  • 11. Data: 2016-05-17 09:12:09
    Temat: Re: Temat bez polityki. Panele podlogowe.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 08:53:00 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:

    > wodzie, żeby w panele nie właziła.Bo dobrze zabezpieczyć to można tylko
    > teoretycznie. Praktycznie się nie da.

    Proponuje po prostu kupic panele wodoodporne.
    Beda drogie ale lazienka pewnie mala to nie poczuje po kieszeni, a bedzie
    gwarancja, pewnosc i brak kombinacji z jakims lakierem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-05-17 10:34:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    wylewka
    folia
    podkład
    panel z barlinka za 60 zł

    Na łączenie dawałem jakiś żel który miał uszczelnić łączenie.
    Nazwy nie pamiętam.
    I po 8 latach kicha. Tam gdzie była woda.

    Dzięki Adamowi Sz napaliłem się na zwykłe panele.
    Ale z sąsiadem rozmawiałem kilka tygodni temu.
    Kupił nie najtańsze.
    I tam gdzie żona ma kwiatki (podlewa) też wypieprzyło.

    A i chciałem pomalować ten Barlinek jak jeszcze jako tako wyglądał.
    Byłem w kilku firmach ale żadna nie chciała podjąć tematu.
    Więc i ja dałem sobie spokój.

    Lakierowanie w łazience paneli?
    Nawet jak polakierujesz super ekstra lakierem.
    To jest jeszcze problem odporności na przerwanie powłoki.
    Wystarczy milimetr żeby powłoka została przerwana.
    Woda wchodzi i tak jakbyś nie miał lakierowanych paneli.
    Bo od spodu Ci rozsadzi panele.

    Żywica jakaś?
    Jak byłem w USA to dla pewnego policjanta układaliśmy płytki w piwnicy.
    Tam miał być pokój zabaw dla dzieci.
    Ok tylko że te płytki miały jedną wadę były "ciosane".
    Tzn miały nierówną powierzchnię tak że można było sobie pokaleczyć łapki.
    Z kolegą zrobiliśmy zdziwnioną minę.
    Ale właściciel powiedział no problem.
    I faktycznie.
    Ułożyliśmy, zafugowaliśmy.
    I za kilka dni przyszedł facet z baniakami jakiejś żywicy albo czegoś.
    I zalał cała podłogę tym czymś.
    I w pierwszym dniu wyglądało to OK.
    ALe jak teraz to Ci nie powiem.
    Może w tym kierunku?

    Generalnie panele w łazince to kicha,
    Chociaż w Angli podobno dywan daja wiec...

  • 13. Data: 2016-05-17 12:26:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 10:34:07 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Generalnie panele w łazince to kicha,
    > Chociaż w Angli podobno dywan daja wiec...

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string
    =panel%2A+podlog%2A+%28wodoodp%2A+wodoszcz%2A%29&bma
    tch=base-relevance-uni-1-1-0510

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-05-17 14:32:47
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 21:59:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czy probowal ktos lakierowania paneli podlogowych z mdf zeby zrobily sie
    odporniejsze na wilgoc.

    Będziesz miał pewność że woda nie wejdzie pod panele?

    Jesli tak to lakieruj od spodu i po bokach po przycięciu na wymiar i dopiero montuj.

    Ale jak woda wlezie pod panele to może sie niezły szitex pod spodem narobić.
    No i jednak nawet superduper drewnopodobne panele na brzegach łódeczkują więc jednak
    jakoś tam wilgoć włazi i sie na brzegach scierają.
    Jak nie po roku to po 3 sie przetrą i wilgoc wlezie.

    W łazience tylko kafelki IMHO.
    Chyba że super wentylowana to i drewno ok bo wyschnie.

  • 15. Data: 2016-05-17 14:49:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chetnie kafelki, kafle, plyty chodzikowe, kostka brukowa. Tylko jak to polozyc na
    deskach no i co w przypadku dostania sie wody pod kafelki? W przypadku paneli
    ostrzegasz przed konsekwencjami a w przypadku starych desek ma byc dobrze? Takie
    stare dechy jak by dostaly wody bez mozliwosci szybkiego odpadowania zrobia gorszy
    melanz niz spuchniete panele.

