  • 11. Data: 2016-02-04 19:07:13
    Temat: Re: Rozkminki w temacie wentylacji mechanicznej
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 18:49:31 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A masz jakieś wiarygodne dane, w temacie dopuszczalnej prędkości
    > w kanałach? Bo kurna co źródło to inaczej, najpowszechniej występuje
    > 2-5 m/s, ale czasem trafia się 1-3, gdzieś indziej znowu jakoś inaczej
    > i cholera już mnie trafia momentami :>

    podobno ponizej 4m/s ma byc. HGW.

    gdzies lezał arkusz excela do liczenia , kiedys go miałem....

    b.

  • 12. Data: 2016-02-04 21:37:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 17:30:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Też tak myślałem na początku, ale jakbym dał np. 12 kanałów (do większych
    > pomieszczeń puścić po 2-3 równolegle, są takie skrzynki rozprężne wielowejściowe),
    > to przy 400 m3/h mam 2,9 m/s na kanał. Myślisz, że to za dużo?
    > A co do prowadzenia to wszędzie ma być sufit podwieszany, nie lepiej tam
    > puścić?

    Nie wyobrazam sobie tego - od skrzynki rozdzielczej polozonej powiedzmy
    w srodku domu musialbys wszystkie sciany dookola rozkuc :-) Roboty od cholery,
    a jak puscisz wszystko na stryszku to raz, ze masz do tego zawsze bezproblemowy
    dostep, a dwa ze mozesz faktycznie puscic to w liniach prostych, bez zadnych
    przeszkod. Nie napisales jaki strop ale nawet jak zelbetowy to w trakcie
    wylewania wstawiasz przepusty juz i nie musisz potem nic kuc - robota czysta
    i przyjemna :) Latwiej wstawic przepust w strop zelbetowy niz zostawic 20 dziur
    w murowanej scianie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-02-04 21:41:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Jeszcze pytanie o ile bedziesz ten sufit obnizal?
    Ja np. mam obnizony o ok. 15cm. Przy czym liczac od gory sufitu - pierwsze
    12cm to jest wieniec, a nie porotherm (bo wieniec ma 25cm, a strop 12cm, a
    licowane jest to wszystko od gory, wiec od dolu masz 12-13cm wienca). Tego
    wienca nie mozesz rozkuc, wiec w praktyce wychodzi ze musialbym obnizyc sufit
    o minimum 25cm zeby zmiescic sie z przepustem 10cm.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-02-04 22:20:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 21:37:08 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nie napisales jaki strop ale nawet jak zelbetowy to w trakcie
    > wylewania wstawiasz przepusty juz i nie musisz potem nic kuc - robota czysta
    > i przyjemna :)

    Napisałem, że to parterówka. Jaki strop, panie? ;)
    Przestrzeń wolną nad sufitem podwieszanym szacuję na jakieś 15cm.

    L.

  • 15. Data: 2016-02-04 22:27:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 22:20:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Napisałem, że to parterówka. Jaki strop, panie? ;)
    > Przestrzeń wolną nad sufitem podwieszanym szacuję na jakieś 15cm.

    A sciany murowane czy drewniane?:) Jak murowane, to pewnie wieniec na nich
    bedziesz mial - strop bedzie ~20-25cm wysoki, to jak od jego gory liczysz 15cm
    to ni chuja sie przez wieniec nie przebijesz. Ja bym to robil od gory - chocby
    z tego powodu, ze bedziesz mial do tego latwy dostep - a i latwiej polozyc,
    niz podwiesic :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-02-04 22:28:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 22:27:50 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > bedziesz mial - strop bedzie ~20-25cm wysoki,

    Wieniec, wieniec, wieniec, wieniec...!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-02-05 09:00:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > z tego powodu, ze bedziesz mial do tego latwy dostep - a i latwiej polozyc,

    Hm teraz to zdurniałem nieco, aż musiałem żonę pomęczyć bo ona tam
    kręci z teściem w kwestii budowlanej. No i jest tak, że wieniec jest
    na ścianach nośnych dookoła (co oczywiste) oraz na jednej ścianie nośnej,
    która jest w środku chałupy. Na nich bezpośrednio mają stać wiązary dachowe,
    nijakiego stropu tam nie widzę, chyba że dalej czegoś nie kumam.
    Ścianki działowe mają być ponoć niższe niż nośne, toteż przez nie
    nie trzeba będzie się przekuwać (chyba).
    Kurfa, już lepiej chyba zostać w bloku jak Kogutek, mniej zawracania głowy ;P

    L.

  • 18. Data: 2016-02-05 09:05:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 09:00, Lisciasty pisze:

> [...]
    > nie trzeba będzie się przekuwać (chyba).
    > Kurfa, już lepiej chyba zostać w bloku jak Kogutek, mniej zawracania głowy ;P

    Jeśli będziesz miał ocieplenie położone bezpośrednio pod całym dachem -
    to rób wentylację tak, jak mówi kolega: nad sufitem parteru.

    --
    MN

  • 19. Data: 2016-02-06 14:09:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-05 09:00, Lisciasty wrote:
    > No i jest tak, że wieniec jest
    > na ścianach nośnych dookoła (co oczywiste) oraz na jednej ścianie nośnej,
    > która jest w środku chałupy. Na nich bezpośrednio mają stać wiązary dachowe,

    Ale wiązary nie bezpośrenio na wieńcu tylko pewnie na murłacie, więc pod
    wiązarami do wieńca będziesz miał szparę na wys. murłaty.
    U mnie to wystarczyło aby pociągnąć tamtędy rury ocieplone WM.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info