  • 41. Data: 2018-07-07 23:29:18
    Temat: Re: Rok produkcji energii - małe podsumowanie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 18:41:57 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Ty założyłeś, że kWh wpuszczone latem, odbierze sobie w zimie. A to nie
    > jest takie oczywiste.

    To akurat jest bardzo oczywiste bo tak działa prosument. Nie wiem w czym problem?

    L.

  • 42. Data: 2018-07-08 02:53:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie chodzi o to zebys z groszami napisal ile zaoszczedziles przez rok. Cirka
    jebalt z precyzja 15-20% bedzie w sam raz. Jak miales licznik to chyba bez wzgledu na
    przepieruchy z umowami itp cos naliczal-odliczal. Na poczatku podales troche danych.
    Ogarniecie rachunku z elektrowni jak sie tylko pobiera wymaga doktoratu. Ty z urzedu
    powinienes znac algorytmy jakie stosuje dostawca-odbiorca pradu bo sie w to bawisz.
    Jestes w stanie oszacowac ile po roku zostalo Ci w kieszeni: 1000, 1500, 2000, 2500,
    3000, 3500 itd. Kazdy chce placic jak najmniej za wszystko, za prad tez. Moze lepszym
    rozwiazaniem bedzie przerobienie pomyslu Muska na krajowe warunki. W krajowych
    akumulatorach stacjonarnych trzeba dac niecaly tysiac za kilowatogodzine. Jesli ich
    nie przeciazyc, nie rozladowac za bardzo i nie przeladowac to z 15 lat taki
    akumulator wytrzyma. Sprawnosc energetyczna bedzie mial na pozomie 85%. Za 4000 mozna
    miec 5kWh i z tego wykorzystywac polowe. Ladowac go w taniej taryfie a w drogiej
    wykorzystywac energie do celow nie grzewczych. Jak popatrzylem w necie to taki
    akumulator o jakim wyzej napisalem za pierwszym razem kosztuje 4000. Jak sie zuzyje
    to firmy ktore regeneruja akumulatory olowiowe zrobia z niego sztuke nowke nie
    smigana za 2000. Zaleta rozwiazania z akumulatorem jest ze dziala nawet jak slonca
    nie ma. Moze warto by przeliczyc czy wydajac 25 tysiecy zamiast na fotowoltaike na
    30kWh w akumulatorach nie zrobi sie lepszego interesu na pradzie.

  • 43. Data: 2018-07-08 07:30:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 17:50, Pete pisze:

    > 80% z nadprodukcji. Jeśli zużywa na bieżąco, to 100%.

    Codziennie kupujesz 100kg wędlin na śniadanie czy tylko tyle, ile jesteś
    w stanie zjeść?

    Zużywa się na bieżąco tylko niewielką część. Codziennie prania nie
    robisz, a nadprodukcja jest wtedy, kiedy potrzebujesz tej energii
    zużywać najmniej. Tej energii ani nie zawekujesz, anie nie zakopcujesz.

  • 44. Data: 2018-07-08 07:56:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2018 02:53:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To nie chodzi o to zebys z groszami napisal ile zaoszczedziles przez rok.
    > Cirka jebalt z precyzja 15-20% bedzie w sam raz.

    No to tak licząc na palcach wychodzi pomiędzy 2200 a 2500 zeta.

    > Moze warto by przeliczyc czy wydajac 25 tysiecy zamiast na fotowoltaike
    > na 30kWh w akumulatorach nie zrobi sie lepszego interesu na pradzie.

    Trochę ludzi to liczyło i raczej pomysł nie jest najlepszy, ale można
    by to i przeliczyć jeszcze raz ;)

    L.

  • 45. Data: 2018-07-08 12:20:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-07 o 22:40, pilocik pisze:

    > Tak. Masz rok na wykorzystanie energii inaczej przepada

    Jak to rozumieć?
    W jakimś umownym roku budżetowym czy narastająco?
    To znaczy, np. wyprodukowana w czerwcu do maja roku następnego a w lipcu
    odpowiednio do czerwca?

  • 46. Data: 2018-07-08 12:38:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2018 19:42, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nic takiego nie zakladalem. Po danych ze strony z instalacjami zauwazylem ze
    instalacja daje cirka jebalt tyle kilowatogodzin

    Dokładnie tak jest jak piszesz. Z tym, że instalacja nie wytrzyma tyle
    bez napraw. Będzie tylko gorzej niż zakładane idealne warunki 30 lat
    eksploatacji. Średnio elektronika nie wytrzyma więcej niż 10 lat,
    szczególnie taka.

    Nie wiem jak wyglądają warunki gwarancji ale sądzę, że trzeba ją
    odpłatnie serwisować żeby obowiązywała.

  • 47. Data: 2018-07-08 12:39:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2018 23:29, Lisciasty wrote:

    > To akurat jest bardzo oczywiste bo tak działa prosument. Nie wiem w czym problem?

    W UK im płacą kasę, więcej niż kosztuje kWh z sieci.

  • 48. Data: 2018-07-08 12:43:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 08 Jul 2018 12:39:27 +0200, KIKI wrote:

    > W UK im płacą kasę, więcej niż kosztuje kWh z sieci.

    We Francji tak samo (dla dawnych umów warunki były szczególnie korzystne,
    teraz mniej ale i tak jest więcej niż koszt kWh z sieci).

    Mateusz

  • 49. Data: 2018-07-08 12:48:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli w wariancie pesymistycznym dziewiec lat trwa amortyzacja. Okres raczej nie do
    przyjecia z punktu widzenia czlowieka. Chwilowo zarabiaja na tym wszyscy z wyjatkiem
    tego co kupil i zamontowal panele.

  • 50. Data: 2018-07-08 14:09:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo w Anglii i Francji przy niskiej dla aborygenow cenie pradu musieli czyms zachecic.
    W Polsce wystaczy podpuscic. Zeby sie Kowalskiemu oplacalo to instalacja ma wytrzymac
    20 lat i amortyzowac sie w trzy lata. W tej chwili warunek spelniaja solary do
    grzania wody bo dwa metry kwadratowe mozna kupic sporo ponizej tysiaca zlotych, takie
    ceny widzialem na allegro.