  • 21. Data: 2018-12-04 21:12:52
    Temat: Re: tasma teflonow - za duzo czy za malo
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-04 o 21:03, l...@g...com pisze:
    > trochę sliny by dobrze leżało
    Towot czy obecnie poprawne pasty mają powodować, że pakuły nie zgniją.
    A jak zgniją to będzie ciekło. Ponoć. :-)

    Robert

  • 22. Data: 2018-12-04 21:14:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 04 Dec 2018 20:45:46 +0100, Baczek wrote:

    > Wręcz przeciwnie.

    Na każdej tubce pasty do gwintów które zdarzyło mi się używać stało b.
    jasno: przesmarować PRZED i PO nawinięciu pakuły. I tak robię od lat, z
    bardzo dobrymi wynikami.

    > Należy zwiększyć szorstkość gwintu, aby pakuły się nie
    > obracały, np nacinając gwint delikatnie brzeszczotem.

    A to swoją drogą, choć teraz często gwinty są fabrycznie ponacinane już
    (przynajmniej tam gdzie kupuję tak jest).

    Mateusz

  • 23. Data: 2018-12-04 21:17:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 04 Dec 2018 21:12:52 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Towot czy obecnie poprawne pasty mają powodować, że pakuły nie zgniją.

    Chyba jednak nie tylko, bo jak próbowałem (kilka razy - z ciekawości
    podpartej skąpstwem) samymi suchymi pakułami nawijać, to ciekło. A pakuły
    + pasta = zero problemów.

    Mateusz

  • 24. Data: 2018-12-05 14:03:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Na każdej tubce pasty do gwintów które zdarzyło mi się używać stało b.
    > jasno: przesmarować PRZED i PO nawinięciu pakuły. I tak robię od lat, z
    > bardzo dobrymi wynikami.

    To spróbuj tak przesmarować gwinty powyżej 1 cala. Będziesz po kilka
    razy poprawiał :)

    > A to swoją drogą, choć teraz często gwinty są fabrycznie ponacinane już
    > (przynajmniej tam gdzie kupuję tak jest).

    Tyle, że te nacięcia są zbyt gładkie i są do kitu.

    Brzeszczot to brzeszczot

  • 25. Data: 2018-12-05 15:20:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.12.2018 o 18:01, s...@g...com pisze:
    > To nie pakuly zeby sie uszczelnilo. Tasma nie puchnie i nie zaciska sie od
    cisnienia. Nie uszczelni sie. A jak przestanie cieknac to kiedys tam moze zaczac
    znowu. Polaczenie do poprawy. Teraz, nie jak sie juz wykonczy czy parkiet polozy ;)
    Mechanizm samouszczelnienie jest też taki, że woda nie jest idealnie
    czysta i zawiera też różne sole rozpuszczone (twarda całkiem sporo).
    Takie drobinki mogą spokojnie uszczelnić.

    > Jak sie da za duzo to sie tasma po prostu zepchnie i jej nic nie zostanie miedzy
    gwintami.
    Aż tak dużo, to nie dawałem. Poza tym zawsze owijam bardzo ściśle mocno
    naciągając taśmę.
    Jacek

  • 26. Data: 2018-12-05 20:16:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.12.2018 o 19:01, ToMasz pisze:
    > Znalazłem jednak inne rozwiazanie. gwinty rurowe uszczelniam... klejem
    > do szyb boll. któryś z kolegów też go zaczął stosować (do innych celów,
    > ale jednak) a ja jeszcze raz polecam.
    Jedno pytanie: jak długo stosujesz ten wynalazek (ile ma najstarsze
    połączenia)?
    Jacek