  • 1. Data: 2011-01-01 16:04:17
    Temat: Syfon z IKEA - rozbieralny ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Potrzebuję podłączyć młynek In-Sink-Erator do zlewozmywaka dwukomorowego.
    Pod zlewozmywakiem mam syfon z IKEA (swoją drogą bardzo dobre syfony,
    polecam).
    Mam pytanka:
    a) Czy młynek dać pod mniejszą, nieco wyżej usytuowaną komorą zlewozmywaka,
    czy pod większą, nieco niżej usytuowaną? Z uwagi na hydraulikę i miejsce pod
    szafka wolałbym pod mniejszą komora, ale może uzytkowo lepiej mieć młynek pod
    większą głębszą komorą?
    b) Syfon z IKEA ma konstrukcję rurek pod komorami teleskopową,
    są "rozciągalne", ale pamięta ktoś, czy te rurki dadzą się rozłączyć, czy
    raczej trzeba ciąć? Przyłącze do młynka ma fi 40mm podobnie jak poziome rurki
    syfonu IKEA.
    THX

  • 2. Data: 2011-01-01 18:38:48
    Temat: Re: Syfon z IKEA - rozbieralny ?
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    666 <j...@g...pl> napisał(a):

    > Potrzebuję podłączyć młynek In-Sink-Erator do zlewozmywaka dwukomorowego.
    > Pod zlewozmywakiem mam syfon z IKEA (swoją drogą bardzo dobre syfony,
    > polecam).

    CIACH

    Cześć,
    Ostatnio ćwiczyłem ten sam temat (1,5 komory IKEA + młynek FRANKE).

    Do mniejszej komory podłączyłem syfon pojedynczy IKEA do większej młynek.
    Działa świenie, żona chwali, że cud-miód itp. Na wyłącznik pneumatyczny
    wyciąłem otwór w blasze zlewozmywaka (jak pod baterię).

    Wg. mnie młynek lepiej do większej komory bo to do niej wygodniej np. obierać
    ziemniaki albo trafić "za trzy punkty" skorupkami od jajka jak robisz
    jajecznicę przy płycie kuchennej. Co więcej podłączając ewentualnie do
    mniejszej komory 3 razy się upewnij, czy się pomieścisz pod spodem z
    wszystkimi gratami.

    Co do Twojego pytania to rozebrałem syfon IKEA (tzn. wysunąłem ta teleskopową
    część więc da się). Ale to dlatego że przez pomyłke kupiłem syfon do
    2-komorowego. Po rozebraniu okazało się, że i tak mi to nie pasuje więc
    dokupiłem syfon pojedynczy.

    W razie dalszych pytań służę pomocą.

    Pzdr.
    g-jaro

  • 3. Data: 2011-01-02 03:23:29
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-01-01 17:04, 666 pisze:
> [...]
    > szafka wolałbym pod mniejszą komora, ale może uzytkowo lepiej mieć młynek pod

    Młynek pod mniejszą komorę.

    1. Do młynka nie powinno się wlewać wrzątku. Jak żona będzie odcedzać
    ziemniaki to łatwiej jjej będzie robić to w dużej komoże.

    2. Reztki z obiadu zypujez z tależy do małej komory opłukujesz z grubsza
    talerz w większej komorze i wkładadasz do zmywarki...

    Tak jest zwyczajnie wygodniej.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-01-02 10:59:49
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    O!
    Syfon jednokomorowy o tyle by mi pasował, że mam już taki gdzieś w schowku.
    Ale w którym miejscu hydrauliki wpiąłeś się odpływem z młynka do tej
    instalacji?
    http://www.insinkerator.com/service/install_disposer
    .html
    Syfony IKEA mam sprzed kilku lat, one są nieco bardziej rozbudowane (syfon
    jest dopiero za poziomą rurą, w praktyce przy tylnej ścianie szafki) od
    sprzedawanych obecnie
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00115893

    Co do pozostałych rad - za które bardzo dziekuję - to:

    * Odcedzam zwykle do małej komory;
    * Obieramy i skrobiemy właściwie zawsze do dużej komory, podobnie w dużej
    lądują skorupki, herbata, kawa itp. odpady;
    * zlewozmywak raczej rzadko jest buforem dla naczyń przed zmywarką, chociaż
    czasem w dużej komorze zlewozmywaka lądują stućce przez przełożeniem do
    koszyka w zmywarce;
    * jak zamontuję młynek pod małą komorą, której wylot jest z boku szafki, to
    nie będę musiał przerabiać koszy na śmieci;
    * jak zamontuję pod dużą komorą, której wylot jest właściwie centralnie po
    środku szafki, to będę musiał zdrowo kombinować z przeróbką koszy na śmieci
    (na prowadnicach).
    * spod małej płytszej komory łatwej uzyskać spadek hydrauliczny (ale i spod
    dużej też się u mnie da, bo odpływ w ścianie do kanalizacji mam bardzo nisko).

    Czyli jak widać plusy dodatnie dość się wyrównują z minusami ujemnymi ;-)

    Być może najpierw zamontuję w miarę bezinwazyjnie pod małą komorą, z
    możliwością ewentualnej przeróbki w przyszłości?

    I jeszcze jedno pytanie:
    W którym miejscu zlewozmywaka najwygodniej zamontować przycisk wyłącznika
    pneumatycznego (małych dzieci nie ma jakby co)? Blisko frontu szafek, czy
    blisko tylnej ściany kuchni? Z tyłu mniej by przeszkadzał, zarówno na
    wierzchu (jakieś stawianie gorących garnków) jak i pod spodem szafki (ruchome
    kosze itp.).
    THX

    -----

  • 5. Data: 2011-01-02 11:11:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co do pozostałych rad - za które bardzo dziekuję - to:
    >
    > * Odcedzam zwykle do małej komory;
    > * Obieramy i skrobiemy właściwie zawsze do dużej komory, podobnie w dużej
    > lądują skorupki, herbata, kawa itp. odpady;

    Inny sposób na młynek, to jego brak i co za tym idzie sortowanie odpadów
    organicznych na kompost lub dla zwierzaków.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2011-01-02 11:42:18
    Od: " " <j...@g...pl>

    666 <j...@g...pl> napisał(a):

    > O!
    > Syfon jednokomorowy o tyle by mi pasował, że mam już taki gdzieś w schowku.
    > Ale w którym miejscu hydrauliki wpiąłeś się odpływem z młynka do tej
    > instalacji?

    U mnie sprawa była o tyle prosta, że jestem świeżo po remoncie kuchni i szafkę
    pod zlewem przeznaczyłem na centralę przyłączeniowo-odpływowową (po bokach mam
    zabudowane zmywarkę i pralkę. W szafce mam 3 odpływy, 3 wejścia zimnej wody ,
    1 ciepłej , gniazdka itp. Śmieci w innej szafce :) . Nie wiem jak w
    InkSeratorze ale Franke wymagał jeszcze syfonu więc pomiędzy młynkiem a
    odpływem wrzuciłem taki mały U-syfon.

    Alternatywnie jak masz 1 odpływ zawsze można wrzucić jakis trójnik.

> [...]
    >
    > Czyli jak widać plusy dodatnie dość się wyrównują z minusami ujemnymi ;-)

    Dokładnie - i tak po prawdzie montuj jak ci wygodniej. Jeden warunek zanim
    wszystko poskręcasz powiercisz, potniesz - sprawdź czy sie mieści. U mnie
    szafka pod zlew to 60-ka i przy montażu młynka w małej komorze prawdopodobnie
    nie mieścił by się z boczną ścianka szafki.

    > Być może najpierw zamontuję w miarę bezinwazyjnie pod małą komorą, z
    > możliwością ewentualnej przeróbki w przyszłości?

    Dokladnie - to zawsze mozna zmienić.

