  • 71. Data: 2015-08-31 12:37:05
    Temat: Re: Wędzarnia - "oryginalne" projekty
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:6a717480-45d1-4211-a85b-75988ee360ee@go
    oglegroups.com...

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 12:25:42 UTC+2 użytkownik Ghost
    napisał:

    >To ty wkleiles ten artykul wiec czemu pytasz mnie?
    >Ja podalem dwa linki gdzie wyraznie pisze 0,5l piwa 5%, dziennie.

    I nie zastanowiłeś się _dlaczego_ wkleiłem - w sumie racja, moje oczekiwania
    były zbyt wysokie.

    >Dla mnie EOT, manipulanciku :D

    Oki, minipulocku.

  • 72. Data: 2015-08-31 20:35:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-31 o 09:00, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie jest

    > To jakaś pokraczna metoda na zdrowie, przyjmować coś co faktycznie na
    > jedno może być pomocne ale reszcie organów szkodzi.

    > Podaj jego nazwisko, żebym czasem nie próbował się u niego leczyć. Np.
    > kardiolodzy nie zalecają piwa, wręcz odradzają, jeśli alkohol to
    > prędzej wino.

    Bzdury wypisujesz. Każdy urolog zaleca picie piwa tak samo jak i wielu
    innych lekarzy kardiolodzy i gastrolodzy.
    Na temat piwa krąży wiele mitów np. że od piwa dostaje się "piwnego
    brzuszka" czy też, że gorycz piwa pochodzi z bydlęcej żółci, co jest
    totalną bzdurą.
    Co do brzuszka to cała sprawa polega na tym, że piwo wzmaga apetyt i
    zazwyczaj piciu piwa towarzyszy typowe obżarstwo, zwłaszcza tłustych
    potraw (golonki, karkówki itp.)
    Oczywiście nadużywanie przynosi wiele złego zwłaszcza, kiedy w grę
    wchodzi alkoholizm.

  • 73. Data: 2015-08-31 21:35:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Piwo mna indeks glikemiczny powyżej 100. To jedna z największych wartości wśród
    jedzenia. Żaden urolog nie zaleca picia piwa poza okresem kiedy trzeba wyszczać
    kamienie. Piwo jest moczopędne. W zasadzie wszystko co zawiera wodę jest moczopędnbe
    bo trudno się nie wyszczać jak się wypije od razu litr wody. Kaddiolog też nie
    przepisze piwanna receptę bo wysoki indeks glikemiczny ma duży wpływ na choroby serca
    i ukladu krążenia. Szybciej zakaże picia piwa. Zbytduża ilość wody w orgnizmie
    prowadzi do zbędnego obciążenia serca i tworzenia się obrzęków.

  • 74. Data: 2015-08-31 21:51:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 21:35:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Piwo mna indeks glikemiczny powyżej 100. To jedna z największych wartości wśród
    jedzenia.

    Bzdury:

    http://potreningu.pl/articles/2864/piwo-indeks-glike
    miczny-i-odchudzanie

> [...]
    krążenia. Szybciej zakaże picia piwa. Zbytduża ilość wody w orgnizmie prowadzi do
    zbędnego obciążenia serca i tworzenia się obrzęków.

    Bzdury - czlowiek powinien wypijac 2,5-3l wody dziennie. Pol litra piwa
    nie spowoduje "przenawodnienia" organizmu. Jest dokladnie odwrotnie - piwo
    zmniejsza cisnienie, zmniejsza stres - odciaza serce. Piwosze sa narazeni
    w duzo mniejszym stopniu na zawaly serca od reszty. Wszystko co piszesz moze
    miec znaczenie jak chlejesz na umor. Przypominam, ze piszemy o piciu
    pol litra piwa codziennie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2015-08-31 22:35:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Każdy urolog

    I to mi się w tobie podoba, leżysz zanim dobrze zaczniesz :-)

  • 76. Data: 2015-08-31 22:38:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Systematyczne picie nawet niewielkich ilości alkoholu prowadzi do alkoholizmu.
    Alkoholizm piwny w przypdku picia piwa to się nazywa. Przebieg jest trochę inny niż
    przy twardym alkoholizmie. Dużo łagodniejszy. Niemniej jednak to alkoholizm.
    Najłatwiej go rozpoznać po tym co robi uzależniony jak mu nie dać jego codziennej
    butelki piwa.

