  • 31. Data: 2012-08-10 16:27:33
    Temat: Re: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:k02lq5$s2j$1@usenet.news.interia.pl...

    > No ale jak masz podwójny dzwonkowy, to aby wyłączyć światło musisz się
    > zastanawiać czy kliknąć lewy czy też prawy przycisk, a może obydwa...
    > Obawiam się, że do wyłączenia światła i tak trzeba kilku kliknięć...

    Ale żeby nie dać ciała puść osobne 3 żyły do żarówki i osobne 3 żyły przez
    wyłączniki. W rozdzielni będziesz miał pole do popisu. Przełączysz to kilka
    sposobów.

  • 32. Data: 2012-08-10 16:40:22
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:50251a14$1@news.home.net.pl...

    > Ja mam u siebie Zamel PBM-01 od puszki do puszki i na lampę idzie tylko
    > jeden przewód 3 zylowy.

    http://zamel.pl/pl,53,162,przekaznik_bistabilny_pbm0
    1.html

    0.024A * 230V = 5.5 W ????

  • 33. Data: 2012-08-10 20:01:31
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Ale jak przełączałeś stanem a ni impulsem to będą się grzały. Trzymałeś
    > pociągnięty elektromagnes. Tam jest napisane 1 godzina maksymnalny czas
    > podania napięcia sterującego.
    > Świetlówki z indukcyjnym statecznikem faktycznie zepsują wszystko. garaż z
    > wieloma takimi załatwi każde styki.
    > Trzeba przewidzieć czym sie będzie sterowało.

    Historia wyglądała następująco. Osprzęt Legranda Sistena Live, nie było
    wyjścia i trzeba było kupić łączniki dzwonkowe do tych bistabilnych Hagerów.
    Tyle że ten osprzęt ma piktogramy dzwonków, więc zamówiłem dodatkowo same
    klawisze. I już podczas montażu osprzętu coś niegrało, idealnie to one nie
    pracowały. Okazało się, że po jakimś czasie potrafiły nieodbić. To też
    pomogło w spaleniu jednego modułu. Po całej akcji Legrand wymienił mi te
    klawisze i przyznał, że nie pasowały do rozmiarowo do dzwonkowych.

  • 34. Data: 2012-08-10 20:18:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]
    > pomogło w spaleniu jednego modułu. Po całej akcji Legrand wymienił mi te
    > klawisze i przyznał, że nie pasowały do rozmiarowo do dzwonkowych.

    No właśnie. I tak źle i tak niedobrze.
    Elektroniczny osprzęt by się od tego nie spalił ale jest podatny na zepsucie
    od wyładowań i do tego ciągnie prąd non stop.

    Ja stoję na stanowisku, że trzeba robić instalację oświetleniową wg schematu
    Sch8 i Sch9 na stronie 5
    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Nawet jak się styk zespawa to się zespawa i już, ale nie będzie przerwy w
    działaniu, a i sterowanie zdalne czy grupowe nie sprawi problemu.
    Tyle, że trzeba 5 kabli lub osobno 3 + 3 i połączyć w skrzynce.

  • 35. Data: 2012-08-11 23:43:16
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2012 10:01:58 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > U�ytkownik <s...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > �wiat�o w salonie w��czane za pomoc� czujek ruchu :) Ju� widz�, jak
    siďż˝

    > wszyscy ��cznie ze mn� wkurzaj� :)

    Majster, pytasz, daje ci rade. U mnie czujki sprawdzaja sie wysmienicie.
    Na schodach chciales a wyskakujesz z salonem.

    W salonie tez sie da. Byle wyregulowac czujke zeby nie reagowala jak jest lekko
    jasniej. Byle czujka byla trzy potencjometrowa. Te co maja dwa nie daja sie
    wyregulowac sensownie nawet na zewnatrz.

    U mnie dziala, jak nie chcesz to mecz sie z przelacznikami.
    Ale polecam zastosowac, nie ryzykujesz wiele. Ale jak sie uprzediles to coz, twoja
    strata...

  • 36. Data: 2012-08-12 13:34:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-10 16:40, kiki wrote:
    > 0.024A * 230V = 5.5 W ????

    Chodzi o prąd w stanie jałowym, czy o natężenie prądu potrzebne aby
    zrelizować przełączenie w chwili podania impulsu?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 37. Data: 2012-08-13 09:13:59
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    >Majster, pytasz, daje ci rade. U mnie czujki sprawdzaja sie wysmienicie.
    >Na schodach chciales a wyskakujesz z salonem.

    A wskaż łaskawie gdzie pisałem o schodach...

  • 38. Data: 2012-08-13 09:36:46
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2012 09:13:59 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > U�ytkownik <s...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > A wska� �askawie gdzie pisa�em o schodach...

    A pisales gdzies o salonie w pierwszym poscie na który odpowiedzialem?

  • 39. Data: 2012-08-13 09:44:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...

    >A pisales gdzies o salonie w pierwszym poscie na który odpowiedzialem?

    Nie pisałem ani o salonie ani o schodach. Wyłączniki schodowe będę miał w
    wielu różnych miejscach. Nie chodzi o miejsce ich zamontowania ale o sens
    stosowania podwójnych schodowych. Powoli wycofuję się z nich i dokładam obok
    kolejną puszkę na wyłącznik schodowy.

  • 40. Data: 2012-08-13 10:03:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-10 16:40, kiki pisze:
    > 0.024A * 230V = 5.5 W ????

    Rozmawiałem z Zamelem. Twierdzą, że jest to maksymalny prąd niezbędny do
    zrealizowania przełączenia, czyli tak jak pisałem. W stanie spoczynku
    pobierają mniej no ale faktycznie coś pobierają.
    PBM-05 nie pobierają w ogóle ale są ponad 2x (sic!) droższe.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info