  • 21. Data: 2019-12-12 15:32:58
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 13:38:02 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]

    Nie twierdze że jest nieopłacalna(20% dla energetyki) bo na dzisiaj chyba nic lepszeg
    nie ma do magazynowania energi z FV
    Ogólnie tak napisałem zgadzając się z Mateuszem że niekoniecznie coś co jest gdzieś
    tam najkorzystniejsze nie musi być opłacalne

    Ps
    Trochę się w lokalnych cenach FV porozglądałem
    Aby panele FV były DLA MNIE opłacalne(dom żre ok 4-4,5tys kWh energii elektrycznej
    rocznie) musiały by się w maks 5 lat zwrócić
    Przeliczając to na złotówki musiałyby kosztować na gotowo maks 2600zł za kWp Przy tej
    cenie u mnie wyjdzie zwrot po 5 latach właśnie

  • 22. Data: 2019-12-12 17:00:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 15:33:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Przeliczając to na złotówki musiałyby kosztować na gotowo maks 2600zł za kWp Przy
    tej cenie u mnie wyjdzie zwrot po 5 latach właśnie

    Czyli celuj w instalację 5kWp. Masz prosty dach i zmieścisz ~14 paneli
    na jednej połaci? To powinieneś znaleźć ofertę za 20k pln. Nawet mam
    taką konkretną, np.:

    4.875kWp za 20 000 zł brutto!

    Promocyjny zestaw zawiera:
    ? moduły monokrystaliczne JA Solar 325W x 15szt.,
    ? falownik trójfazowy Sofar 4.4 KTL-X,
    ? zabezpieczenia i okablowanie,
    ? podkonstrukcję oraz montaż na dachu skośnym,
    ? 5 lat gwarancji na montaż.

    20k brutto minus 5k dotacja zostaje 15k pln. Minus 18% podatku = 12,3k pln.
    Zużywasz 4,5 tys kWh po 0,65 pln? = 2925 pln / rok. Spokojnie więc
    rocznie zaoszczędzisz 2,5k pln (pozostałe 400 liczę na ew. niedoszacowanie,
    czy opłaty stałe). 12,3 / 2,5k pln = 4,92. Masz idealnie zwrot 5 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2019-12-12 17:32:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 15:32, Kris pisze:

    > Nie twierdze że jest nieopłacalna(20% dla energetyki) bo na dzisiaj chyba nic
    lepszeg nie ma do magazynowania energi z FV
    Czyli sam widzisz że za bardzo sensownych alternatyw nie ma, a
    opłacalność wynika ze zużycia, dla małych się kiepsko opłaca, dla dużych
    jest lepiej.

> [...]
    kosztować na gotowo maks 2600zł
    za kWp Przy tej cenie u mnie wyjdzie zwrot po 5 latach właśnie
    Dlaczego 5 lat? masz lepszą lokatę kapitału?

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2019-12-12 18:35:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.12.2019 17:32, Janusz wrote:
    > Dlaczego 5 lat? masz lepszą lokatę kapitału?

    Choćby dlatego że że jest duża szansa że coś po tym czasie nawali np.
    falownik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2019-12-12 21:08:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 18:35:43 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Choćby dlatego że że jest duża szansa że coś po tym czasie nawali np.
    > falownik.

    Mój falownik będzie miał 12 lat gwarancji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2019-12-12 21:39:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Choćby dlatego że że jest duża szansa że coś po tym czasie nawali np.
    > falownik.

    No i co z tego? falowniki się naprawia, nawet sam to robię. Na pewno taniej
    jest go naprawić niż np pompę ciepła gdy padnie sprężarka.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2019-12-13 09:25:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 17:00:04 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Czyli celuj w instalację 5kWp.

    Dokładnie dla takiej instalacji licze.

    >Masz prosty dach i zmieścisz ~14 paneli na jednej połaci?

    Powinno się zmieścić na zachodniej połaci

    > To powinieneś znaleźć ofertę za 20k pln.

    Dokładnie tak samo mi wyszło
    Tylko póki co lokalne oferty dostaję prawie 2 razy wyższe
    Jeszcze dwóch "doradców" ma się u mnie zjawić ale póki co przekładają wizyty na "po
    świętach"

> [...]
    > czy opłaty stałe). 12,3 / 2,5k pln = 4,92. Masz idealnie zwrot 5 lat :)

    Oferta dość przyzwoita
    Tak czytam sąsiedni watek o kontenerze paneli z Chin i przy tych cenach co wyżej
    podałeś to ten kontener nijak nie ma sensu.
    Widać powoli ceny normalnieją u nas

  • 28. Data: 2019-12-13 09:34:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jaki udział procentowy w kosztach instalacji mają panele, jaki falownik, jaki
    okablowanie i reszta instalacji elektrycznej, jaki
    elementy montażowe, a jaki robocizna (usługa dostawcy)?
    Tak średnio +/-, dach płaski lub skośny.

    -----

  • 29. Data: 2019-12-13 10:19:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 09:25:40 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Powinno się zmieścić na zachodniej połaci

    Sam zachód to słaby pomysł. Już lepiej na wschodzie albo wschód-zachód.
    Chyba że nie da się zupełnie inaczej.

    > Tylko póki co lokalne oferty dostaję prawie 2 razy wyższe

    Że niby dostajesz oferty po prawie 40 tys. za 5kW? Gdzie tak dają???

    L.

  • 30. Data: 2019-12-13 10:39:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 10:19:48 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Sam zachód to słaby pomysł. Już lepiej na wschodzie albo wschód-zachód.
    > Chyba że nie da się zupełnie inaczej.

    Korekta.
    Patrzę na goole i wychodzi widzę że połacie mam skierowane prawie dokładnie na
    południowy zachód, północny zachód, północny wschód i południowy wschód Coś to
    zmienia na plus/minus?

    > Że niby dostajesz oferty po prawie 40 tys. za 5kW?

    Dwa razy to przesadziłem ale w okolicach 30tys proponują.
    I ceny wzrosły odkąd dortacja jest
    Latem za:

    " 5,04 kWp w dwóch wariantach:
    Oferta komfort: niemieckie panele Bauer Solartechnik 280 W - 20 lat gwarancji na
    produkt, inwerter SAJ Suntrio Plus 5K - 10 lat gwarancji,

    Oferta standard: panele Trina Solar 280 W - 10 lat gwarancji, inwerter SAJ Suntrio
    Plus 5K - 10 lat gwarancji."

    Komfort- 25tys
    standard- 23tys

    Teraz prawie dokładnie +5tys drożnej