  • 77. Data: 2015-09-01 00:34:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 22:38:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    Najłatwiej go rozpoznać po tym co robi uzależniony jak mu nie dać jego codziennej

    Hm, no co robi? Bywa, ze nie pije przez 2-3 tygodnie ani grama alkoholu i
    nie odczuwam zadnego dyskomfortu z tego powodu. Picie jednego piwa dziennie
    nie jest i nie prowadzi do zadnego alkoholizmu - przestan bajdurzyc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2015-09-01 04:40:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-01 00:34, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > nie jest i nie prowadzi do zadnego alkoholizmu - przestan bajdurzyc :-)

    No przecież to nie jest ogólna reguła tylko cecha osobnicza ...

    Ale generalnie przyjmij, że pijąc nawet tylko jedno piwo dziennie, ale
    za to systematycznie, masz spore szanse na znalezienie się po ciemnej
    stronie mocy ...

    Piotrek

  • 79. Data: 2015-09-01 07:51:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > A mój wujek spod Sosnowca strącił chujem odrzutowca. To nie o kapanie tłuszczu na
    ogień idzie tylko o to że jest ogień. Wszystkie niezbędne do uwędzenia skladniki dymu
    powstają w niskiej temperaturze. Tak do trzystu stopni. Powyżej oprócz tych dobrych
    składników powstaje dużo bardzo toksyczbnych, mutagennych itp.

    ----
    Że tak się wtrącę do dyskusji..

    Ile tych wędzonek trzeba zjeść, żeby rzeczywiście mogły zaszkodzić?
    Argumenty o szkodliwości wędzenia przyjmuję, ale sam mam wędzarnię
    (beczkę), a teraz kończę stawiać murowaną i raczej częściej jak 2-3 razy
    w roku wędził nie będę. 2 boczki, 2 szynki i 3 kilogramy kiełbasy. Ot,
    na święta lub inną okazję, żeby cała rodzina pojadła "wiejskiego"
    jedzenia. Bo w nadmiarze taka wędlina czy kiełbasa już nie smakują. W
    ciągu roku nawet mi się nie chce rozpalać wędzarni, bo za dużo z tym
    roboty. Nie mówiąc o peklowaniu. Na co dzień jemy raczej szynki gotowane
    w szynkowarze lub pieczone w piekarniku, ale i takie sklepowe, nie
    ukrywam, często goszczą na naszym stole.

    Jakby się zastanowić, to wszystko szkodzi. Wódka szkodzi, glutaminian
    szkodzi, cukier, sól, pieprz, herbata, kawa, amfetamina, a nawet _lek_
    aspiryna - szkodzą, ale w nadmiarze. Jak ktoś miesiąc w miesiąc zjada 10
    kg wędzonek, to pewnie nie tylko dym mu zaszkodzi, ale i cholesterol.

    A z umiarem można sobie od czasu do czasu podjeść smacznej wędliny z
    przydomowej wędzarni. Oczywiście trzeba umieć uwędzić, żeby nie osmolić,
    ale to już temat na inną dyskusję.

    Podsumowując. Wszystko jest dla ludzi... myślących.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 80. Data: 2015-09-01 08:14:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2015-09-01 00:34, Adam Sz. wrote:

> [...]

    >to systematycznie, masz spore szanse na znalezienie się po ciemnej stronie

    Swego czasu były pierdyliardy publikacji naukowych (amerykanckich
    nałkofcuf), o znikomej szkodliwości palenia. Papiery były, eksperymenty
    były - wszystko czego palacz potrzebował do racjonalizacji własnej
    przyjemności było mu dostarczane :-)

    Ciekawe, czy oni - ci naukowcy - się po prostu mylili, czy może jednak
    "mylili"?