  • 11. Data: 2019-06-27 06:57:16
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 15:50:13 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > W sumie fajnie, ale tyle to ja mam bez żadnych rurek.

    Bo masz chatę na wypasie. Moja wciąż dziurawa od góry.

    L.

  • 12. Data: 2019-06-27 06:59:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 16:05:57 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Co schładza czynnik? Masz generator wody lodowej?

    Dolny obieg pompy ciepła, więc lodowatość jest ograniczona
    do jakiś +16C ;)

    L.

  • 13. Data: 2019-06-27 07:00:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 15:58:48 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Robiłem doświadczenia w zeszłym tygodniu.
    > Ustawiłem PC na chłodzenie...17stopni woda
    > Zajebiście nie fajne było chodzenie po zimnej podłodze.....zero komfortu.

    Jak już masz możliwość chłodzenia PC, to powinieneś wodę lodową
    pakować do nagrzewnicy w wentylacji. Wtedy to ma sens.
    Drastyczne schładzanie podłogi jest niefajne ;)

    L.

  • 14. Data: 2019-06-27 09:57:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jun 2019 01:33:35 +0200, Borys Pogoreło

    > A na jak długo włączyłeś? Jeśli budynek jest nagrzany, to zaczyna to
    > działać dopiero po kilku dniach.
    > I generalnie jest OK. Klima toto nie jest, ale działa.

    Znaczy działa to już u Ciebie?

    Ps. panele PV montujesz? ;) ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-06-27 10:04:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 26, 2019 at 3:58:48 PM UTC+2, uciu wrote:
> [...]
    > Zajebiście nie fajne było chodzenie po zimnej podłodze.....zero komfortu.
    > Poza tym dużo wzrosła wilgotność w domu.

    Ja mam "prawie takie" co rok w garazu, poziom -1 (pod ziemia). Po zimie podloga
    betonowa jest mocno wyziebiona, na niej mam najtansza wykladzine i przez 1-4 tyg (az
    sie zagrzeje) jest masakrycznie wilgotno w garazu, czasem wrecz krople wody na
    podlodze (jak jest upal na zewnatrz, wtedy sporo wilgoci w powietrzu i po schlodzeniu
    na podlodze powierzchniowa kondensacja pary wodnej :(

  • 16. Data: 2019-06-27 10:50:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 10:05:00 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    > i po schlodzeniu na podlodze powierzchniowa kondensacja pary wodnej :(

    Może niska temperatura podłogi i słaba wentylacja?
    U mnie najniższa temperatura podłogi to 19C. I to mierzona
    czujnikiem zakopanym gdzieś 5cm poniżej poziomu płytek/paneli,
    więc na wierzchu pewnie jest nieco więcej. No i wentylacja w chałupie
    działa cały czas.
    Tak czy siak żadnej kondensacji nigdy nie stwierdziłem.

    L.

  • 17. Data: 2019-06-27 11:04:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 27, 2019 at 10:50:58 AM UTC+2, Lisciasty wrote:

> [...]
    > działa cały czas.
    > Tak czy siak żadnej kondensacji nigdy nie stwierdziłem.

    Wentylacja jest b.kiepska, dorobilem wyntylator kanalowy z timerem + kratke nawiewowa
    w bramie uchylnej bo wogole nie dzialalo...
    Ale temp. u mnie znacznie nizsze, tzn po zimie to ~15 pokazuje termometr samochodu
    przy wyjezdzie, powietrze zewn. ponad 20, podloga nie wiem ile, ale pewnie 10 nie
    przekracza => przy takich roznicach nie mam pomyslu (poza witrzeniem, zeby sie
    ogrzalo szybciej, ale nie mam czasu ani ochoty z 3/4 dnia tam stac przy otwartej
    bramie).

  • 18. Data: 2019-06-27 11:06:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 11:04:24 UTC+2 użytkownik WS napisał:
    > witrzeniem, zeby sie ogrzalo szybciej, ale nie mam czasu ani ochoty
    > z 3/4 dnia tam stac przy otwartej bramie).

    Są osuszacze do pomieszczeń. Kupujesz, stawiasz, programujesz
    do ilu % wilgotności względnej ma osuszyć i gotowe ;)

    L.

  • 19. Data: 2019-06-27 11:11:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 27, 2019 at 11:06:33 AM UTC+2, Lisciasty wrote:

    > Są osuszacze do pomieszczeń. Kupujesz, stawiasz, programujesz
    > do ilu % wilgotności względnej ma osuszyć i gotowe ;)

    U mnie trzeba tylko podgrzac do takiej temp, zeby kondensacji nie bylo, powietrzem z
    zewnatrz to jedyna sensowna opcja, bo pradem to bym zbankrutowal ;)
    Garaz zewnetrzny, od dolu i z tylu ziemia, po bokach 2 takie same... Nie bardzo chce
    mi sie grzac pare(nascie?) ton zelbetu + kilka ton przyleglego gruntu ;)
    W koncu samo sie nagrzewa.

  • 20. Data: 2019-06-27 11:13:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Bo masz chatę na wypasie. Moja wciąż dziurawa od góry.

    E tam, ani na wypasie, ani na wyczesie. W ogóle najlepiej termicznie
    jest latem w kurnej chacie z klepiskiem. U mnie izolacja podpodłogowa
    z tych zwyczajnych, więc i temperatury zwyczajne. Ogrzewanie podłogowe
    z pompą (w domu na gruncie) wymusza stosowanie wielkich rezystancji
    termicznych i sporych pojemności. Latem ta masa wisi sobie w oderwaniu
    od ziemi i nagrzewa się jak wszystko inne. Zapuszczenie tam obiegu
    chłodnej wody jest krokiem do przywróceniem stanu normalności, a nie
    namiastką klimatyzacji.

    --
    Jarek