  • 11. Data: 2018-08-17 11:49:16
    Temat: Re: Spostrzeżenia po pierwszych trzech miesiącach na swoim
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 17.08.2018 o 11:38, Lisciasty pisze:
    > Niby dlaczego ma chodzić pompka CO jak się grzeje wodę? Cóż za dziwny pomysł?
    > U mnie pompa ciepła steruje pompkami obiegowymi i jak nie ma grzania
    > to pompki obiegowe podłogówki stoją.

    Stoją bo:
    a) ręcznie wyłączyłeś funkcję grzania CO (bo jest lato)
    b) masz czujniki pokojowe i nie ma potrzeby załączania pompy obiegowej
    aby sprawdzić jaka temperatura podłogówki jest na drugim końcu domu

    > Nagary w pompce obiegowej? Hm...

    Nie wiem, różne rzeczy już widziałem w starych domach z
    żeliwnymi/stalowymi rurami. Jak się silnik uruchamia pod dłuższym
    czasie, to też ma ciężej niż gdy dopiero co chodził. Analogizuje :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-08-17 11:53:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.08.2018 o 15:28, pilocik pisze:
    > termostatyczna też ma gałkę zimno-ciepło :D

    A tak swoją drogą, wiecie że termostatyczna wychylona na maksymalnie
    ciepłą wodę, przepuszcza chłodniejszą wodę niż zwykła bateria? Ja tego
    nie wiedziałem, a wychodzi na to że termostatyczne nie potrafią się
    zamykać maksymalnie :-/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-08-17 14:30:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 11:49:22 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > b) masz czujniki pokojowe i nie ma potrzeby załączania pompy obiegowej
    > aby sprawdzić jaka temperatura podłogówki jest na drugim końcu domu

    Ta mam jeden czujnik pokojowy, nie mierzę temperatury podłogi chyba
    że chcę sprawdzić z ciekawości. Sterownik pilnuje tylko powietrza.

    > Nie wiem, różne rzeczy już widziałem w starych domach z
    > żeliwnymi/stalowymi rurami. Jak się silnik uruchamia pod dłuższym
    > czasie, to też ma ciężej niż gdy dopiero co chodził. Analogizuje :-P

    Zawsze można pompę śrubokrętem pogonić przez dziurę, chyba każda pompa tak
    ma ;)

    L.