  • 111. Data: 2016-09-13 20:31:32
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 20:14:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > uprzejmie cie informuję
    > straty dla budynku o objetosci v=410m3 dla sezonu grzewczego trwającego >250dni,
    sredniej temperatury zewnętrznej +8, wewnętrznej +20 to 10000kWh co ?>kosztuje jakies
    2200zł.
    Znaczy jak Maniek zamontuje went mech)+ reku to mu rachunki za ogrzewanie ponad
    200metrowego domu spadną do 800zł rocznie a reku zwróci sie w 5 lat
    Ne wiem skąd Ty te wyliczenia bierzesz ale do rzeczywistości one się nijak mają.
    Ale gdyby to co piszesz było prawdziwe to nic tylko po reku leciałbym na Mańka
    miejscu. 5 lat mu się zwróci a później chałupe za 800zł grzeje.
    Quent musi mieć coś ostro skopane bo mając reku, went mech i styro na ścianach 1400zł
    rocznie płaci za chałupę połowę mniejszą od Mańkowej.
    Quent daj fotki Kiki oceni co masz nie tak;)
    > To wszystko przy załozeniu ze wentylacja dziala sprawnie czyli wymienia całą
    >objętosc 1x na godzinę.
    24wymiany na dobe powiadasz to norma. Wcześniej było że reku chlodzi latem- przy 24
    wymianach jak długo potrwa chłodzenie czyli do wyrównania temperatur?czyli
    > Jesli faktycznie płaci sie mniej to znaczy ze wentylacja została ograniczona
    >ponizej normy.
    Znaczy smród zaduch i inne nieszczęścia?
    Mało który użytkownik wm ustawia przepływy żeby wymiana była 24 razy na dobe, raczej
    połowę mniej. Znaczy u nich smród, zaduch i inne nieszczęścia.

  • 112. Data: 2016-09-13 20:37:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 20:14:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > straty dla budynku o objetosci v=410m3
    Tyle mniej więcej quent ma objętości pewnie. Znaczy jakby reku wywalił i went mech
    wyłączył to rachunki skoczą mu z 1,4 do 3,6tys?
    Jesteś chyba jednym z ostatnich którzy próbują udowodnić ekonomiczny sens went mech
    +reku

  • 113. Data: 2016-09-13 21:50:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-13 o 14:16, quent pisze:

    > http://online.rekuperatory.pl/index.php

    Faktycznie zajebisty jest ten rekuperator, nie wiem czy przypadkiem przy
    nim entropia nie wzrasta?

    http://przeklej.org/file/3YviVu/reku.jpg

  • 114. Data: 2016-09-13 22:03:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 20:37:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wyłączył to rachunki skoczą mu z 1,4 do 3,6tys?
    > Jesteś chyba jednym z ostatnich którzy próbują udowodnić ekonomiczny sens went mech

    wskaż błąd/haczyk w obliczeniach :-)

    b.

  • 115. Data: 2016-09-13 22:08:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 21:51:10 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Faktycznie zajebisty jest ten rekuperator, nie wiem czy przypadkiem przy
    > nim entropia nie wzrasta?
    >
    > http://przeklej.org/file/3YviVu/reku.jpg

    czepiasz sie temperatur? przy tym zakresie pomiarowym raczej w dokladnosc bym nie
    wierzył.

    b.

  • 116. Data: 2016-09-13 22:10:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Faktycznie zajebisty jest ten rekuperator, nie wiem czy przypadkiem przy
    > nim entropia nie wzrasta?
    >
    > http://przeklej.org/file/3YviVu/reku.jpg

    Dobrze kombinuje:
    czerpie powietrze o temp 23,5stC
    do chaty nawiewa powietrze o temp 25stC
    wywiewa z chaty 24,6stC
    wyrzuca na zewnątrz 23.6stC?

  • 117. Data: 2016-09-13 22:14:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 22:03:52 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > wskaż błąd/haczyk w obliczeniach :-)

    Napisałeś że dla 410m3 starty to 2,2tys
    Maniek ma myślę ok 600m3 więc straty powinny wyjść ok 3tys zł
    Maniek nie mając reku, bierze powyższe straty na klate i za ogrzewanie płaci 3tys zł
    Wg mnie coś tu nie gra

  • 118. Data: 2016-09-13 22:37:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chcesz haczyk? Jest nim jeden z niedawnych tematow w ktorych nikt nie zakwestionowal
    jakis obliczen z ktorych wynikalo ze potrzebna moc na grzanie to cirka jebalt 7 kW w
    tym 1,5kW to strata na wentylacje. W takiej sytuacji dla mnie rybka czy temperatura
    srednioroczna 5 stopni a rekuperator ma sprawnosc 110%. Jak by nie liczyc to wyjdzie
    nie kilo wegla dziennie a kilo dziesiec deko. Haczyk jest w tym ze niektorzy prawde
    napisza jak sie pomyla. Lubie tematy o rekuperatorach, sprawiaja troche radosci.

  • 119. Data: 2016-09-13 22:45:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zapisz sie do pieszych swiadkow nawracajacych.
    S. Ziemia ma 6 tysiecy lat.
    N. Ale przeciez wykopali kosci dinozaurow majace miliony lat?
    S. Jakies tam pare kostek wykopali i sie pomylili.
    Jest jeszcze towarzystwo plaskiej Ziemi, Ziemi kuli ale zyjemy po wewnetrznej stronie
    skorupy.

  • 120. Data: 2016-09-13 22:55:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 22:14:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Maniek ma myślę ok 600m3 więc straty powinny wyjść ok 3tys zł
    > Maniek nie mając reku, bierze powyższe straty na klate i za ogrzewanie płaci 3tys

    no jasne ze nie gra - kombinuj gdzie jest haczyk bo kogut nie da rady.

    b.