  • Data: 2020-05-22 20:52:52
    Temat: Re: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.05.2020 o 17:50, e...@g...com pisze:
    > Rzadko który architekt jest w stanie to policzyć.

    ?

    We wspomnianym programie specbudu wybieram rodzaj belki - jak podparta,
    beton, wymiary, jaka stal, z czego strzemiona, jakie grubości drutów
    chcę zastosować,
    moge dodać nacisk np. punktowy 10kN w wybranym miejscu belki

    i generuje rysunek (podobny jak w tym linku do PDF-a) z rozstawem,
    zagęszczeniem strzemion, rozkładem i ilością 'drutów',

    Może liczenie 'od tyłu' gotowej już belki nie jest proste i może nie ma
    na to gotowych programów, ale wystarczy porównać proponowane wyniki z
    programu z tym co mamy aby określić czy ma to szansę nam zwalić się na
    głowę.

    [
    choć dla mnie - na mój nos, ta belka 6.5m na czterech fi12 i z takimi
    nędznymi strzemionami - pewnie bez zagęszczenia, o takim niskim profilu
    (24) i tak jest ledwo ledwo , gdyby tam było 4x fi12 dołem, to można by
    się zastanawiać, kładzenie na to 1.5t - rozumiem, że rozłożone na całej
    długości i jakoś usztywnione w konstrukcji, wydaje mi się sporym ryzykiem
    ]