  • 11. Data: 2016-10-17 19:07:56
    Temat: Re: Uskok w ścianie - czym wypełnić
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kżyho pisze tak:

    > Pytanie, czy wiaderko, dwa lub trzy jakiejś gotowej zaprawy nie
    > wystarczą, żeby to po prostu zaklajstrować. Betoniarki to chyba do
    > takiej roboty zaprzęgać nie trzeba. Starczy mieszadło pod
    > wiertarkę i kielnia ;)

    ha ha ha

    już tacy byli co przynieśli wiaderko zaprawy i ledwie pobrudzili wnęke.

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 12. Data: 2016-10-17 19:13:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > ha ha ha
    >
    > już tacy byli co przynieśli wiaderko zaprawy i ledwie pobrudzili wnęke.

    I tyle z tego remontu wyszło, że trzeba było potem dywan wymieniać.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-10-17 20:15:43
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > kielnia ;)

    3,5 cm?
    ile ma KG? 12?
    to trzy plyty wkleic w to mniejce jedna na drugiej.
    milimetra + cos na klej to chyba nikt nie zauwazy jak sie wypelni gipsem i
    'wybierze' ten > 1 mm?
    na klej jakis lub pianke.
    pianka montazowa taka co sie rozpreza dosc mocno i moze dwie plyty
    wystarcza.
    piana sie rozprezy i wypchnie KG na rowno z ta sciana.
    oczywiscie rowno ze sciana trzeba by cos sztywnego i prostego przylozyc zeby
    plyta KG wylazla na pianie tylko tyle co potrzeba.
    boki plyty obrobic gipsem jak przy zabudowie KG, na necie stoi jak to sie
    robi.
    mozna pod KG dac jakies styro odpowiedniej grubosci...
    wkrety mozna zapodac jak do wieszania obrazow czy szafek, wkrecajac je i
    wykrecajac dostaniesz odpowiedni dystans do KG, przymierzyc, zapianowac ,
    wykonczyc brzegi i tyle.
    no jakos tak.
    albo obraz tam powies jakis...., kwietnik, telewizor, poslanie dla psa,
    akwarium,

  • 14. Data: 2016-10-17 20:25:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > No dobra, ale jeśli nie zbieram pudełek po zapałkach, kart SD, nie chcę
    > też robić półek na ludziki z kasztanów, to może poza płytami KG ktoś coś
    > poleci? :-)

    Jak nie chcesz płyty KG na całą ścianę, to wnękę trzeba czymś zapełnić. W
    mojej opinii jest za duża na wypełnienie samą zaprawą tynkarską, trzeba
    czymś wymurować. Np. tym:
    http://www.castorama.pl/produkty/budowa/cegly-bloczk
    i-i-pustaki/bloczki/bloczek-komorkowy-termalica-5-x-
    20-x-60-cm.html

    Kup najtańsza pilarkę (używane po 70 zł). Potnij bloczek na paski grubości 2
    cm. Zamuruj nimi wnękę i dopiero otynkuj.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2016-10-17 20:50:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 20:23:48 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > Kup najtańsza pilarkę (używane po 70 zł). Potnij bloczek na paski grubości 2
    > cm. Zamuruj nimi wnękę i dopiero otynkuj.

    Dobre???

  • 16. Data: 2016-10-17 21:11:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    >
    > Kup najtańsza pilarkę (używane po 70 zł). Potnij bloczek na paski grubości
    > 2 cm. Zamuruj nimi wnękę i dopiero otynkuj.

    Przed otynkowaniem warto zgłosić pracę na Ogólnopolski Konkurs Murowania
    Precyzyjnego. U mnie kiedyś pan majster musiał wyrównać ścianę krzywą na
    prawie dziesięć centymetrów. Walił szczodrze i z rozmachem zaprawą z kielni,
    a tu i ówdzie rzucał w to odłupane kawałki cegły dziurawki czy inny gruz.
    Szybko mu szło, równo wyszło i trzyma się do dzisiaj.

    Jarek

    --
    Widzi dom czerwony,
    Nowo zbudowany,

  • 17. Data: 2016-10-17 21:16:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W podobnnej sytuacji uzylem plyt gipsowych przyklejanych na pianke. Dwadziescia lat
    stoi i nie widac zeby mialo sie cos dziac. Istotne bylo ze bez wylaczania pokoju z
    ruchu dalo sie zrobic.

  • 18. Data: 2016-10-18 08:56:15
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-10-17 12:45, Kżyho pisze:

    > Głęboką na 3,5 cm? To pojemna w cholerę będzie... :PPP

    Niektórzy mogliby tam ustawić wszystkie przeczytane książki w życiu
    ...okładkami do przodu :)
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2016-10-18 13:41:06
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 października 2016 21:59:35 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > jakimś stelażu. Problem polega jednak na tym, że wgłębienie nie jest
    > oczywiście równej głębokości. Tynk na górze położył się "cieniej", na
    > dole grubiej, są też różnice w narożnikach, więc może być drobny problem
    > ze zgraniem tego z resztą ściany. Oczywiście tynk na ścianie też nie
    > jest idealny, więc płaskość KG może nie pasować do reszty :-)
    > No to może zamurować/zatynkować całość. Tylko czy 35mm to nie lekka
    > przesada? Tynk nie popęka, nie odpadnie przy takiej grubości?
    > Ewentualnie co do zaklajstrowania tego zastosować?

    Jedź do castoramy.
    Kup desek.
    Każ je sobie pociąć na paski o szerokośći 25mm.
    Paski przykręć do sciany.
    Jak coś nie będzie pasować to od strony sciany je lekko przytnij wyrzynarką.
    Na to przykręć plyte gipsowa.
    Zagipsuj na równo uzywając taśmy.

    I tyle...

  • 20. Data: 2016-10-18 14:54:29
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > przesada? Tynk nie popęka, nie odpadnie przy takiej grubości?
    > Ewentualnie co do zaklajstrowania tego zastosować?

    Płyta gipsowa klejona na zwykły klej do płyt gipsowych.
    Sa bodajże płyty 2,6metra wysokie, taką kup, ucinasz pasek 70cm na nakładasz placki
    kleju przyklejasz płytę i git
    Są również płyty mniejsze łatwiejsze w transporcie tyle że z jednego kawałka nie
    wyjdzie i łączeń będzie więcej do obrobienia. Ale to niewielki problem.
    Ew jak Kogutek radzi płytę na piankę montażowa można przykleić- odpada babranina z
    klejem. Tylko wtedy bym chyba przykleił
    pianką najpierw na ścianę paski płyty i do nich płytę docelowa. Bo o ile z klejem na
    placki grubość ponad 2cm spokojnie się uda to z pianką nie jestem pewien.