  • 1. Data: 2015-08-26 20:09:10
    Temat: Wędzarnia - "oryginalne" projekty
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Macie może jakieś fajne projekty wędzarni?

    Zapodam pierwszy:
    http://zapodaj.net/abb923937c535.jpg.html

    zdrówka

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-08-27 09:25:28
    Temat: Re: Wędzarnia - "oryginalne" projekty
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 20:09:14 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > Macie może jakieś fajne projekty wędzarni?
    >
    > Zapodam pierwszy:
    > http://zapodaj.net/abb923937c535.jpg.html

    Mam wrazenie, ze wlasnie w takich wedzarnikach wedzone sa wedliny dostepne
    w supermarketach ;)

    Ja bede budowal mniej wiecej wedlug tego projektu:

    http://wedlinydomowe.pl/budowa-wedzarni-i-wedzenie/b
    udowa-wedzarni/1683-budowa-grillo-wedzarni-mamuta-z-
    objasnieniami

    Tylko cegly kanciate, okap +komin i drzwi z nierdzewki, taki troche bardziej
    w nowoczesnym stylu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-08-27 14:09:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od razy wykup ubezpieczenie od raka. Reklamy znajdzesz w tv. Kedyś dzennikarze
    zanieśli wędzonki z przydomowych wędzarni do sanepidu. Wyszło że takie wyroby nie
    zostały by dopuszczone do sprzedaży ze względu na przekroczenie toksycznych i
    rakotwórczych składników.

  • 4. Data: 2015-08-27 16:58:21
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 14:09:59 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    zostały by dopuszczone do sprzedaży ze względu na przekroczenie toksycznych i

    A to nie zalezy od tego czy wedzonki sa bezposrednio nad ogniem czy obok?
    Ktos mi mowil ze jak tluszcz kapie na ogien, to dopiero wtedy jest niezdrowo. A jak
    pali sie z boku i tylko dym omywa kielbasy to wtedy OK.

    bajcik

  • 5. Data: 2015-08-27 17:03:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest ok.

  • 6. Data: 2015-08-27 18:10:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 17:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie jest ok.

    A jak jest OK? - przecież te w sklepie też są wędzone.

    TG

  • 7. Data: 2015-08-27 18:49:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście że część ze sklepów jest wędzone tradycyjnie. Popatrz na ceny
    przemysłowych wędzarni i poczytaj o automatyce jaka tam siedzi. W takiej wędzarni na
    kilka tom mięsa zużyją mniej drewna niż na uwędzenie kilu szynek w przydomowej
    zajebistej wędzarni. Najdoskonalszym i najbezpieczniejszym sposobem jest wędzenie
    dymami w płynie. Przez przepuszczanie dymu przez płuczki a potem filtrowanie itp, ale
    bez żadnej obróbki chemicznej, robią wodne roztwory dymu. W dymie w płynie jest
    naturalny koserwant ten sam co w dymie i naturalne substancje smakowe i zapachowe
    charakterystyczne dla gatunku drewna z jakiego zrobiony jest dym. Jak widzisz nie ma
    w tym żadnej chemii rodem z fabryki Zyklonu. Bezpieczne, łatwe w aplikacji. Czego
    można więcej wymagać. chemiczna i trująca farbka do malowania szynki, o takiej mówią
    głupi ludzie, jest robiona na bazie cukru. To to samo z czego robi się wódkę
    przepalankę. Masz jeszcze jakieś pytania to wal jak w dym ( w plynie oczywiście).

  • 8. Data: 2015-08-27 20:28:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >trująca farbka do malowania szynki, o takiej mówią głupi ludzie, jest
    >Masz jeszcze jakieś pytania to wal jak w dym ( w plynie oczywiście).

    Daj linka, zweryfikujemy źródło.

  • 9. Data: 2015-08-27 20:35:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak dam linka to powiesz że do jakiejś oszukanej strony dałem. Znajdź sam to może
    uwierzysz.

  • 10. Data: 2015-08-27 21:26:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    zostały by dopuszczone do sprzedaży ze względu na przekroczenie toksycznych i

    Dziadek mojej zony cale zycie jadl swoje wedzonki i zmarl w wieku prawie 90 lat
    na alzheimera. Do konca byl zdrowy jak ryba, jezdzil po 80km co drugi dzien na
    rowerze, a co drugi dzien robil marsze po 20km.

    Dobrze pisze Krzysztof. Tyle, ze w dobrze wykonanym wedzarniku tluszcz nie ma
    prawa kapnac na ogien, bo ten jest 1-2m obok za dlugim tunelem... :) Kontrola
    temperatury i wychodza takie wedzonki ze w zyciu takich w zadnym sklepie
    nie kupisz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.