  • 91. Data: 2023-04-29 12:47:50
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 kwietnia 2023 o 21:27:35 UTC+2 FEniks napisał(a):
> [...]
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Akurat nie 40, a niecałe 30 tys. W dodatku kilka tys. mają zwrócić z
    > podatku. Zakładam, że za jakieś 5 lat będziemy na plusie.
    >

    > --
    > Ewa
    Docelowym systemem będzie taki że ZE będą kupowały a nie brały prad do
    zmagazynowania. Potrwa to trochę. Zadziała dobrowolność przymusowa. Ci co juz mają
    fotowoltaike zostali złapani za jaja. Żeby sprzedawać po dobrych cenach będą musieli
    dokupić akumulatory. W tej chwili za prąd płacą poniżej 40 gr za kilowatogodzine. Że
    ktoś ma jeszcze umowę prosumenckią to nic nie znaczy. Nie wbije w najlepsze miesiące
    prądu do sieci to się będzie zastanawiał co zrobić. I się przyjmie na sprzedaż po
    cenach bieżących i zakup akumulatora.

  • 92. Data: 2023-04-29 13:07:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 12:43:11 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Bo pojemność akumulatora zależy od prądu rozładowania o czym wielu
    > zapomina, przy dużych prądach pojawiają się dodatkowe straty na
    > oporności wewnętrznej co skutkuje nawet stratą połowy pojemności.
    >
    > Panele akurat nie maja takiej przypadłości bo nie są ogniwami chemicznymi.

    > Jest umowa której raczej prosto nie da się zmienić, więc mamy prawa
    > nabyte, zmiany będą dotyczyć nowych prosumentów.

    > :)
    >
    > --
    > Janusz
    Umowy chyba nie były bezterminowe. Kiedyś się skończą.

  • 93. Data: 2023-04-29 13:09:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2023 13:07, Zenek Kapelinder wrote:
    > Umowy chyba nie były bezterminowe. Kiedyś się skończą.

    W tym czasie PV zarobi na siebie 2-3 razy.

  • 94. Data: 2023-04-29 13:42:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > to suma wszystkich opłat z faktury poza energią i dystrybucją?

    Tak.
    Energia i dystrybucja zerowa, to zaliczki tylko na opłaty (rozliczenie
    mam roczne i napisałem im że będę miał nadprodukcję, dlatego wyzerowali
    zużycia).

  • 95. Data: 2023-04-29 13:44:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Gdyby koszty energii stały na tym samym poziomie to tak by było.
    > Ale one wzrosły dużo więcej niż inflacja.
    > W przypadku gazu jest lepiej, w przypadku innych nośników jest dramat.

    Nie potwierdzam.
    Gaz urósł od XII 2021 o 125 %.

    Prąd podobnie.

  • 96. Data: 2023-04-29 17:01:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.04.2023 o 11:34, heby pisze:

    >>> 1) nie grzałki tylko pompę ciepła
    >
    > Nie wiem o co chodzi, ale to dlatego, że nie jestem w tych 10% z
    > najlepszym IQ. Jest ktoś na sali, kto może wyjasnić?

    To jeden z wierszyków, który dominował u sprzedawcy lodów na plaży, np:

    "Moja babcia chorowała, jadła lody, wyzdrowiała
    a mój dziadek też chorował, nie jadł lodów, wykitował."

    Taka prymitywna zaśpiewka :)

    Była też piosenka na taką nutę wiejską, śpiewana przez dzieci w latach 60'.

    https://youtu.be/DZogBZvVSWQ (Chahary)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 97. Data: 2023-04-29 17:31:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2023 17:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > To jeden z wierszyków, który dominował u sprzedawcy lodów na plaży

    Tych od sprzedawania samolotów czy środków na powiększanie? Swoją droga
    nie sądziłem, że to sprzedawali kiedyś na plażach.

    Tu musi być drugie dno. Jedną z najpiekniejszych rzeczy u ludzi z
    wysokim IQ, jak Zenek, jest to, że prawia każda wypowiedź posiada
    głębokie, metaforyczną głębokość, żarty nie są trywialne, wypowiedzi
    przemyślane. Chciałbym wiedzieć, co zakodował w tej wypowiedzi. Ale za
    cienki jestem, dlatego proszę o pomoc.

  • 98. Data: 2023-04-29 18:35:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 13:10:03 UTC+2 heby napisał(a):
    > W tym czasie PV zarobi na siebie 2-3 razy.
    A łyżka na to " niemożliwe"
    https://globenergia.pl/wydluzony-okres-zwrotu-inwest
    ycji-w-fotowoltaike-zagraza-rozwojowi-rynku-w-niemcz
    ech/

  • 99. Data: 2023-04-29 18:55:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.04.2023 o 17:31, heby pisze:

    > Tych od sprzedawania samolotów czy środków na powiększanie? Swoją droga
    > nie sądziłem, że to sprzedawali kiedyś na plażach.

    Nie, lodów. Chdzł taki z lodami i recytował wierszyki.

> [...]
    > głębokie, metaforyczną głębokość, żarty nie są trywialne, wypowiedzi
    > przemyślane. Chciałbym wiedzieć, co zakodował w tej wypowiedzi. Ale za

    Zenuś użył fragmentu tekstu z piosenki/wierszyka na zasadzie:

    "A ja mam w domu słonia na łańcuchu" Znaczy zazdraszcza i nie daje wiary
    w to co masz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 100. Data: 2023-04-29 18:57:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2023 18:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > A łyżka na to " niemożliwe"
    > https://globenergia.pl/wydluzony-okres-zwrotu-inwest
    ycji-w-fotowoltaike-zagraza-rozwojowi-rynku-w-niemcz
    ech/

    A łyżka czytać i liczyć nie umie.
    1) w Niemczech. Być może też w Burkina Faso. Polska jest tam na
    doczepkę, bo dziennkarz-idiota nie był w stanie znaleźć innego
    powiązania jak tylko "pewno u nas to samo".
    2) upusty są już konsumowane, od lat, przez prosumentów i beda
    konsumowane przez cały okres twojej emerytury, będziesz z własnej
    krwawicy płacić. Kułaka nie zatrzymasz.
    3) przy obecnych cenach prądu, instalacja 10kWp zarabia około 7-8tyś
    rocznie, przy czym po obecnych machlojach z cenami być może już 2x
    więcej. Osoby na starym systemie, gdzie prąd oddany to 80% odebranego,
    są znaczącą częscią, jesli nie większoscią, rynku w PL.
    4) jeśli zwrot, w/g pustaków z artykułu, wynosi 16 lat instalacji
    istniejących, to 16*8tyś = 128tyś. Być może faktycznie, jakieś Niemce
    albo Zenki za tyle kupili 10kWp kilka lat temu. Debili nie brakuje.
    5) my nie kupiliśmy za tyle. My kupiliśmy wtedy, kiedy to miało sens
    ekonomiczny, zarówno w cenie, jak i stystemie rozliczeń. Ja za swoją
    10kWp dałem 37 tyś, z cego zwróciło się już około 20 tyś (30MWh). Kułaki
    to złodzieje, ale sprytne. Teraz by nie kupili, bo teraz, bez baterii,
    się nie opłaca.
    6) teraz to niech państwo zajmie się budowaniem elektrowni
    szczytowo-pompowych w każdej gminie, stawianiem koparek bitcoinów, czy
    coś. Do tego celu można też reużywać gołębniki, użytecznośc była by
    większa niż trolowanie obecnych właścicieli.
    6) zaklinaj rzeczywistośc dalej. Uważaj z ciśnieniem. W Twoim wieku...