  • 121. Data: 2012-05-03 20:25:14
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > A propo technologii, wynaleźć już za bardzo nie ma co, mogą pewne rzeczy
    > usprawnić
    > ale cena nowości i tak będzie barierą jak kiedyś kolektory.

    Z tymi cenami nowości się zgodzę, bo to fakt, ale z tym, że wynaleźć już
    nie ma co...
    Słyszałeś o tym, że w drugiej połowie XIX wieku w jakimś tam stanie
    chcieli zamknąć urząd patentowy, bo stwierdzili, że co było do
    wynalezienia, to już wynaleziono...? :-))).

    Nie ryzykowałbym stwierdzeń, że nie ma już co wynajdywać. Możemy się
    ciężko jeszcze zdziwić.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 122. Data: 2012-05-03 20:27:41
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Primo, gdzieś pisałeś tak coś sobie przypominam że jak zejdzie do 3 tys zł
    > a teraz już ma spaść poniżej 3 tyś.

    Hehe czepiasz się. Niech będzie max 3 tys lub równowartości dzisiejszych
    3 tys - o tym akurat pisałem

    > Secundo, chyba nigdy nie kupisz.

    Nie... tak nie mówię. :-) Może kupię, ale tylko jak uznam, że się mi opłaci.

    pozdr
    Robert G.

  • 123. Data: 2012-05-03 20:37:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbez18...
    W dniu czwartek, 3 maja 2012 16:03:20 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Kwestia czy te 3600 na dzisiaj jest realne. Kaszpir zlozył tobie konkretna
    >propozycje, być może jest nisza rynkowa więc sprzedawaj >soalary za 3600;)

    Kris, zobacz ile kosztuje kolektor na allegro np. Jaki problem kupic dwa
    kolektory, zestaw pompowy, pal licho niech bedzie drozszy gotowiec. Calosc
    przeciez mozna wpiac do istniejacego zasobnika, bo on podnosi cene zestawu,
    a co jest czesto pomijane. Tu nie trzeba wielkiej matematyki by to sobie
    policzyc. Tylko wszyscy biora cene jakas z kosmosu zeby udowodnic nie wiem
    co i po co.
    Juz pewnie z rok temu Werbinskiemu pisalem, ze smialo dla jednej osoby moze
    zmontowac zestaw za dwa z kawalkiem z jednym kolektorem do jego malego
    zasobnika. Kwestia dobrania czegos pod swoje potrzeby a nie opieranie sie na
    histerycznych stereotypach.

    >Mysle że niedlugo faktycznie solary beda kosztowały sporo mniej jak 3600
    >tylko niech z dotacjami porzadek ktos zrobi i bardziej >masowa produkcja
    >ruszy.

    Nie sadze. Kupujac wszystko oddzielnie wyjdzie pewnie taniej, ale czy
    rzeczywiscie az tak tanio? Kolektor to dzis ok. 1000zl w zaleznosci od
    producenta. Sama szyba to ze dwie setki, wiec czy ta cena jest naprawde
    przesadzona? Kiedys za zestaw kasowano trzydziesci tysi i to bylo chore.

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2012-05-03 20:48:28
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ion-forums@vbpz13...

    >Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar
    >wyprodukował 3232kWh.

    Oceń więc po swojemu to co poniżej wyjaśnię.
    Okres styczeń-grudzień 2008 zużycie gazu około 1050m3. W okresie
    styczeń-grudzień 2009 zyżyłem 1080m3 gazu. W roku 2010 zużyłem już więcej bo
    około 1170m3 gazu gdyż pamiętam że . W ostatnich dniach grudnia 2010
    przerobiłem układ solarów tak, aby grzał podłogówkę. W okresie
    styczeń-grudzień 2011 zużyłem 969m3, mimo że był potwornie mroźny styczniem
    a w marcu ponownie spadł śnieg i to mnóstwo śniegu a lato aż do sierpnia
    było wyjątkowo zimne co zmuszało mnie do kilkukrotnego załączenia kotła.
    Zaznaczam że nie miałem wtedy kominka. Uważam że jeżeli dzięki dogrzewaniu
    podłogówki solarami zaoszczędziłem średnio 100m3 gazu to i tak warto było bo
    to dodatkowe ponad dwie stówy do przodu w sezonie.

    >Jakoś do systemow ociepleń specjalnych dotacji nie ma a ludziska zrozumieli
    >że rozsadna termomodernizacja ma sens i to robią. Soalrów poki co masowo
    >nie >instaluja bo przy ich dzisiejszych cenach i kilkunastoletniemu
    >okresowi zwrotu nie kazdemu sie to kalkuluje.

    Ale pojawiają się instalacje wielkich rozmiarów. U nas w Sączu jest taka
    jedna osiedlowa kotłownia gazowa na dachu której stoi mnóstwo paneli. Ktoś
    to policzył i wspólnota zakupiła. Jeszcze dwa lata temu jadąc do pracy (7-8
    minut drogi) widywałem po drodze tylko dwa zestawy. Mój oraz czyjś na
    którymś z domów po drodze który gościu przeniósł potem z dachu do ogrodu.
    Teraz jadąc to tak z 10 zestawów bym naliczył.