> [...]
    > wierzchu (jakieś stawianie gorących garnków) jak i pod spodem szafki (ruchome

    Ja mam bliżerj frontu bo zlew i tak mam poszatkowany dziurami (bateria,
    zasobnik na płyn do naczyń. Podobno te pneumatyczne przyciski lubią sie zepsuć
    więc alternatywnie możesz kupić gniazdo sterowane na pilota (koszt 30-40 zł )
    i pilota mieć gdziekolwiek. Ja póki co dałem pneumatyczny w otworze w zlewie
    bliżej frontów jak kiedyś padnie to coś pokombinuje i podepnę pod niego tego
    pilota.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 7. Data: 2011-01-02 14:43:53
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 11:59, 666 pisze:

    > Czyli jak widać plusy dodatnie dość się wyrównują z minusami ujemnymi ;-)

    Zamiast młynka lepiej sortować i mieć kompostownik. Młynek jest mało
    przyjazny dla środowiska (w krajach anglosaskich, gdzie młynki są
    nagminne to spory problem).

    M.

  • 8. Data: 2011-01-02 15:03:44
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jest dokładnie na odwrót.
    Nie będę przecież w mieszkaniu w bloku robił kompostu.
    A wyrzucanie odpadków organicznych do śmieci to wielki kłopot dla sortowni.
    Natomiast mielenie odpadków organicznych do kanalizacji pozwala na znacznie
    lepszą i wydajniejszą pracę oczyszczalni ścieków, w których owe resztki
    organiczne są pożyteczną pożywką dla pożytecznych bakterii.
    Innymi słowy w miastach młynki pod zlewozmywaki są bardzo ekologiczne!

    Co do instalacji i syfonowania (jeden syfon, czy dwa syfony), przykład:
    http://www.nettally.com/palmk/GDplumbing.html

    Myślałem o jednym syfonie wspólnym dla komory bez młynka i dla komory z
    młynkiem, ale może rzeczywiście lepiej dać dwa syfony?

    -----

  • 9. Data: 2011-01-02 15:14:27
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 16:03, 666 pisze:
    > Jest dokładnie na odwrót.

    Nie masz racji.

> [...]
    > organiczne są pożyteczną pożywką dla pożytecznych bakterii.
    > Innymi słowy w miastach młynki pod zlewozmywaki są bardzo ekologiczne!

    Są bardzo nieekologiczne. Oczyszczanie wody z części organicznych jest
    znacznie droższe niż sortowanie odpadów stałych.

    polecam wątek na forum muratora
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?114005-M%B
    3ynek-do-odpadk%F3w/page2

    M.

  • 10. Data: 2011-01-02 18:33:27
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mieści, zostaje milimetr-dwa do bocznej ścianki szafki.
    Grubszy model młynka z grubszą izolacją rzeczywiście by nie wlazł.

    Generalnie wolałbym dać młynek pod większą komorą zlewozmywaka (to też kwestia układu
    kuchni: duża komora jest u nas bliżej
    roboczej części blatu), ale wtedy stracę wIększość pojemności szafki pod
    zlewozmywakiem przez wiszący centralnie pośrodku szafki
    młynek, i jakieś nowe kosze/prowadnice na śmieci musiałbym kupować.

    Przymierzałem wyłącznik pneumatyczny i na dobrą sprawę nigdzie nie pasuje:
    umieszczony w płaszczyźnie zlewozmywaka czy z przodu czy
    z tyłu szybko się zasyfi podobnie jak zawsze się brudzą i zarastają kamieniem okolice
    baterii sztorcowej czy dozownika na mydło.
    Wpadłem więc na pomysł montażu wyłącznika od środka szafki, w górnym rogu od frontu
    zaraz za drzwiczkami szafki - małe uchylenie
    drzwiczek i wciskamy wyłącznik.
    Jakiś kątownik lub ceownik montażowy z aluminium lub tworzywa przykręcę od spodu
    frontowej belki szafki.

    I chyba rzeczywiście wolałbym wyłącznik elektryczny na ścianie nad blatem, ale nie
    rozpoznałem przeciwnika przed kładzeniem glazury
    ;-))

    -----