  • 16. Data: 2016-05-17 16:18:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:49:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    stare dechy jak by dostaly wody bez mozliwosci szybkiego odpadowania zrobia gorszy

    Kogutek ale cała hameryka jest zbudowana na drewnie!!!!!!!
    Pomijając oczywiście wieżowce.
    Robisz tak w opcji max:
    Zrywasz deski,
    Wyrównujesz wsporniki(nie wiem jak się nazywają po polsku)
    Ewentualnie wkładasz dodatkowe tak żeby były co stope.
    Na to stare deski/płyta osbe
    Na to durock półcalowy
    https://www.usg.com/content/usgcom/en/products-solut
    ions/products/tile-and-flooring-installation/backerb
    oards/usg-durock-cement-board.html
    Klej.
    Płytki.
    Miałem okazje rozwalić klika łazienek w Chciago i drewno pod spodem było
    suche jak wiór.

    A że zyjemy w Polsce to zamiast durocku możesz zrobić sobie sam.
    Czyli
    sklejka 5x3 stopy
    folia żeby beton nie przywierał do sklejki
    wokół sklejki zrobić brzeg wysoki na półcala
    i drobną siatkę z jakiegoś tworzywa jak zbrojenie na spód i na wierzch.
    Zawibrować.
    I jedziesz w garażu.

    Albo poszukać polskiego odpowiednika.
    Wiem że w Polsce bo jak wróciłem do PL to były do dostania.
    Ale jak się nazywa nie pamietam

  • 17. Data: 2016-05-17 16:39:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 16:18:14 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    melanz niz spuchniete panele.

    > Kogutek ale cała hameryka jest zbudowana na drewnie!!!!!!!

    A jeszcze jedno.
    Jak nie było jeszcze płyt GK to wiesz jak amerykanie robili ściany?
    Framing znaczy ta podstawowa kontrukcja.
    Na to cieniutkie deszczułki.
    Na to siatka metalowa.
    Na to beton
    Siatka metalowa
    Cienka warstwa betonu.
    Moja pierwszą robota było rozwalenie takiej łazienki.

    To był dramat, po trzech dniach już miałem dość.
    A jak ktoś mi mówi że amerykańskie domy są z papieru to mi tylko ciśnienie podnosi.

    A i jeszcze jedno.
    Jak nie było durock-u to robili tak.
    Płyta OSB + płyta GK i też takie coś rozwalałem.
    I też nie widziałem żeby framing był uszkodzony.

  • 18. Data: 2016-05-17 17:31:59
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Generalnie panele w łazince to kicha,

    Raczej głupota

    >Chociaż w Angli podobno dywan daja wiec...

    Wiedziałem, że lubią gnój w domu, ale widzę, ze nie doceniłem.

  • 19. Data: 2016-05-17 18:07:18
    Od: s...@g...com

> [...]
    stare dechy jak by dostaly wody bez mozliwosci szybkiego odpadowania zrobia gorszy

    A czyli pod spodem masz deski?

    No to w sumie IMHO lepiej.
    Zaolejuj te deski na dole, mocno zaolejuj.
    Te palele polakieruj jakkolwiek od spodu ale nie na łączeniach.

    I sie nie martw. Jak panele zaczna gnić to je wymienisz. Lepiej jak woda w nie będzie
    wnikać niż ma sie pchać w deski pod spodem.

  • 20. Data: 2016-05-17 18:10:29
    Od: s...@g...com

> [...]
    melanz niz spuchniete panele.

    > Kogutek ale cała hameryka jest zbudowana na drewnie!!!!!!!

    I jednak sporo mają problemów z grzybem.

    > Miałem okazje rozwalić klika łazienek w Chciago i drewno pod spodem było
    > suche jak wiór.

    Jak wentylacja dobra, właściciel niegłupi i po sobie wyciera a kafelki dobrze
    położone to rzeczywiście będzie ok.

    Ale jak sie cos sypnie to masz tak:

    https://www.google.com/search?q=bathroom+mould&num=2
    0&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiwk6Op
    v-HMAhXKshQKHY6SAZkQ_AUIBygB&biw=1366&bih=588

    Nie ma tak fajnie jak w bajkach piszą.

    I żeby nie było, ja wiem że się da. Bo sam mialem w kuchni styro na suficie od środka
    i grzyba nie było. Ale nie każdemu sie udaje być pieknym bogatym i młodym.
    Czasem jednak nie wychodzi :)