  • 1. Data: 2009-04-18 06:02:24
    Temat: własna kostka betonowa
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jako zed "odkryłem" ze posiadam stół wibracyjny, formy i betoniarkę,
    przyszło mi do głowy waby spróbowac we własnym zakeresie zrobić sobie
    wyłożenie podwórka płytami własnej produkcji o własnym kształcie i
    własnym kolorze. Przynajmiej oryginalnie by było.

    Pytanie jak sie do tego zabrać technologicznie aby:

    - płyty miały w miarę gładkie wykończenie i nie ciągnęły wody
    - nie pękały - jakieś zbrojenie?
    - jak tanim sposobem uzyskać zabarwienie płyt?

    Wiem tyle ze będą dość grube na jakiejś solidnej podbudowie gdyż
    okresowo wjeżdżać po nich bedzie ciężarówka zwana potocznie TIRem.

    wiec Jak sie do tego zabrać? a może odpuścić sobie to kompletnie
    zastosować inne technologie na"wybrukowanie" obszaru 5x 12m?

  • 2. Data: 2009-04-18 10:37:49
    Temat: Re: własna kostka betonowa
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    >
    > wiec Jak sie do tego zabrać? a może odpuścić sobie to kompletnie
    > zastosować inne technologie na"wybrukowanie" obszaru 5x 12m?

    proponuję dokupić jeszcze prasę z hydrauliką 20MPa, wezeł mieszalniczy i
    mały autoklaw do naparzania gotowego wyrobu.... ;-). Masz szanse na
    produkt zblizony do kostki.
    A poważnie, to bez powyższego dostaniesz beton, który i tak 10-20 lat
    wytrzyma. Sprobuj.
    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-04-18 20:14:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > wiec Jak sie do tego zabrać? a może odpuścić sobie to kompletnie
    > zastosować inne technologie na"wybrukowanie" obszaru 5x 12m?

    Jak masz stół wibracyjny to jestes wygrany(1500pln)
    kup na allegro za kilkanscie zł odpowiednia formęi rób kostkę. I bedziesz
    sporo do przodu.

    Kris

  • 4. Data: 2009-04-18 20:57:03
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    >
    > wiec Jak sie do tego zabrać? a może odpuścić sobie to kompletnie
    > zastosować inne technologie na"wybrukowanie" obszaru 5x 12m?

    5x12=60m2, 40zł/m2 -> 60x40=2400zł
    Własne doświadczenie, bezcenne :o)

    A tak na serio, to jak masz trochę wolnego czasu to baw się.
    Pamiętaj, że w kostce ważne jest kruszywo.
    Mój Libet jak się go cięło to miał takie kamyki w środku, u znajomego
    kostka no-name cięła się leciutko i sypała się też leciutko.
    Dobór mieszanki jest bardzo ważny.

    Powodzenia
    Igus'

  • 5. Data: 2009-04-19 04:25:20
    Od: "KS" <k...@o...pl>

> [...]
    > Mój Libet jak się go cięło to miał takie kamyki w środku, u znajomego
    > kostka no-name cięła się leciutko i sypała się też leciutko.

    Nie wiem jak inne, ale kostka z Libet-u ma wierzchnią warstwę z innego
    betonu (więcej grubych kamieni).
    Do formy zasypywany jest pierw beton o drobniejszym uziarnieniu, następnie
    jest on lekko zagęszczany uderzeniem stempla.
    (tu robi się miejsce na boton wierzchni) następnie dosypywany jest beton
    wierzchni.
    Potem całośc jest jest wibrowana pod ciśnieniem stempla.
    maszyna wyglada mniej wiecej tak:
    http://www.zenith.de/html_englisch_800x600/index-d.h
    tm
    Pozdrawiam

    K.S.
    .

  • 6. Data: 2009-04-19 07:16:22
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Igus' pisze:

    > 5x12=60m2, 40zł/m2 -> 60x40=2400zł
    > Własne doświadczenie, bezcenne :o)

    40zł za m2 ale czego? typowej czerwonej przemysłówki?

    > Dobór mieszanki jest bardzo ważny.

    I właśnie o ta mieszankę mi chodzi, bo na tym polega trudność.

  • 7. Data: 2009-04-20 07:02:52
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > 5x12=60m2, 40zł/m2 -> 60x40=2400zł

    Obawiam sie, ze 40/m2 to bedzie kostka grubosci
    6, max 7 cm. A pod tira to ja bym jednak dal 10 cm.
    Dorzucmy wiec do tych 2400 jeszcze polowe,
    tak do 4kpln.

    > Własne doświadczenie, bezcenne :o)

    dokladnie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-04-20 08:29:26
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wiec Jak sie do tego zabrać?

    Ja zrobiłem 130 m2 kostki sta stole wibracyjnym, po około 5 latach wciąż
    jest jak nowa.

    Syp dużo cementu czystego - bez popiołu, trochę plastyfikatora, beton ma się
    z betoniarki wysypywać a nie wylewać - jak najmniej wody, bo i tak przy
    wibrowaniu będzie się wylewać.

    Jakby co to pisz: gg 2998829

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-04-20 08:39:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Kwi, 10:29, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > z betoniarki wysypywać a nie wylewać - jak najmniej wody, bo i tak przy

    Barwiłeś?
    Masz jakieś fotki?
    Może sam tak zrobię ...
    ;-)

  • 10. Data: 2009-04-20 14:49:35
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Barwiłeś?

    Czerwień żelazowa i czerń żelazowa, sadza podobno się nie nadaje.

    www.agent0700.friko.pl

    > Może sam tak zrobię ...

    Do dzieła :-)

    ;-)