  • 11. Data: 2010-02-09 04:11:17
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Nie chcę tu siać jakichś fermentów, ale en bloc wychodzi na to samo. Całe
    > te dyskusje na temat przewagi jednego materiału nad drugim biorą w łeb
    > (pod względem energochłonności rzecz jasna).

    Ale czy ktos kiedys poddawal to wogole w watpliwosc ? To chyba oczywiste ze
    pustak to pustak i energii nie wytwarza. To ze jeden wiecej potrafi
    zakumulowac - coz - trzeba to najpierw tam dostarczyc ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2010-02-09 06:23:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisal w wiadomosci

    > Ale czy ktos kiedys poddawal to wogole w watpliwosc ? To chyba oczywiste ze
    > pustak to pustak i energii nie wytwarza. To ze jeden wiecej potrafi
    > zakumulowac - coz - trzeba to najpierw tam dostarczyc ;)

    Bez trudu znajdziesz posty "wymieniam rube rury na cienkie zeby zmiejszyc spalanie".
    Albo "grzejniki zeliwne na aluminiowe".

  • 13. Data: 2010-02-09 07:06:59
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Bez trudu znajdziesz posty "wymieniam rube rury na cienkie zeby >zmiejszyc
    > spalanie". Albo "grzejniki zeliwne na aluminiowe".

    ;) Musze ojcu powiedziec - u nas sa "rube rury" a i zeliwniaki sie znajda i
    pewnie dlatego opalu duzo idzie - no bo przeciez nie przez stary dach
    "ocieplony" szlaka czy posadzki parteru wylane na cholera wie czym (ale
    napewno bez styropianu :P)

    Pozdrawiam

    Kane
    .

  • 14. Data: 2010-02-09 07:19:39
    Od: robertr <e...@o...pl>

    -
> [...]
    > dyskusje na temat przewagi jednego materiału nad drugim biorą w łeb (pod

    Trochę to ma znaczenie z czego są ściany, np mając jakieś o małej
    akumulacji np szkieletowe można lepiej sterować temperaturą w domu np
    w nocy można mieć ustawioną niższą temperaturę, podczas dnia w pracy,
    wyjazdy urlopowe etc.
    Myślę że w ten sposób można zimą zaoszczędzić nawet jakieś 10 - 15 %
    energii.
    Wadą tego są wszelkie awarie np brak prądu kilkudniowy - ostatnie
    przypadki w Polsce.
    Natomiast dla mnie podstawowe znaczenie ma okres letni - w polskim
    klimacie mając dom dobrze ocieplony i akumulacyjny spokojnie można
    obyć się latem bez klimatyzacji, oszczędzając sobie ogromnych wydatków
    instalacyjnych i eksploatacyjnych. W USA np gdzie dominują domy
    szkieletowe nie do pomyślenia.....
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-02-09 09:06:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dość dobrze to opisałeś. I wniosek jest jeden- komfort
    > termivzny i małe skokui temperatur "kosztują" w sensie
    > zużycia energii potrzebej do ogrzania.
    > Ktoś kto ma mury "ciężkie" może np. przez dobę nie odczuć
    > istotnego spadku tmperarury w domu, jednak jego ponowne dogrzanie b.ędzie
    > wymagało nadrobienia energii kótrą wytraciły mury podczas tego braku
    > ogrzewania.

    To sie nazywa zasada zachowania energii.

  • 16. Data: 2010-02-09 09:10:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > szybciej nagrzejesz, ale i szybciej wychłodzisz. Jak masz "ciężkie" -
    > wolniej nagrzejesz i wolniej wychłodzisz.

    Ma znaczenie - szczegolnie jesli uwzgledniasz sposob uzytkowania budynku i
    wymagany poziom komfortu.

  • 17. Data: 2010-02-09 10:57:07
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    I to jest to, co ja czuję latem na podaszu bez włączenia
    klimatyzacji.
    Stąd nie jest prawdą z czego się buduje, przy lekkich
    konstrukcjach bez klimatyzacji, w nasłonecznione dnie latem
    temperatura przekracza 30 oC, poczas gdy na parterze
    w konstrukcji murowanej (B.komórkowy + styropian) nie przekracza 22.

    Jakbyś się człoku nie obrócił to d*** zawsze z tyłu głowy.
    Chyba że masz dużo kasy, i na lato dom o dużej akumulacyjności
    zimą, gdy pracujesz i wyjeżdżasz na narty na ferie- o małej
    (pod wszakze warunkiem że nie zabraknie prądu...)

  • 18. Data: 2010-02-09 18:09:10
    Od: robertr <e...@o...pl>

    -
> [...]
    > temperatura przekracza 30 oC, poczas gdy na parterze
    > w konstrukcji murowanej (B.komórkowy + styropian) nie przekracza 22.

    Plus trzydzieści na poddaszu to nie tylko problem akumulacji,
    przykładowo południowy dach blaszany może mieć latem nawet 80 C to tak
    jakby zimą było minus - 40 C (szczęśliwie trwa to kilka godzin a nocą
    znacznie wypromieniowuje ciepło), do tego jeszcze jakieś okna dachowe
    od południa - każdy m2 to jakieś 5 kWh dziennie. W takich warunkach to
    prawie nic nie pomoże.
    Kiedyś trochę żartobliwie pisałem, że sypialnie to lepiej w piwnicy
    robić.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-02-09 19:40:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Panowie, o czym my tu piszemy?

    Jaki sens ma akumulacyjność ściany przy ociepleniu styropianem?

    Albo inaczej - rozważmy dwa przypadki:

    1. Budynek w kształcie sześcianu zbudowany z 25 cm gazobetonu + 20 cm
    styropianu (teoretycznie bez drzwi, okien itp.)

    2. Budynek w kształcie sześcianu zbudowany tylko ze styropianu 20 cm. +
    grubość odpowiadająca współczynnikowi przenikania ciepła 25cm gazobetonu
    (także bez drzwi i okien).

    W obu przypadkach mamy ten sam wpółczynnik przenikania.

    Sugerujecie, że wbudynek ze ścianami z gazobetonu wolniej będzie się
    wychładzał, bo gazobeton lepiej kumuluje ciepło niż styropian?

  • 20. Data: 2010-02-09 19:47:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Sugerujecie, że wbudynek ze ścianami z gazobetonu wolniej będzie się
    > wychładzał, bo gazobeton lepiej kumuluje ciepło niż styropian?

    Doloz do srodka akwarium na 1000m3 - bedzie mialo wplyw na wychladzanie?