała.

    Niedobrze.
    Tasma jest po to aby wlazla miedzy szpary i swoja plastikowoscia je zatkala.
    Szczelnosc osiaga sie przez odpowiednie dokrecenie i ilosc tasmy/pakul.

    > Nie wiem co robić dalej:
    > - nic nie robić, licząc, że kapanie ustanie / uszczelni się / zajdzie kamieniem?
    > - zdjąć kran i zastosować mniej teflonu?
    > - zdjąć kran i nawinąć grubiej, więcej teflonowej taśmy?
    Tak. I dokrecic z wyczuciem.

    I NIE KRECIC SPOWROTEM. ANI O MILIMETR! To wazne :)

    > - a może zmienić kierunek owijania teflonem?

    Ma byc nawiniete w tym samym kierunku co wkrecana nakretka.

  • 9. Data: 2018-12-04 16:44:38
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 07:38:51 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > W moim skromnym doświadczeniu taśma teflonowa to najgorsze dziadostwo
    > świata. Czasem działa,

    Zawsze dziala jak zastosowane poprawnie.

    > czasem nie działa, a jak zadziała to nie wiadomo
    > ile czasu wytrzyma.

    U mnie dziala i nie zmienia zdania. Bo tasmy trzeba umiec uzywac. I niestety czasem
    trzeba poprawic, dlatego jak ktos nie ma wprawy to lepiej uzyc pakul albo w
    kluczowych miejscach dac srubunki aby moc rozmontowac rure juz po jej skreceniu aby
    ponownie skrecic jej odcinek.

    Dlatego czasem lepiej pojechac pex-em.

    > Niezwykle to delikatne, wystarczy przekręcić lekko w
    > odwrotną stronę i już całość do wymiany.

    To jest najwiekszy grzech. Tak sie nie robi nawet przy pakulach ktore wiele wiecej
    wybaczaja.

    Ano, mozna i tak.

  • 10. Data: 2018-12-04 17:16:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-04 o 14:25, Majka pisze:
    > Nowy zawór (1/2') owinęłam taśmą teflonową:
    A zwoje gwintu były z zadziorami? Jeżeli nie to się zsuwa podczas wkręcania.
    Ostatnio tak walczyłem z mimośrodowym nyplem od baterii. Był chromowany
    i bez zadziorów. Ani pakuły ani teflon. Dopiero zrobienie zadziorów pomogło.

    Robert