  • 31. Data: 2009-11-02 17:46:16
    Temat: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 18:32, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Rozmawialem z serwisantem na temat kondensacji kotla i okazuje sie, ze im
    > nizsza temp. tym taniej.:-)
    > Tak wiec zmniejszanie rozstawu petli, czyli na bolka oko co 10cm takie
    > pozbawione sensu nie jest. To nie koniecznie taki wielki blad. Drozsza
    > instalacja to fakt, ale...

    No. Ale nie mozna tez przesadzac -> dluzsze rurki to wieksze opory, a
    opory pompa musi pokonywac przez caly sezon takie same. Czyli wyzszy
    bieg, wiecej zuzytego pradu :) Mi generalnie wyszlo, ze minimalna
    temperatura zasilania (rzecz jasna dla temp. obliczeniowej -20st) to
    40 st C. Przy -10, -5, 0 ona wynosi max 30, 32st C. Nie mozna znowu
    tej pompy tak rozpieszczac :PP
    pozdr.

    --
    Adam Sz.