  • 11. Data: 2015-05-25 22:49:45
    Temat: Re: Tani, dobry materac - jaki?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-25 o 16:39, Antek pisze:

    > Jestem raczej ciężki i żaden materac długo u mnie nie będzie taki, jak
    > nowy. :-(

    Ciężar użytkownika to parametr istotny przy wyborze materaca. Osoby
    ciężkie powinny spać na twardszych materacach, żeby się nie zapadać,
    wtedy kręgosłup jest odciążony, a przy okazji materac dłużej utrzymuje
    formę. W Ikei mają materace oznakowane pod tym kątem.

    Ewa

  • 12. Data: 2015-05-26 21:30:38
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    wtedy kręgosłup jest odciążony, a przy okazji materac dłużej utrzymuje
    formę. W Ikei mają materace oznakowane pod tym kątem.

    Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie kości :( Kiedyś spałem
    na bardzo miękkim materacu na którym była jeszcze taka mata. Najlepsze
    spanie jakie pamiętam :) Też się przymierzam do zakupu.
    Wojtek

  • 13. Data: 2015-05-27 06:01:33
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    > ... Osoby ciężkie powinny spać na twardszych materacach,
    > żeby się nie zapadać, wtedy kręgosłup jest odciążony. ...
    > Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie kości :(
    Też sę tego boję w przypadku zbyt twardego materaca.

    > Kiedyś spałem > na bardzo miękkim materacu na którym
    > była jeszcze taka mata. Najlepsze spanie jakie pamiętam :)
    O macie także myślę. Może pamiętasz jaka to była mata?
    Nawet rozważam taki wariant by do czasu gdy będzie mnie
    stać na wybór materaca nie licząc się z kasą, na obecnie
    używany położyć właśnie taką matę. Ale nie mam pojęcia
    jaka musiałaby być.
    Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

    Pozdrawiam
    Antek

  • 14. Data: 2015-05-27 09:30:54
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-26 o 21:30, wowa pisze:

    > Kiedyś spałem na bardzo miękkim materacu na którym była jeszcze taka
    > mata. Najlepsze spanie jakie pamiętam :) Też się przymierzam do zakupu.

    Mata ma znaczenie przede wszystkim higieniczne - łatwo ją od czasu do
    czasu wyprać, czego z materacem nie zrobisz (też mam taką matę, głównie
    z tego powodu). Ewentualnie wyrównuje powierzchnię, na której śpisz, tak
    że nie odczuwasz szwów na materacu, jeśli takowe są.

    Ewa

  • 15. Data: 2015-05-27 12:46:34
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 21:30:40 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

    > Taka jest teoria. W praktyce, rano czujesz wszystkie kości :( Kiedyś spałem
    > na bardzo miękkim materacu na którym była jeszcze taka mata. Najlepsze
    > spanie jakie pamiętam :) Też się przymierzam do zakupu.

    Zasadniczo masz rację, tylko że spanie na zbyt miękkim materacu kończy się (po
    dłuższym czasie) cięzkimi problemami z kręgosłupem.
    To tak jak z ciastkami, lepsze od tranu.

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2015-05-29 21:32:23
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Antek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    To było w hotelu. Nie wiem co ta mata ma w sobie, była grubości 3-5cm i
    nieco sztywniejsza od kołdry. Ale faktycznie, dłuższe spanie na takich
    "puchach" może nie wyjść na zdrowie :( Wydaje się że lepsza powinna być
    pianka. Bardziej poddaje się w miejscach punktowego nacisku.
    Wojtek