    Marek

  • 125. Data: 2012-05-03 20:52:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2012 20:33, janusz_kk1 pisze:

    > Przepraszam a dom też amortyzujesz? a dach, instalację elektryczną itd...?

    Wymienione przez ciebie rzeczy są kosztem stałym - niezależnie od tego,
    czy opalasz piecem na miał, czy grzejesz solarami.

    Aby rzetelnie porównać koszta - musisz także porównać koszt zakupu i
    trwałość.

  • 126. Data: 2012-05-03 20:55:15
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    sion-forums@vbcg6...

    >Dziwi mnie tylko jedno:
    >Wypisujesz tu ile to Robert musi sie narobic przy obsłudze kotla na
    >groszek, ile traci przez to kasy i cennego czasu a sam na spalenie 3
    >kubikow drewna w >salonie/kotlowni straciles na pewno wiecej czasu jak
    >Robeert przez cały sezon grzewczy przy kotle w którym spalił pewnei ze 3
    >tony groszku.

    W pewnym sensie masz rację ale... pachnące drewno przynieść i podłożyć do
    kominka to naprawdę nie to samo co szuflować czarny węgiel.
    W kominku może zgasnąć i na to kładę lagę w kotle nie bardzo. Jak zabraknie
    papu w nocy to trzeba wstać i podłożyć bo inaczej dupsko do rana zmarznie.

    > I nie dziw sie prosze że np Robertowi sie kolektory nie opłacaja skoro CWU
    > przez sezon letni kosztuje go 300 czy 400zł. Tak samo u mnie skoro ja na
    > CWu >latem wydam maks 200zł to nie wiem jak bym nie liczył ale solary sa
    > nie dla mnie.

    A czy ja twierdzę coś innego? Przeglądnij moje wcześniejsze wypowiedzi.
    Zawsze uważałem, że nie każdemu się opłaca z wielu powodów bo i każdy
    opłacalność mierzy innymi kategoriami. Mnie np. nie opłacałoby się szuflować
    w kotłowni i przeznaczać na to dodatkowy czas życia aby w kotłowni sprzątać
    i oporządzać kocioł. Z kominkiem to nie to samo. Mogę ale nie muszęrozpalić.

    Marek

  • 127. Data: 2012-05-03 21:06:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-

    >Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar
    >wyprodukował 3232kWh. W porównaniu do czystego prądu to >ok jest to ok
    >1500zł.

    U mnie prad to ok. 0,7/kWh, wiec lekko liczac to ponad dwa tysie.

    >Maniek kuchenki nie ma, opłaty placić musi a gaz mu latem niepotrzebny, za
    >gaz placił będzie mniej ale te opalty stałe w sezonie to >jakby nie liczyc
    >koszt trzeba je doliczyc obliczając czas zwrotu solarów dla gazownikow

    Ale pozwala zostac w W2 i placic tych oplat polowe mniej.

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2012-05-03 21:12:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Maniek... ja rozumiem, że można sobie sklecić samemu, ale zrozum, że nie
    > wszyscy to dadzą radę zrobić.

    Ci z tej grupy podejzewam, ze dadza wszyscy. Wielu tu robilo samemu
    instalacje elektryczne, kladlo plytki itp. Instalacja solarna to przy tym
    pikus, to klocki Lego i nic wiecej. Osobiscie chetnie podziele sie wiedza,
    Marek zapewne tez, wiec co za problem?
    Nie rozumiem prawde mowiac tych dyskusji. Zamiast przemyslec po swojemu,
    wyciagnac wnioski dla siebie z pozytkiem zreszta dla grupy to trzy czwarte
    udowadnia, ze sie nie oplaca bo instalator to i tamto. Po kiego opierac sie
    na takich danych? Gotowych zestawach, ktorych polowa tu nie potrzebuje? Albo
    ktos chce miec wygodniej i co najmniej nie drozej albo nie.

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2012-05-03 21:21:41
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Ależ ja nie mam płaszczy wodnych i rozprowadzonego powietrza. Kominek u
    >mnie nie jest głównym źródłem ciepła a jesli był rozpalany to w godzinach
    >17:00-23:00 akurat wtedy gdy się przy nim obok TV i sączyło najczęściej
    >winiacza homemade albo jakąś nalewkę. Uważasz że to nie rekreacja? To
    >powiedz mi jak działkowicze spędzają całą sobotę i niedzielę na działce,
    >często nocując to według ciebie to już nie jest rekreacja tylko uprawianie
    >roli?

    haha ...

    Ładne mi palenie rekreacyjne ...

    Po prostu paląc drewnem zmniejszyłeś sobie zapotrzebowanie na gaz. Gdyby nie
    kominek i intensywne palenie drewnem koszty ogrzewania gazem były by u
    Ciebie duuużo wyższe ...

    To tak jak niedaleko mnie gościu ma butlę LPG a na terenie działki kilka
    (naście) kubików drewna ...
    Zapewne też pali rekreacyjnie ;-)

  • 130. Data: 2012-05-03 21:25:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2012 08:41, 4CX250 pisze:

    > w samochodzie to wymieniasz całe auto? Dlaczego zakładasz że solar czyli
    > kawałek zwiniętej rurki pod szkłem ma działać krócej niz 15 lat?

    Umm... Pod szkłem? Na dachu?

    Jak to jest odporne na np. solidny grad?