  • 1. Data: 2010-02-14 11:26:42
    Temat: System alarmowy dla domku - kilka pytan
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witajacie,

    Wiem, że może to miejsce najlepsze do tego nie jest ale pewno nie jeden
    z Was zmierzył się z tematem instalacji alarmu w swoim domu.

    Ogólne założenia do systemu:

    - dwie drogi wejść
    * manipulator główny przy drzwiach wejściowych
    * klawiatura strefowa w garażu

    - możliwość aktywowania alarmu tylko w części parterowej przy czym
    poddasze pozostaje nie chronione (alarm w nocy gdy śpimy na poddaszu)

    Czyli w systemie były by dwie strefy parter i poddasze. System musi
    działać tak, że z obu klawiatur mogę dezaktywować obie strefy.
    Właśnie, czy w związku z tym w garażu wystarczy klawiatura strefowa czy
    musi być zwykły manipulator.

    Biorąc pod uwagę ilość czujek min 12 chętnie kupił bym centralkę Satel-a
    Integra 64 (ma 16 fizycznych wejść).
    Czy ten sprzęt bez problemu będę mógł zaprogramować w opisany sposób.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2010-02-15 10:20:38
    Temat: Re: System alarmowy dla domku - kilka pytan
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Biorąc pod uwagę ilość czujek min 12 chętnie kupił bym centralkę Satel-a
    > Integra 64 (ma 16 fizycznych wejść).
    > Czy ten sprzęt bez problemu będę mógł zaprogramować w opisany sposób.

    nie pamiętam w tej chwili dokładnie ale taką ilość wejść powinieneś obsłużyć
    satelowską CA-10 z ekspanderem wejść i wykorzystaniem wejść w
    manipulatorach. Co do konfiguracji - spokojnie dasz radę
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-02-15 10:52:29
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Lut, 12:26, RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:
> [...]
    > Integra 64 (ma 16 fizycznych wejść).
    > Czy ten sprzęt bez problemu będę mógł zaprogramować w opisany sposób.

    Powoli rozpoznaje temat rowniez.
    Strefy bez problemu, natomiast co do manipulatorow to warto byloby
    chyba miec ich tylko 1 w twoim przypadku.
    - na parterze
    Reszta to manipulatory strefowe.

    Co do centrali to za malo danych. Ile wejsc bedzisz obslugiwal oraz
    jakich i jakie bajery chcesz wykorzystywac.
    Integra 64 jest bardzo dobra jak na domek. Mozna powiedziec ze nawet
    za duza. Ale to juz kwestia bajerow ktore chcesz podmontowac do niej.

  • 4. Data: 2010-02-15 13:01:59
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-15 11:52, Kudlaty pisze:

    > Powoli rozpoznaje temat rowniez.
    > Strefy bez problemu, natomiast co do manipulatorow to warto byloby
    > chyba miec ich tylko 1 w twoim przypadku.
    > - na parterze
    > Reszta to manipulatory strefowe.

    Manipulator główny wystarczyłby jeden właśnie na parterze.
    Ale koniecznie musi być druga klawiatura w garażu. By jak najszybciej
    rozbroić alarm po otwarciu bramy i wjechaniu.

> [...]
    > Integra 64 jest bardzo dobra jak na domek. Mozna powiedziec ze nawet
    > za duza. Ale to juz kwestia bajerow ktore chcesz podmontowac do niej.

    Na dzień dzisiejszy mam okablowane 11 czujek ruchu + 2 kontraktrony na
    drzwiach + czujka zalania + czujka gazu. Dałem dupy i nie zrobiłem
    kontraktronów w oknach :/

    Można by wziąć Integre 32 + expander ale Integra 64 wychodzi nie wiele
    drożej. 64 ma zdaje się 16 wejść na płycie co zaspokaja moje potrzeby.

    Bardziej nurtuje mnie kwestia tych klawiatur i manipulatorów.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-02-15 15:48:42
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Manipulator główny wystarczyłby jeden właśnie na parterze.
    > Ale koniecznie musi być druga klawiatura w garażu. By jak najszybciej
    > rozbroić alarm po otwarciu bramy i wjechaniu.

