  • 1. Data: 2010-02-14 10:55:31
    Temat: wynajem - dzielenie kosztów,rachunków,mediów
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    witam .
    Będę mial do wynajecia około 60metrowe mieszkanie na poddaszu
    mojego domu.
    zastanawiam się jak rozliczac koszty mediów . z prądem (podlicznik)
    i wodą zimną nie ma problemu.
    natomiast problem mam z ogrzewaniem i ciepłą wodą.
    Widzę 2 możliwości.
    1 górne mieszkanie zasilić gazem i wpiąc całkowicie niezależne
    ogrzewanie,i piec.
    2 dolne mieszkanie zasilane będzie piecem kondensacyjnym więc ciepła
    woda oraz ogrzewanie może byc poprowadzone z niego.(ta energia zapewne
    będzie tańsza)
    A propos ciepłej wody mógbym założyc licznik ale jak rozliczać
    koszt ogrzewania?.
    sprawa dodatkowo sie komplikuje bo często nie ma mnie w domu na
    długie okresy.
    szacuneczek.

  • 2. Data: 2010-02-15 07:35:27
    Temat: Re: wynajem - dzielenie kosztów,rachunków,mediów
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >A propos ciepłej wody mógbym założyc licznik ale jak rozliczać
    >koszt ogrzewania?.

    tez sa liczniki. W nowych mieszkaniach w tej chwili sa montowane
    liczniki do C.O., mierza temperature wody zasilajacej i powrotu
    i przeliczaja na GJ.
    Wtedy najlepiej miec jeden licznik ogolny mierzacy calaosc i drugi
    podlicznik mierzacy energie ogrzewania poddasza. Rozliczyc z roznicy
    wskazan.
    Pisze to teoretycznie, poniewaz nigdy czegos podobnego nie stosowalem,
    ale w mieszkaniu ktore posiadamy jest licznik do C.O. - nie myslic z
    podzielnikiem.

    Szukaj pod hasłem cieplomierze, nie podaje linków poniewaz jak wrzucisz
    w googla masz w czym wybierac. Nie znam cen takich licznikow ciepla.

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2010-02-15 11:34:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Szukaj pod hasłem cieplomierze, nie podaje linków poniewaz jak wrzucisz
    > w googla masz w czym wybierac. Nie znam cen takich licznikow ciepla.

    Tylko jest jest jeden problem z tymi licznikami - cała instalacja jest do
    nich dostosowana. Nie ma typowych pionów biegnących przez kondygnacje
    zasilające poszczególne grzejniki tylko pion biegnący na korytarzu/klatce
    schodowej od którego odchodzą zasilenia na poszczególne mieskznaia, a nie
    grzejniki. Wtedy to ma sens. A nie podejrzewam by autor postu przewidział
    taką sytuację.