  • 1. Data: 2010-02-14 11:19:33
    Temat: czujnik dymu/czadu
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    czy możecie polecić jakić czujnik dymu/czadu, ktory pozwoli spać spokojnie
    podczas gdy w kominku pali się ogień.
    Od razu proszę o jakieś sugestie odnośnie sposobu i miejsca jego instalacji.

  • 2. Data: 2010-02-14 13:16:58
    Temat: Re: czujnik dymu/czadu
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > podczas gdy w kominku pali się ogień.
    > Od razu proszę o jakieś sugestie odnośnie sposobu i miejsca jego

    Dymu to pod sufitem
    Czadu na wysokości głowy
    Tyle z instrukcji

    Dymu nie mam, czadu mam Kidde 900-0146UK zamontowany w pomieszczeniu z
    kotłem gazowym.
    Fajny, z wyswietlaczem LCD podającym stężenie. Zaczyna sygnalizować od
    30ppm.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-02-14 15:07:14
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Dymu nie mam, czadu mam Kidde 900-0146UK zamontowany w pomieszczeniu z
    > kotłem gazowym.
    > Fajny, z wyswietlaczem LCD podającym stężenie. Zaczyna sygnalizować od
    > 30ppm.

    a tak przy okazji podepne sie pod watek
    czy instalowac czujnik czadu przy kotle kondensacyjnym?
    czy lepiej czujnik gazu?

    Pozdrawiam
    Tim

  • 4. Data: 2010-02-14 15:22:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Tim" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a tak przy okazji podepne sie pod watek
    > czy instalowac czujnik czadu przy kotle kondensacyjnym?
    > czy lepiej czujnik gazu?

    A może to i to?
    Czadu zawyje jak się ciąg cofnie czy komin rozszczelni i od sąsiada czad
    będzie szedł szparami (jak u znajomego)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-02-15 00:08:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tim" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

    > a tak przy okazji podepne sie pod watek
    > czy instalowac czujnik czadu przy kotle kondensacyjnym?
    > czy lepiej czujnik gazu?

    IMHO przede wszystkim czujnik czadu bo to on jest najbardziej niebezpieczny-
    niewyczuwalny, o gęstości i ciężarze zblizonym do powietrza, łatwiej wiążący
    się z hemoglobiną krwi niż tlen.
    Gaz po pierwsze jest nawaniany więc wyczuwa się go przy nieszczelności, po
    drugie jest lżejszy od powietrza i będzie usuwany przez wentylację. Na
    skutek wycieku gazu ziemnego łatwiej o wybuch niż zatrucie.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-02-15 06:55:07
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na skutek wycieku gazu ziemnego łatwiej o wybuch niż zatrucie.

    Ponoć w ogóle nie jest trujący.