  • 11. Data: 2016-06-27 22:14:55
    Temat: Re: Stopa pod słupek bramy przesuwnej
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-27 o 20:34, Adam Sz. pisze:

    > Mam tak (jakos tak wyszlo;) ale to niepotrzebne, bo i po co?

    Z prostej przyczyny. Jak wysadza, to całość. Więc nie masz problemów,
    jak nagle przy -20 st. przestaje Ci się brama domykać. A jak kolega ma
    rzeczywiście glinę (grunt wysadzinowy), to aż się prosi.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2016-06-27 22:19:31
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:37:18 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Moj kolega robiacy bramy opowiadal mi przypadek, ze montowal brame a
    > wczesniej kopal pod fundament. No i pieknie sie kopalo, szlo leciutko,
    > grunt piekny. Zabetonowal, poczekal iles tam i przyjechal z brama. Po
    > zalozeniu i probie zamkniecia, caly betoniak w tym gduncie zaczal sie
    > klasc razem z brama. Wiec pewnie lepiej glebiej, szerzej i dluzej niz
    > zbyt oszczednie.

    Może dlatego niektórzy instalatorzy kopią i betonują po całości, od stopy po słupek z
    drugiej strony.

    --
    bajcik

  • 13. Data: 2016-06-27 22:44:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 22:14:58 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Z prostej przyczyny. Jak wysadza, to całość. Więc nie masz problemów,
    > jak nagle przy -20 st. przestaje Ci się brama domykać. A jak kolega ma
    > rzeczywiście glinę (grunt wysadzinowy), to aż się prosi.

    To wystarczy zrobic glebiej, a nie szerzej, wtedy nie wysadzi ;-)
    Bramy przesuwne maja zwykle rozszerzany "lapacz" i ew. drobne ruchy nie robia
    zadnego wrazenia - co innego gdyby to byla furtka albo brama dwuskrzydlowa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-06-27 23:00:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-27 o 16:09, Adam Sz. pisze:

    > Taniej pewnie wyjdzie niz grabarz ;))
    > No i mozna zrobic przy okazji innych wykopalisk :)

    Ja kopalem sam. Łu nasz we strefie klimatycznej kopie sie na glebokosci
    1,2m. Wody gruntowe tu gdzie mieszkam sa wysoko i ponizej metra jedna ze
    scian od spodu zaczela "zjezdzac". I tak zjechalo pol sciany. Pomijam
    ilosc betonu ktorego poszlo znacznie wiecej, ale kopanie na takiej
    glebokosci siedzac w tym rowie z minimalna mozliwoscia ruchu do
    przyjemnych nie nalezy. Ale nie ma co sie piescic. Fundament pod brame
    dla mrozu powinien byc nie do ruszenia. To samo slupek po drugiej
    stronie, zeby wszystko do siebie pasowalo tak samo zima jak i latem.
    Pomiedzy slupkami na tej samej glebokosci powinno sie tez wylac
    fundament scalajacy jakby dwie strony bramy. Im grunt luzniejszy tym
    bardziej to konieczne. A i brama w miare mozliwosci lepiej ocynkowac.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2016-06-27 23:03:29
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 27.06.2016 o 23:00, Maniek4 pisze:

> [...]
    > fundament scalajacy jakby dwie strony bramy. Im grunt luzniejszy tym
    > bardziej to konieczne. A i brama w miare mozliwosci lepiej ocynkowac.

    A wystarczyłoby zapalować i połączyć zbrojoną belką.

  • 16. Data: 2016-06-27 23:09:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-27 o 22:19, Krzysztof Garus pisze:

    > Może dlatego niektórzy instalatorzy kopią i betonują po całości, od stopy po słupek
    z drugiej strony.

    Moim zdaniem to i tak koniecznosc.
    Na jednym boku dzialki kiedy budowalem dom, zabetonowalismy slupki. Na
    podmurowke nie starczylo pogody. Kiedy robilem podmurowke docelowo
    okazalo sie, ze kazdy slupek przechylony gdzie chce mimo, ze betonowany
    na glebokosc ok. 80cm. Wylanie betonu miedzy slupkami w zasadzie
    rozwiazuje ten problem. Kicha by byla gdyby takie cos zdarzylo sie przy
    bramie.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2016-06-27 23:11:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-27 o 22:44, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > zadnego wrazenia - co innego gdyby to byla furtka albo brama dwuskrzydlowa.

    Teoretycznie masz racje, ale na wszelki wypadek i ksiadz ma.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2016-06-27 23:16:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-27 o 23:03, MK pisze:

    > A wystarczyłoby zapalować i połączyć zbrojoną belką.

    Tak tez zrobilem, jednak wymiar i tak sie rozjechal. Trudno panowac nad
    gruntem, kiedy od sopodu wszystko permanentnie plynie. Wiec najpierw
    gasi sie pozar do linii splywu a pozniej mysli nad wymiarem powyzej.
    Jedna wielka improwizacja. Najpierw wybrac to co sie owalilo, zmierzyc
    glebokosc a w dole ciagle naplywa woda.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-06-27 23:35:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 23:16:00 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > gasi sie pozar do linii splywu a pozniej mysli nad wymiarem powyzej.
    > Jedna wielka improwizacja. Najpierw wybrac to co sie owalilo, zmierzyc

    Spoko - ja kopalem koparka na lekkim kacu i zamiast 30cm wykopalem na szerokosc chyba
    z 80cm bo krzywo zaczalem. Poszlo z 5m3 betonu zamiast planowanych
    niecalych dwoch, bo nie chcialo mi sie szalowac :D Mam pancerny fundament
    ale nigdy wiecej nie popelnie bledu w postaci krecenia takiej ilosci betonu
    w betoniarce :-)

    Chociaz mowie to od dawna a w zeszlym roku fundament pod grillo-wedzarnik tez
    krecilem recznie przez ~5h z dwoma pomocnikami.. Ale jakos tak wyszlo ze
    niedziela byla i czas mielismy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.