  • 1. Data: 2015-08-15 18:03:03
    Temat: Rura 25mm na podmianę do altanki ogrodowej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam altankę 3x3 metry, taką tanią z daszkiem. Zrobiona z rur i łaczników
    plastikowych.

    W komplecie są rury 25mm i 31mm. Oczywiscie aby zmieścily się w pudełku
    są pocięte na odcinki 1.5mm i wkładane na ścisk.

    a) ścisk nie działa (chiońska precyzja), rury sie ruszają
    b) rura jest cieńsza od papieru, więc mam już część popękanych w miejscu
    naprężeń (2 tygodnie ;)

    Chce zostawić plastiki, ale wymienić rury, przede wszystkim te ktore
    tworzą daszek, czyli 25mm.

    Jedyne co mi się udalo znaleźć to rury chromowane do budowania wystaw:

    http://allegro.pl/rura-chromowana-fi-25-mm-3-metry-c
    hrom-i5104094269.html

    Mialem taką w łazience, robiła jako zawieszenie zasłonki i zaczela
    rdzewieć dopiero po 4 latach. Zaskakująco dobrze wyglądała w porównaniu
    z kompletami do zaslonek z plastiku za 100zł.

    Czy poza tymi rurami ktoś może mi wskazać coś:
    a) rownie lekkiego
    b) równie sztywnego (ta rurka jest naprawdę sztywna)
    c) coś odpornego na korozję
    d) jednolita, czyli 3m
    e) i w tej cenie ;)

    Rury PP do wody się nie nadają, są za miękkie i wyginają się pod własnym
    cieżarem. Są jeszcze miedziane, ale cena ...

  • 2. Data: 2015-08-15 18:09:47
    Temat: Re: Rura 25mm na podmianę do altanki ogrodowej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > naprężeń (2 tygodnie ;)
    >
    > Chce zostawić plastiki, ale wymienić rury, przede wszystkim te ktore

    A rury są z PCV? Bo jeśli tak, to luzy możesz raz na zawsze załatwić
    tak jak się to robi z wodociągowymi rurami z PCV (ang. PVC):
    mianowicie klei się je cementem - do kupienia w Castoramie itp.

  • 3. Data: 2015-08-15 18:13:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-15 18:09, Pszemol wrote:
    > A rury są z PCV?

    Rury są z cieniuteńkiej blachy. I chyba ze szwem, bo wlasnie na szwie
    pekają.

    > Bo jeśli tak, to luzy możesz raz na zawsze załatwić

    Ja je załatwie robiąc kratownice z naciągów ;) Tylko najpierw muszę
    znaleźć coś na podmianę.

  • 4. Data: 2015-08-15 18:22:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Czy poza tymi rurami ktoś może mi wskazać coś:
    > a) rownie lekkiego
    > b) równie sztywnego (ta rurka jest naprawdę sztywna)
> [...]

    Chińczycy takie rzeczy nam sprzedają, a sami używaja bambusa.
    Ten byłby najlepszy.

    Jarek

    --
    Nie odlecimy do ciepłych krajów,
    Jak pierwsza lepsza wędrowna pliszka,

  • 5. Data: 2015-08-15 20:15:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem gdzie można kupić rury stalowe fi 19mm cienkościenne, tanie, lakierowane na
    wiele kolorów. Do tego co potrzebujesz wypadało by je czymś pomalować w środku żeby
    nie rdzewiały. Rury są w odcinkach od pół metra do chyba tzrech metrów. Maam pytanie.
    Czy to nie ty kiedyś się do mnie przypierdalałeś?

  • 6. Data: 2015-08-15 22:26:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-15 20:15, Zenek Kapelinder wrote:
    > Czy to nie ty kiedyś się do mnie przypierdalałeś?

    A możesz dokladniej opisać czynność przypierdalania? Bo niuanse j.
    polskiego sa mi obce a nie kojarzę.

  • 7. Data: 2015-08-15 23:07:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A możesz dokladniej opisać czynność przypierdalania?
    > Bo niuanse j. polskiego sa mi obce a nie kojarzę.

    No i znów to robisz! :-)))
    Zamiast odpowiedzieć tak/nie przypierdzielasz się!

  • 8. Data: 2015-08-15 23:15:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rurka jest fajna. Na zewnątrz pomalowanana czymś czego nie daje się w normalnym
    używaniu zadrapać. leciutka. Wada to że nie zawsze dostępna jest w jakimś konkretnym
    kolorze. No i łatwa w kupnie. Można w wielu sklepach, można przez net.

  • 9. Data: 2015-08-15 23:47:27
    Od: XL <i...@g...pl>

> [...]
    >
    > Rury PP do wody się nie nadają, są za miękkie i wyginają się pod własnym
    > cieżarem. Są jeszcze miedziane, ale cena ...

    http://sklep.hart-metale.pl/827,rura-aluminiowa-fi-2
    5x1-mm.-dlug
    osc-1-mb..html

    Są też grubsze, 2 mm.
    --
    XL

  • 10. Data: 2015-08-16 12:14:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-15 23:47, XL wrote:
    > http://sklep.hart-metale.pl/827,rura-aluminiowa-fi-2
    5x1-mm.-dlug
    > osc-1-mb..html
    > Są też grubsze, 2 mm.

    Niestety nie ma 3m. Nie chcę sztukowac, zawsze bedzie w tym miejscu
    dziadostwo.