  • 91. Data: 2015-09-01 15:45:19
    Temat: Re: Wędzarnia - "oryginalne" projekty
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byl wpis, nie moj, o tym jak robi sie wedliny. I bylo w nim ze ludzie nie wiedza jak
    sa robione i bzdury wymyslaja. Z tego co mi wiadomo to teraz glownym napelniaczem
    jest soja. Widzisz cos szkoliwegonw soi?

  • 92. Data: 2015-09-01 15:54:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 września 2015 15:45:20 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Byl wpis, nie moj, o tym jak robi sie wedliny. I bylo w nim ze ludzie nie >wiedza
    jak sa robione i bzdury wymyslaja.

    Ja ten wpis poczyniłem. Powtórze- mama kilkadziesiąt lat w tej branży pracowała i
    trochę na ten temat wie. Mam też sąsiadkę która w Sanepidzie pracuje i kontroluje
    zarówno sklepy jak i masarnie i conioeco tez opowiada. Dlatego ja sklepowe wędliny
    kupuje sporadycznie.
    Kilka razy do roku wędzę a najczęściej to robię w szynkowarze. Polecam to niepozorne
    urządzenie.

    > Z tego co mi wiadomo to teraz glownym napelniaczem jest soja. Widzisz cos
    >szkoliwegonw soi?
    To nie soia jest czasami modyfikowana genetycznie?
    Jak ciebie ostatnio czytam to mam wrażenie że dużo tych wędlin sklepowych z dodatkiem
    soi jadasz.
    Na zdrowie;)

  • 93. Data: 2015-09-01 15:55:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 września 2015 15:45:20 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Byl wpis, nie moj, o tym jak robi sie wedliny. I bylo w nim ze ludzie nie >wiedza
    jak sa robione i bzdury wymyslaja.
    Np. nie tak dawno padły zakłady mięsne Viola.
    Biegły w gogle jesteś to Sobie poszukaj jak tam produkowali.

  • 94. Data: 2015-09-01 15:57:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-01 o 15:12, Piotrek pisze:

    > Wbrew pozorom wstrząsami elektrycznymi dalej leczy się na przykład
    > lekoodporne formy ciężkiej depresji.

    Ale już nie "leczy się" choćby chorych umysłowo lub zbrodniarzy.

    > "Pierdolicie Hipolicie"
    >
    > Zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Pogadaj sobie z kimkolwiek kto
    > robi w terapii uzależnień.

    W trakcie studiów rozmawiałem. Miałem materiały z różnych sympozjów z
    całego świata. Były spotkania z wieloma osobami, z różnych krajów.

    > Nie ma czegoś takiego jak bezpieczna ilość alkoholu (albo jakiegokolwiek
    > innego środka psychoaktywnego) przyjmowanego systematycznie. Tak jak
    > napisałem wcześniej jest to cecha osobnicza, w dodatku zależna od wielu
    > czynników. Nie da jej się wyliczyć. Można co najwyżej ustalić
    > doświadczalnie. Ale wtedy to już jest jakby zdziebko za późno ...

    Doświadczalnie, albo statystycznie.
    Trochę odchodząc od tematu: dla jednego nóż przywodzi skojarzenie z
    obroną, dla innego z atakiem, a dla jeszcze innego z narzędziem do
    patroszenia ryb nad wodą.
    Analogicznie: w Andach od wieków używana jest koka. Trudno mówić o
    uzależnieniu - chyba, że w pryzmacie aktualnych wytycznych, lansowanych
    przez prywatne ośrodki terapii.

    Bardzo dużo siedzi w głowie. Ponadto "zakazany owoc" lepiej smakuje.
    Jeśli dzieciak spróbuje alkoholu/tytoniu w tajemnicy przed rodzicami
    jako "zakazanego owocu", to może być duży problem - czasem wystarczy
    istotnie jedno spotkanie z "owocem".
    Jeśli ktoś pija piwo czy wino jako normalny napój, alternatywny do np.
    soku pomarańczowego, to po prostu pije napój, nie tworzy w umyśle
    żadnych froudowskich skojarzeń i nie następuje wzmocnienie.

    > BTW, nie to żebym Ci coś sugerował ale Twoja argumentacja dałaby do
    > myślenia wielu terapeutom ;-)

    Freud ;)

    Ale masz też rację: zależy z kim i na jakim poziomie (w sensie gimnazjum
    / liceum / doktorat) się rozmawia. Pewnych rzeczy lepiej nie mówić
    gimnazjalistom.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 95. Data: 2015-09-01 16:13:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pomidory jadasz? Sa modyfikowane genetycznie. Sliwki to samo, jablka tez. Wszystkie
    zboza dolicz. Szczepienie drzew to modyfikacja genetyczna.

  • 96. Data: 2015-09-01 18:24:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Ale już nie "leczy się" choćby chorych umysłowo

    Leczy

    >W trakcie studiów rozmawiałem. Miałem materiały z różnych sympozjów z
    >całego świata. Były spotkania z wieloma osobami, z różnych krajów.

    No chyba, ze tak. W takim razie musisz mieć racje. Na 150% :-)

  • 97. Data: 2015-09-01 18:27:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2015-09-01 o 11:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Owszem, o ile nie znasz źródła tego mięsa. Znaczna część osób wędzących ma
    >mięso znanego pochodzenia. Tak jest przynajmniej wśród moich znajomych. Ale
    >ja na wsi mieszkam, to może mam inaczej :)

    Masz. Ale jeszcze uwzględnij nawozy (jeśli bydło je swoja pasze) lub kupne
    żarcie dla zwierza - tez nie wiesz co tam jest :-) To tylko oddalanie
    niewiadomej, ogólnie wszyscy jesteśmy w dupie. Jak nie dawno umierało się
    głownie na serce tak teraz ponad 50% kituje z powodu właśnie raka.

  • 98. Data: 2015-09-01 18:29:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Pomidory jadasz? Sa modyfikowane genetycznie. Sliwki to samo, jablka tez.
    >Wszystkie zboza dolicz. Szczepienie drzew to modyfikacja genetyczna.

    Robisz to nieświadomie (wycinasz doszczętnie cytaty), czy faktycznie zależy
    ci by być oryginalnym bęcwałem?

  • 99. Data: 2015-09-01 18:39:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Robi to czytnik google. Ci co z niego korzystaja nie maja wplywu na nic. Jak znasz na
    to rade to bede wdzieczny. Uzywam tabletu z andridem.

  • 100. Data: 2015-09-01 21:00:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Robi to czytnik google.
    nie ma czegoś takiego jak czytnik Google

    >Ci co z niego korzystaja nie maja wplywu na nic.

    to użyj dobrego

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?