    From: mowczar <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Uciążliwy sąsiad - pomocy!
    Date: Sat, 12 Sep 2009 19:26:17 +0200

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć jakie kroki postępowania administracyjnego
    i/lub prawnego należy podjąć przeciwko uciążliwemu sąsiadowi.

    W planie zagospodarowania przestrzennego we wsi której mieszkam i
    wybudowałem swój dom zapisano że do celów grzewczych nie wolno stosować
    paliw stałych (między innymi dlatego że teren,który został przeznaczony
    od zabudowę, jest pasem otulinowym parku narodowego). Bardzo mnie to
    cieszyło że nie będę musiał wąchać zimną porą roku smrodu palonego
    węgla, plastyku i innych śmieci. Niestety cieszyłem się tą "wolnością"
    do czasu kiedy mój sąsiad wybudował swój dom na działce obok i wyposażył
    go w... kocioł na paliwo stałe. I jest to jedyne (zapewne oprócz
    kominka) główne źródło ciepła, gdyż nie doprowadził gazu do budynku,
    choć rurę gazową mamy w drodze przed domami (3m od granicy działki).
    Zwracałem sąsiadowi parę razy uwagę że nie wolno mu palić paliwami
    stałymi a zatem: węglem, drzewem i innymi materiałami palnymi. Moje
    uwagi zignorował gdyż jak stwierdził że ma stolarnię a w niej produkuje
    się sporo odpadów, więc nie będzie palił gazem skoro opał ma za darmo.
    W tym wszystkim bynajmniej nie chodzi mi o to żeby robić sąsiadowi na
    złość. Chodzi o to że sąsiad grzejąc u siebie produkuje gęsty dym, który
    niemal zawsze leci na mój dom, snuje się tuż przy ziemi i dostaje do
    środka. Sytuacja jest taka że kiedy otwieram drzwi wejściowe to wkraczam
    w smog. Nie mogę otworzyć okiem żeby przewietrzyć pomieszczenia bo smród
    dymu wdziera się do środka.
    Jestem zdesperowany.