  • 11. Data: 2011-11-05 19:31:13
    Temat: Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "pf" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j92jpn$5tk$1@news.onet.pl...

    > To ma być ścianka - bok do zabudowy szafy wnękowej więc chyba kwestię
    > akusyczną możemy pominąć...
    Raczej nie. Ta wełna skalna to nic przyjemnego, bo bardzo pyli i drażni
    skórę, ale dość dobrze wygłusza puste przestrzenie. Zapytaj w markecie
    budowlanym, czy mają jakiś inny wypełniacz. Zewnętrzną powierzchnię możesz
    zrobić z podwójnej płyty - będzie cięższa.

    Oprócz taśmy tuff-tape (oryginalna z USA), która jest dość miękką taśmą,
    raczej tylko do naroży wewnętrznych 90 stopni, polecam również inne taśmy
    produkcji STRAIT-FLEX pokazane zdjęciach na aukcji:
    http://allegro.pl/tasma-do-plyt-g-k-koniec-z-pekniec
    iam-tuff-tape-i1912044334.html>

    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=she
    etrock
    To ta masa z zielonymi znapisami. Dostępna w Castoramie. Niestety opakowania
    są bardzo duże i pewno znajdzie się inna masa w mniejszym opakowaniu.
    Ja używam sheetrock głownie do wklejania naroży i ewetulanie do robienia
    gładzi. Płaskie łączenia robię uniflotem i siatką. Sheetrock nadaje się do
    szpachlowania nawet całej powierzchni płyty i po wyszlifowniu daje bardzo
    gładką, dość twardą powierzchnię, ale wyszlifowanie wymaga większego wysiłku
    niż zwykłej gładzi. Najlepiej tak nakładać, aby jak najmniej szlifować.

    > A tu pan chyba ładnie tą kwestię tłumaczy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=0WSg5j8e0Y8
    > Z tym, że on tam 'klei' dwie płyty kartongipsowe a ja będę musiał karton
    > gips do tynku, ale to chyba nie ma znaczenia?
    Nie ma znaczenie. On klei papierową taśmę. Tuff-tape jest trochę
    sztywniejsza i bardziej wytrzymała. Ponieważ jest sztywnijsza, to musisz ją
    uformować do kąta ok
    120 stopni, aby w czasie wklejania nie odstawała.

    > To samo zrobiłbyś na górze, przy suficie? Olać jakąś specjalną dyletację
    > ze względu na krótki odcinek i jechać z masą i taśmą?
    Tak. W razie ewentualnych pmieszczeń, taśma będzie odpowiednio pracowała, a
    Ty nic nie zauważaysz. Rok temu tego typu taśmami wykańczałem skosy na
    poddaszu - naroża są czyste, bez jakichkolwiek rys.

    > Miałbym jeszcze dwa pytania
    > 1. Jak rozwiązać kwestię zakończenia ścianki od strony pokoju, nie ściany.
    > Będą tam oczywiście naroża zewnętrzne. Czy przyciąć duże po bokach nieco
    > szerzej, aby cienki pasek płyty na grzbiecie ścianki wszedł pomiędzy nie?
    > Jak estetycznie wykończyć boki płyt, gdzie będzie widoczne cięcie - też
    > taśma?
    W kwestii naroży zewnętrznych o kącie 90 stopni jestem konserwatystą :)
    Najłatwiej mi się nakłada perforowane narożniki aluminiowe. Łatwiej osiągnąć
    prostą linię i łatwiej zaszpachlować. Taśma tuf-tape jest za miękka do
    naroży zewnętrznych, a pozostałe taśmy strait-flex są drogie i moim zdaniem
    nie dają tak dobrego efektu jak narożnik aluminiowy.
    Duże płyty dotnij do profilu, nie szerzej. Zwróć uwagę, że płyty gipsowe
    mają wykończone dłuższe boki - są cieńsze aby zmieścić narożnik aluminiowy.
    Potem na szerokość ścianki dotnij wąski pasek. Po przykręceniu zeszlifuj
    płyty na równo, zagruntuj miejsca szlifowane i wstępnie zaszpachluj gipsem
    szpachlowym lub uniflotem (knauf). Po wyschnięciu przeszlifuj i nałóż
    rarożniki na uniflocie lub ewentualnie gipsie szpachlowym.

    > 2. Rozważam dwie warstwy płyt, żeby ścianka była mocniejsza, żeby bez
    > obawy można było wieszać półki. Dobry pomysł?
    Niezbyt. Do podwójnej płyty nie wkręcisz kołka molly, które są
    najmocniejszymi kołkami do płyt gipsowych.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 12. Data: 2011-11-05 19:35:51
    Temat: Re: Ścianka z karton-gipsu - prosba o wyjasnienie poczatkujacemu
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    f-tape ?

