  • 81. Data: 2015-09-01 09:54:17
    Temat: Re: Wędzarnia - "oryginalne" projekty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-01 08:14, Ghost wrote:
    > Swego czasu były pierdyliardy publikacji naukowych (amerykanckich
    > nałkofcuf), o znikomej szkodliwości palenia. Papiery były, eksperymenty
    > były - wszystko czego palacz potrzebował do racjonalizacji własnej
    > przyjemności było mu dostarczane :-)

    W końcu "płaci i wymaga". A że dystrybutorem kasy od palacza do
    rzeczonych naukowców były IMHO koncerny tytoniowe to już małe miki.

    Piotrek

  • 82. Data: 2015-09-01 10:32:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Robili badania ile papierosow trzeba wypalic zeby uzaleznic sie od nikotyny. Sa tacy
    co wystarcza im jeden kontakt z nikotyna. Jak jest cos co zmienia DNA to jednorazowy
    kontakt moze byc tym jednym kontaktem za duzo. Nie ma sie co oszukiwac ze jak trzy
    razy do roku to mozna. Jak jest mozliwosc to warto z czegos zrezygnowac i zastapic
    innym.

  • 83. Data: 2015-09-01 11:17:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Podsumowując. Wszystko jest dla ludzi... myślących.

    No, od Gandzi po Crack.

  • 84. Data: 2015-09-01 11:18:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    jak trzy razy do roku to mozna. Jak jest mozliwosc to warto z czegos zrezygnowac i

    Pytanie, czy kupując w sklepie zawsze masz pewność, że kupujesz to co
    chcesz?

    Jak kupujesz wędlinę w plasterkach w mięsnym, to pytasz, czy aby nie
    była wędzona w żywym dymie? I jaki ma dokładny skład? Nie wierzę :)

    I jeszcze jedna sprawa - wędząc w domu wiesz jaki skład ma wędlina. Z
    reguły jest to mięso, sól, cukier, woda, dym. Z tego wszystkiego, w/g
    Ciebie, najgroźniejszym składnikiem jest dym. A jaki jest najgroźniejszy
    składnik w wędlinach sklepowych? Często nawet nie wiadomo, bo kupując w
    plastrach, a nie w całym opakowaniu, nawet nie znamy składu.

    Nie wspominam już nawet o tym, że w wędlinie sklepowej często jest
    raptem 50% mięsa.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 85. Data: 2015-09-01 11:35:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >I jeszcze jedna sprawa - wędząc w domu wiesz jaki skład ma wędlina. Z
    >reguły jest to mięso

    Nie wiadomo jak wyprodukowane

  • 86. Data: 2015-09-01 14:24:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-01 o 08:14, Ghost pisze:

> [...]
    > przyjemności było mu dostarczane :-)
    >
    > Ciekawe, czy oni - ci naukowcy - się po prostu mylili, czy może jednak

    Wystarczy obejrzeć stare bajki dla dzieci, gdzie ojciec obowiązkowo miał
    fajeczkę.

    Ale amerykańscy (zresztą nie tylko) naukowcy mylili się w wielu rzeczach.
    Popularne było naświetlanie promieniami Roentgena - nawet na bóle
    mięśniowe. W wielu sklepach obuwniczych stały "rentgeny" służące do
    przymierzania butów - pewnie w nocy nie trzeba było mieć latarek, buty
    same świeciły, łącznie z nogami ;)
    Były kąpiele w rtęci.
    Była lobotomia, leczenie wstrząsami elektrycznymi i wiele innych, na
    szczęście już zapomnianych metod.

    A odnośnie alkoholu - w organizmie jest fizjologiczny alkohol, a
    dodatkowo przyjmowany w małej ilości nie jest szkodliwy.
    Można nawet poczytać opracowania naukowe: w zakonach, gdzie ze względu
    na oszczędności (sic!) pijano piwo lub wino, wszyscy z reguły dożywali
    wieku sędziwego, gdzie ludzie żyjący obok umierali zdecydowanie wcześniej.
    Zresztą jeszcze niedawno piwo było zwykłym napojem, jak dziś kompot,
    pijanym choćby do obiadu przez wszystkich. Tak, przez wszystkich - od
    dzieciaków do starców.
    Co prawda były uwarunkowania - piwo (lub wino) nie psuło się tak szybko,
    jak napoje owocowe czy mleko.

    A co do alkoholizmu: w krajach, gdzie na co dzień pija się wino czy
    piwo, jakoś nie widać alkoholików.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 87. Data: 2015-09-01 14:30:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-09-01 o 11:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiadomo jak wyprodukowane

    Owszem, o ile nie znasz źródła tego mięsa. Znaczna część osób wędzących
    ma mięso znanego pochodzenia. Tak jest przynajmniej wśród moich
    znajomych. Ale ja na wsi mieszkam, to może mam inaczej :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 88. Data: 2015-09-01 14:39:25
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-09-01 o 14:24, Adam pisze:

    > Zresztą jeszcze niedawno piwo było zwykłym napojem, jak dziś kompot,
    > pijanym choćby do obiadu przez wszystkich.

    Zapomniałeś dodać, że dawniej piwo nie miewało 6-7% alkoholu. No i czasy
    to były dość zamierzchłe...

    W Czechach również pija się piwo do obiadu i przy wielu innych okazjach,
    ale tam piwo ma 3-4%. Po takim piwie można śmiało wsiąść do samochodu
    lub iść do pracy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 89. Data: 2015-09-01 15:12:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-01 14:24, Adam wrote:
    > Była lobotomia, leczenie wstrząsami elektrycznymi i wiele innych, na
    > szczęście już zapomnianych metod.

    Wbrew pozorom wstrząsami elektrycznymi dalej leczy się na przykład
    lekoodporne formy ciężkiej depresji.

    > A co do alkoholizmu: w krajach, gdzie na co dzień pija się wino czy
    > piwo, jakoś nie widać alkoholików.

    "Pierdolicie Hipolicie"

    Zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Pogadaj sobie z kimkolwiek kto
    robi w terapii uzależnień.

    Nie ma czegoś takiego jak bezpieczna ilość alkoholu (albo jakiegokolwiek
    innego środka psychoaktywnego) przyjmowanego systematycznie. Tak jak
    napisałem wcześniej jest to cecha osobnicza, w dodatku zależna od wielu
    czynników. Nie da jej się wyliczyć. Można co najwyżej ustalić
    doświadczalnie. Ale wtedy to już jest jakby zdziebko za późno ...

    BTW, nie to żebym Ci coś sugerował ale Twoja argumentacja dałaby do
    myślenia wielu terapeutom ;-)

    Piotrek

  • 90. Data: 2015-09-01 15:20:25
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-09-01 o 14:39, wolim pisze:

    > W Czechach również pija się piwo do obiadu i przy wielu innych okazjach,
    > ale tam piwo ma 3-4%.

    Nie do końca - standardowo ma jak u nas 4-6% (dwunastka), ale faktycznie
    bez problemu da się kupić dziesiątkę która ma 3-4%, której u nas się w
    zasadzie nie spotyka.

    > Po takim piwie można śmiało wsiąść do samochodu
    > lub iść do pracy.

    W Czechach maja limit ustawiony na 0 promili więc z tą jazdą autem to
    bym nie szarżował.

    --
    Gregorius