  • 1. Data: 2009-04-17 21:26:48
    Temat: Styropian na OSB/3
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    Witam szanowne grono

    Jest sobie chatka z drewna i z zewnątrz obita OSB/3 12mm. Na to ma
    przyjść styropian. Kleić go na całej powierzchni... to po co on ma być
    ryflowany dla lepszej wentylacji od strony płyty jak ryfle zaklastram
    klejem... Dać "placki" ? A może wcale nie trzeba kleju tylko na kołeczki
    po 5 na płytę (rogi i środek). Na styro będzie siatka w kleju i jakis
    tynk cienki.

    Jak widzicie plastikowe kołki do styropianu wbijane w wiercone w płycie
    otworki? W pustaku to siedzi jakieś 5 cm kołka to ja rozumiem że się
    trzyma...a tych 12mm OSB? Może są jakieś wkręty do drewna z tworzywa? Z
    metalowymi obawiałbym się punktowych mostków cieplnych (zimnych :) i
    miejscowych wykwitów grzyba lub/i spuchnięć OSB ... Czy przesadzam ?

    Od googlania już mnie głowa boli...co lekarz to recepta .... jak to zrobić?

    Pozdrawiam
    Bassteq

  • 2. Data: 2009-04-18 01:36:21
    Temat: Re: Styropian na OSB/3
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bassteq" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejscowych wykwitów grzyba lub/i spuchnięć OSB ... Czy przesadzam ?
    >
    > Od googlania już mnie głowa boli...co lekarz to recepta .... jak to

    samo klejenie na OSB zaden problem
    tyle ze nadaje sie do tego tylko klej dyspersyjny na bazie żywic
    syntetycznych
    mozna tez na same kolki (sa specjalne do osb)
    niedawno bylo to walkowane popatrz posty z 06-04-2009
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-18 05:44:05
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > samo klejenie na OSB zaden problem
    > tyle ze nadaje sie do tego tylko klej dyspersyjny na bazie ?ywic
    > syntetycznych

    Z modealskich zabaw wiem że żywica polimerowa (do łatania samochodów)
    podjada styropian delikatnie ale pewnie ten dyspersyjny ma inny
    skład....spoko...dzięki za trop :)

    > mozna tez na same kolki (sa specjalne do osb)

    No i to jest to czego nie wyguglałem ... jadę na zakupy.

    Wielkie dzięki Andrzeju

    Pozdrawiam
    Bassteq