    > A moze taka:
    > http://allegro.pl/tasmy-strait-flex-do-plyt-karton-g
    ips-orginal-10mb-i1896952806.html
    > ?
    Do naroży wewnętrznych o kącie 90 stopni wystarcza taśma tuff tape lub dobra
    taśma papierowa.

    Taśmy Strait-flex są 2 razy grubsze, no i droższe. Łatwiej zaszpachlować
    cienką taśmę.

    Pozdrawiam
    Druid29

  • 13. Data: 2011-11-06 19:23:41
    Od: "pf" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Raczej nie.

    Czemu nie? Moze czegos nie rozumiem ale przeciez nie bede wchodzil do tej
    szafy i nie potrzebuje tam wygluszenia :)

> [...]
    > dość dobrze wygłusza puste przestrzenie. Zapytaj w markecie budowlanym,
    > czy mają jakiś inny wypełniacz. Zewnętrzną powierzchnię możesz zrobić z

    Ok, ale:
    > Niezbyt. Do podwójnej płyty nie wkręcisz kołka molly, które są
    > najmocniejszymi kołkami do płyt gipsowych.

    A, juz chyba rozumiem - na zewnatrz dwie plyty a od strony wnetrza szafy
    jedna. No ale chcialem to wzmocnic druga plyta tylko po to, zeby zapewnic
    pewne trzymanie półek w szafie.

> [...]
    > bardzo gładką, dość twardą powierzchnię, ale wyszlifowanie wymaga
    > większego wysiłku niż zwykłej gładzi. Najlepiej tak nakładać, aby jak

    Pytanie ile takie wiadro Sheetrocka moze sobie stac po otwarciu i czy mozna
    go wykorzystac tez do szpachlowania ubytkow w zwyklym tynku? Bo moze by sie
    jednak nie zmarnowalo takie duze wiadro... Ale chyba znalazlem odpowiednik w
    mniejszym opakowaniu - Knauf F1.

> [...]
    > miękka do naroży zewnętrznych, a pozostałe taśmy strait-flex są drogie i
    > moim zdaniem nie dają tak dobrego efektu jak narożnik aluminiowy.

    Powiedz, jak mocujesz te narozniki do plyty - wkrety, gwozdzie,
    wstrzeliwywane zszywki?

> [...]
    > szpachlowym lub uniflotem (knauf). Po wyschnięciu przeszlifuj i nałóż
    > rarożniki na uniflocie lub ewentualnie gipsie szpachlowym.

    No to juz wiem jak je mocujesz :)

    Bardzo dziekuje za wszystkie informacje - dowiedzialem sie tu wiecej niz
    czytajac miliony poradnikow w necie :)

    Pozdrowienia!

  • 14. Data: 2011-11-06 22:05:00
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czemu nie? Moze czegos nie rozumiem ale przeciez nie bede wchodzil do tej
    > szafy i nie potrzebuje tam wygluszenia :)
    OK. Ale taka ścianka to jedno wielkie pudło rezonansowe, które wzmacnia
    dzwięki otoczenia. W salonie może przeszkadzać, w przedpokoju lub sypialni
    już nie.

    > A, juz chyba rozumiem - na zewnatrz dwie plyty a od strony wnetrza szafy
    > jedna. No ale chcialem to wzmocnic druga plyta tylko po to, zeby zapewnic
    > pewne trzymanie półek w szafie.
    Płyta gipsowa wytrzyma bardzo dużo. Zrób rozpoznanie w zakresie mocowania
    półek do płyt gipsowych. Kołki rozporowe nie nadają się to tego,
    najpewniejsze są kołki molly.

> [...]
    > by sie jednak nie zmarnowalo takie duze wiadro... Ale chyba znalazlem
    > odpowiednik w mniejszym opakowaniu - Knauf F1.
    Nie przechowywałbym masy akrylowej dłużej niż kilka miesięcy - może się
    rozwarstwić.
    Sheetrock niezbyt nadaje się do wypełnień głębokich ubytków tynku - kurczy
    się w czasie wysychania. Można naprawiać zarysowania i drobne ubytki, jak
    każdą masą akrylową. Pomyśl o gipsie szpachlowym - dobrze rozrobiony, o
    konsystencji jogurtu, jest świetnym materiałem do klejenia taśm. Trudno mi
    się wypowiadać na temat masy Knauf F1, ponieważ nie wiem, czy jest tak mocna
    jak sheetrock czy gips szpachlowy.

    > Powiedz, jak mocujesz te narozniki do plyty - wkrety, gwozdzie,
    > wstrzeliwywane zszywki?

