    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <d...@g...com>
    Subject: Re: zuzycie pradu na CO - pompa ciepla, nowe wyniki ;)
    Date: Fri, 15 Feb 2013 12:11:02 +0100

    news:d2f1d46b-1592-47ae-99ab-7fd656d9a564@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 15 lutego 2013 09:15:59 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Nowiutki licznik, sprawdzany na kilku roznych urzadzeniach o sprawdzonej
    >mocy - pokazuje idealnie, dokladnosc bodaj do 1% :)

    Mam trzy ciepłomierze kamstrupa z czujnikami PT500. Też za nie ręczę.

    >Nie mam pojecia ale kosztowaly 15k pln i wygladaja powaznie :D Sterownik ma
    >z bajerami, wykresami etc.

    Nie mam pojęcia dlaczego ktoś wydaje 15kpln. Moje kosztowały około 8500zł a
    po dopłacie wydałem 4500zł.
    Dla informacji podam, że obecnie można kupić w jednej z sądeckich firm
    zestaw z trzech kolektorów hewalexa ze zbiornikiem austria email 300l z
    montażem za 6500zł lub za 5000zł z dofinansowaniem. Firma załatwia sama
    wszelkie formalności.

    >Wierze. Co drugi dzien moze masz 50stC w baniaku CWU dzieki solarom. Ale co
    >to jest CWU? Ja zuzywam przy 0stC na zewnatrz >gdzies 30 * 3,5 = 105kWh na
    >ogrzanie domu i baniaka CWU. A Ty dzieki solarom masz 15kWh. OK! Wierze -
    >ale 15kWh to nie jest >60% ze 105kWh :) 60% jak pisales wczesniej to 63kWh.
    >A ja pisze o zuzyciu przy laskawych jak na luty temperaturach -5, 0 stC.
    >Jak >dowali -20stC to pojdzie mi 150kWh, wiec te 15kWh z solara to "kropla
    >w morzu". Daleko do opisywanych przez Ciebie 60% >zapotrzebowania.

    Kiedy jeszcze nie było solarów, to u mnie na same CWU szło średnio 1,5m3
    gazu. Uwzgledniając sprawność mojego kotła to około 14,25kWh na dzień na
    potrzeby CWU. Pomnóżmy to przez 30dni, wyjdzie miesięcznie 427kWh. W
    statystykach za luty zeszłego roku mam ponad 200kWh a za marzec jeszcze
    więcej. przy czym obecnie, nie mam pojęcia ile w okresie przejściowym solar
    pompuje do zbiornik a ile w podłogówkę, statystyka sterownika tego nie
    rozbija.

    >Aktualizacja co minute. Na wykresach masz tez zuzycie pradu przez pompe
    >ciepla - 10stC = 1kW, pompe mam 7,6kW, moc >znamionowa sprezarki 1,9kW -
    >moje dane ciezko podwazyc bo wszystko publikuje online i wszystko liczy
    >komputer, a nie kartka, >dlugopis i glowa :-)

    Mógłbym dokupić interfejs ethernet do mojego sterownika aby też to było
    widoczne w sieci ale po co. Szkoda mi kasy na takie cuda.

    Marek