  • 81. Data: 2023-04-29 09:00:55
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 07:59 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ciekawe te obliczenia....
    > Bo inflacja to raczej wydłuża, a nie skraca te okresy....

    Gdyby koszty energii stały na tym samym poziomie to tak by było.
    Ale one wzrosły dużo więcej niż inflacja.
    W przypadku gazu jest lepiej, w przypadku innych nośników jest dramat.

    TG

  • 82. Data: 2023-04-29 09:20:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 07:57 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ja zapłaciłem właśnie 137 zł.
    to suma wszystkich opłat z faktury poza energią i dystrybucją?

    TG

  • 83. Data: 2023-04-29 09:32:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 08:53:43 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    itp.
    > Właśnie o to mi chodzi, energia była za tania, zaraz to się wyrówna.

    Zenek gdzieś tak napisał czy szklana kule(działająca) znalazłeś?

  • 84. Data: 2023-04-29 09:55:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 07:05:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    .
    > Przy jakim abonamencie i w jakim rejonie masz tylko 25 zł opłat stałych? -
    > podpisałeś umowę terminową na wiele lat?
    > Teraz u niektórych dostawców sama opłata mocowa to 150 zł miesięcznie.

    Piszemy o tym samym czy coś źle zrozumiałem bo zerknąłem na ostatnią fakturę i u mnie
    koszty stałe to właśnie około 25 zł na miesiąc(Energa)
    I przy okazji cena jednej kilowatogodziny przy taryfie
    G12w to ok ,75gr/kwh

  • 85. Data: 2023-04-29 10:04:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 28 kwietnia 2023 o 17:32:12 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > :P
    > >
    > To nie jest to samo, w końcu kasa się skończy i to dość szybko, a
    Twoim roku myślenia idź to wyjdzie Tobie że te przykładowe 40 tys nie skończą się
    "dość szybko" a skończyły się od razu w momencie zapłaty za panele

  • 86. Data: 2023-04-29 10:34:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 07:10:57 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Czyli możesz mieć co roku 7k PLN w kieszeni.
    > Jak uwolnią ceny prądu i gazu to z 9-10 lat zrobi się 6.
    > Jak uwzględnisz inflację to się okaże, że miną 4 lata i jesteś do przodu.
    >

    > TG
    Jak uwolnią ceny prądu to będą płacili w najlepszych słonecznych godzinach 10 groszy
    za kilowatogodzine.

  • 87. Data: 2023-04-29 10:37:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 09:32:14 UTC+2 Kris napisał(a):
    > sobota, 29 kwietnia 2023 o 08:53:43 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > itp.
    > Zenek gdzieś tak napisał czy szklana kule(działająca) znalazłeś?
    Do pewnych rzeczy nie potrzeba szklanych kul.

  • 88. Data: 2023-04-29 11:34:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2023 00:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > A mój dziadek spod Sosnowca stracił chujem odrzutowca.

    Nie wiem o co chodzi, ale to dlatego, że nie jestem w tych 10% z
    najlepszym IQ. Jest ktoś na sali, kto może wyjasnić?

  • 89. Data: 2023-04-29 12:43:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Żeby się nie okazało jak z akumulatorami w EV - "pojemność spadła o 20%,
    > to dlaczego zasięg o połowę?" ;-)
    Bo pojemność akumulatora zależy od prądu rozładowania o czym wielu
    zapomina, przy dużych prądach pojawiają się dodatkowe straty na
    oporności wewnętrznej co skutkuje nawet stratą połowy pojemności.

    Panele akurat nie maja takiej przypadłości bo nie są ogniwami chemicznymi.

    > A tak prywatnie, to przewiduje że dużo szybciej rząd ten czy inny
    > zacznie dokręcać śrubę w ramach "wyrównywania nierówności".

    Jest umowa której raczej prosto nie da się zmienić, więc mamy prawa
    nabyte, zmiany będą dotyczyć nowych prosumentów.

    > W obu przypadkach chciałbym bardzo się mylić.

    :)

    --
    Janusz

  • 90. Data: 2023-04-29 12:43:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-29 o 10:04, Kris pisze:

    > Twoim roku myślenia idź to wyjdzie Tobie że te przykładowe 40 tys nie skończą się
    "dość szybko" a skończyły się od razu w momencie zapłaty za panele
    Są zainwestowane.

    --
    Janusz