  • 11. Data: 2018-12-31 15:56:43
    Temat: Re: Solarna alternatywa dla podwyżek prundu
    Od: Budyń <b...@g...com>

    dzis mnie znajomek jeden który inststalacje fv zakłada powiedzial ze 10kW na
    porzadnych podzespołach robi za ok 45kzł.

    b.

  • 12. Data: 2018-12-31 18:10:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.12.2018 o 15:56, Budyń pisze:
    > dzis mnie znajomek jeden który inststalacje fv zakłada powiedzial ze 10kW na
    porzadnych podzespołach robi za ok 45kzł.

    > b.

    to ja się dołączę do dyskusji z moim pytaniem. ile w tej kwocie,
    kosztują panele słoneczne, (które ja teoretycznie podłączę do grzałek
    wody w piwnicy) a ile reszta elektroniki i osprzętu?

    ToMasz

  • 13. Data: 2018-12-31 20:09:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 18:10, ToMasz pisze:

> [...]
    > kosztują panele słoneczne, (które ja teoretycznie podłączę do grzałek
    > wody w piwnicy) a ile reszta elektroniki i osprzętu?

    Fotowoltaika to coś innego niż grzałki wody. Inne ceny.

    --
    MN

  • 14. Data: 2019-01-01 00:31:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Fotowoltaiki nie można podpiąć bezpośrednio do grzałek bo się straci dużo że
    sprawności która i tak jest marna. Po drodze musi być elektronika wyszukująca
    najlepszy punkt pracy z mppt.

    b.

  • 15. Data: 2019-01-01 20:38:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 15:56:44 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > dzis mnie znajomek jeden który inststalacje fv zakłada powiedzial ze 10kW na
    porzadnych podzespołach robi za ok 45kzł.

    Ja wyceniłem ostatnio jakiemuś gościowi za 39 tys., może za mało powiedziałem? ;P

    L.

  • 16. Data: 2019-01-01 20:45:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 00:31:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Fotowoltaiki nie można podpiąć bezpośrednio do grzałek bo się straci dużo że
    > sprawności która i tak jest marna. Po drodze musi być elektronika wyszukująca
    > najlepszy punkt pracy z mppt.

    Ja sobie chcę wrzucić na dach testowo parę paneli z czymś takim

    https://ekopulsar.pl/news/sterownik-fotowoltaiczny-P
    ulsarSimple

    i zobaczyć jak toto pracuje ;)

    L.

  • 17. Data: 2019-01-01 23:09:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 20:58:48 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    porzadnych podzespołach robi za ok 45kzł.

    > Ja wyceniłem ostatnio jakiemuś gościowi za 39 tys., może za mało powiedziałem? ;P

    na jakim sprzęcie?

    b.

  • 18. Data: 2019-01-01 23:32:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 23:09:44 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > na jakim sprzęcie?

    Fronius, moduły Boviet, konstrukcja naziemna (więc drożej ale teoretycznie
    łatwiejsza robota).

    L.

  • 19. Data: 2019-01-02 00:04:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 23:32:39 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Fronius, moduły Boviet, konstrukcja naziemna (więc drożej ale teoretycznie
    > łatwiejsza robota).
    >
    > L.

    Tamten mówił o modułach powyżej 300W, cos 315 o ile pamietam. No i musi zarobić.

    b.

  • 20. Data: 2019-01-02 00:10:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 00:04:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Tamten mówił o modułach powyżej 300W, cos 315 o ile pamietam. No i musi zarobić.

    No raczej że za darmo się tego nie stawia :>
    Ja też liczyłem na trzysetkach, 315 nie zawsze się opłacają.
    Ale co klient/miejsce to inna wycena, nie da się tego uogólnić.

    L.