    Nakładam uniflott lub gips szpachlowy, potem wtapiam narożnik, dociskam
    poziomicą i szpachlą aby uzyskać linię prostą i przyleganie do płyt
    gipsowyh, zbieram nadmiar gipsu i wypełniam dziurki. Po wyschnięciu
    szpachluję na gładko. W Twoim przypadku lepiej powinny się sprawdzić
    narożniki z okrągłymi perforacjami a nie te z siatką.

    Uniflott twardnieje w 30 minut, będzie gotowy do dalszej obróbki na następny
    dzień. Gips szpachlowy - twardnieje w godzinę, wysycha dłużej.

    > Bardzo dziekuje za wszystkie informacje - dowiedzialem sie tu wiecej niz
    > czytajac miliony poradnikow w necie :)
    Z poradników najlepiej przeczytać te opracowane przez producentów - Knauf,
    Nidagips, Rigips, Metpol (producent profili). Ja również przestudiowałem
    wątek
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocie
    plam-poddasze-krotkie-pytania.../page3
    ze zwróceniem uwagi na wypowiedzi forumowicza Rom-Kon. Wcześniej sam
    ćwiczyłem (również z gipsem taśmami papierowymi) i przyglądałem sie robocie
    różnych fachowców.
    Mam nadzieję, że moje uwagi choć trochę pomogą i że wszystko się uda.

    Pozdrawiam,
    Krystian (Druid29)

  • 15. Data: 2011-11-06 22:24:03
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > ....Trudno mi się wypowiadać na temat masy Knauf F1, ponieważ nie wiem,
    > czy jest tak mocna jak sheetrock czy gips szpachlowy.

    Małe sprostowanie z mojej strony: W dokumentacji Knauf F1 jest mowa o
    szpachlowaniu spoin typu AK z wklejaniem taśmy zbrojącej. Czyli powinna się
    nadawać.

    Druid29

  • 16. Data: 2011-11-07 09:18:13
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    .googlegroups.com...
    > W poblizu mam tylko Leroy'a ale rozejrze sie :)

    no to w leroyu masz bloczki ytonga po 5,40 za sztukę...
    łatwiej będzie...

    pozdrawiam
    s_13

    No właśnie nie do końca, ani łatwiej ani taniej.
    Policz jeszcze tynki/gładzie za m2 to zobaczysz.
    Płyta g-k jest gotowa od razu.

    Rafał

  • 17. Data: 2011-11-07 11:18:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > łatwiej będzie...

    > No właśnie nie do końca, ani łatwiej ani taniej.
    > Policz jeszcze tynki/gładzie za m2 to zobaczysz.

    no nie tak od razu... najpierw skręcanie profili, wiercenie w ścianie,
    podłodze, potem "przyjemna" zabawa z wełną, potem docinanie i kręcenie
    płyt (a tutaj niemiła niespodzianka, jedna płyta nie wystarczy, ściana
    do szafy to 60 cm, więc dwie połówki płyty, a na wąski pasek czołowy,
    to już z nowego arkusza), potem szpachlowanie, taśma, znowu
    szpachlowanie, szlifowanie... jednym słowem płyta g/k jest
    wydajniejsza w pracy przy dużych powierzchniach, przy tej robocie tyle
    samo pieprzenia się, a nawet więcej, co i przy bloczkach...
    natomiast ytong ma 60 cm, więc szerokość ścianki idealna, 13 bloczków
    żadnego cięcia (no... może jedno), wymiar pustaka spasowany, więc
    dokładnie klejąc masz idealnie równą ścianę, potem zaciągasz cienką
    warstwą gładzi i jest git... (w tym przypadku związał bym jeszcze ze
    ścianą główna za pomocą kilku wkrętów lub po prostu gwoździ,
    obmurowanych potem bloczkami...
    reasumując, transport, syf w domu, narzędzia, w tym wypadku jednak
    przemawia do mnie opcja z ytonga... chociaż w domu mam działówki z k/
    g...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2011-11-08 21:50:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> wrote:
> [...]
    > raczej tylko do naroży wewnętrznych 90 stopni, polecam również inne taśmy
    > produkcji STRAIT-FLEX pokazane zdjęciach na aukcji:

    Ja również polecam. Zrobiłem ponad 300m2 płyt gk w domu i wszystkie naroża mam
    zbrojone właśnie tymi taśmami. Przez 2,5 roku nic się z tym nie dzieje. Żadnych
    pęknięć.

> [...]
    > niż zwykłej gładzi. Najlepiej tak nakładać, aby jak najmniej szlifować.

    Ja polecam uniflott do szpachlowania i master mas do gładzi. Gotowiec jest
    miękki i doskonale się szlifuje.

    > Niezbyt. Do podwójnej płyty nie wkręcisz kołka molly, które są najmocniejszymi
    > kołkami do płyt gipsowych.

    A dlaczego miałby nie wkręcić? ja mam ścianki gk podwójne i sporo kołków molly.

    --
    Bartek