    Zapewne będziesz chciał mieć bramę otwieraną mechanicznie.
    Czy nie lepiej zamiast manipulatora zastosować moduł radiowy ?

  • 6. Data: 2010-02-16 08:04:00
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Plumpi pisze:
    > Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne będziesz chciał mieć bramę otwieraną mechanicznie.
    > Czy nie lepiej zamiast manipulatora zastosować moduł radiowy ?

    Ja mam u siebie system alarmowy oparty na Integrze 64. Wziąłem ją ze
    względu na funkcje które ma w sobie a dokładnie wyjścia. Wyjścia sterują
    wszystkim co się da w domu włączyć i wyłączyć bez mojej ingerencji tj.
    światło w miejscach przechodnich, pompę cyrkulacyjną, i itp.
    Inwencja należy do ciebie.
    Natomiast jeśli chodzi o manipulatory też miałem z tym dylemat ponieważ
    nie bardzo wiedziałem jak będzie wyglądał podział w moim domku na
    strefy. Mój dom składa się z pełnego podpiwniczenia, parteru i poddasza.
    W końcu doszło do tego że mam dwa manipulatory gdzie jeden jest przy
    wejściu głównym a drugi przy drzwiach garażowych.
    Powód takiego wyboru jest taki iż podział na strefy został zrealizowany
    w ten sposób że I strefa to czujki wewnętrzne a II strefa to wszystkie
    kontaktrony. Strefa II załączana automatycznie na noc.
    Więc to był jeden z powodów zakupu drugiego manipulatora a nie
    klawiatury strefowej.

    XXX

  • 7. Data: 2010-02-16 10:28:53
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-15 16:48, Plumpi pisze:

    > Zapewne będziesz chciał mieć bramę otwieraną mechanicznie.
    > Czy nie lepiej zamiast manipulatora zastosować moduł radiowy ?

    Bramę garażową otwierana mechanicznie już mam. Automatyka Came.
    Ale co z tego?
    Rozwiń swoją myśl. Bo rozumie, że nie chodzi Ci o to aby samo otwarcie
    bramy z pilota było tożsame z rozbrojeniem alarmu...

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-02-16 10:33:29
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-16 09:04, XXX pisze:

> [...]
    > kontaktrony. Strefa II załączana automatycznie na noc.
    > Więc to był jeden z powodów zakupu drugiego manipulatora a nie

    Zakładając podział domu na dwie strefy:
    - parter
    - poddasze

    To przy obu wejściach do domu muszę dać manipulatory a nie manipulator +
    klaw. strefowa.? Bo z obu miejsc muszę rozbrajać równocześnie 1 i 2
    strefę. Zastosowanie klawiatury strefowej przy wejściu do garażu
    skutkowało by tym, że rozbroił bym tylko pierwszą strefę a poddasze było
    by dalej chronione. Dobrze myślę? Twierdzenei opieram na info na stronie
    satela, że klaw. strefowa obsługuje TYLKO jedną strefę.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-02-16 11:16:29
    Od: XXX <x...@x...xx>

> [...]
    > by dalej chronione. Dobrze myślę? Twierdzenei opieram na info na stronie
    > satela, że klaw. strefowa obsługuje TYLKO jedną strefę.

    Tak właśnie jest. Klawiaturą strefową rozbroisz jedną strefę czyli albo
    poddasze albo parter a manipulatorem wszystko.

  • 10. Data: 2010-02-16 12:20:13
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > wszystkim co się da w domu włączyć i wyłączyć bez mojej ingerencji tj.
    > światło w miejscach przechodnich, pompę cyrkulacyjną, i itp.

    czy mozesz opisać na jakiej zasadzie działa to załaczanie np światła? pompy
    czy do czego można wykorzystać
    jak kable pociągnać?

    jestem na etapie pradu i ogrzewania i moglbym to jakoś wykorzystac ciągnać w
    odpowiednie miejsca sobie kable

    alarm będę dawał integre 64

    na dzis dzien montowalem tylko ca10, nie było problemu, przyznam się ze nie
    wiedziałem ze są rozne manilupatory
    po prosty kupilem 1cld i 2 ledowe i podlaczylem i dziala to.

    kontraktowny to jest czujka na okno? na jakiej zasadzie działa?

    pozdrawiam