  • 71. Data: 2020-02-16 19:30:38
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Bardzo metodyczne

    Merytoryczne

  • 72. Data: 2020-02-16 21:23:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Się robi mało śmiesznie

    https://wysokienapiecie.pl/26632-centralny-magazyn-w
    egla-sie-wypelnia-zuzycie-dalej-spada/

    A kopacze dostali właśnie czternastki, za wyrobienie normy wydobycia.
    A wungiel importowany stówkę tańszy na tonie.
    Dziki kraj :>

    L.

  • 73. Data: 2020-02-16 21:50:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko że na importowany trzeba mieć dolary a na krajowy nie. Do tego jak górnicy
    wydobywają węgiel to w posredniakach mniejsze kolejki jak by nie wydobywali. Jeszcze
    znalazło by się kilka powodów dla których warto wydobywać własny węgiel niż kupować
    taniej za granicą.

  • 74. Data: 2020-02-16 22:27:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 21:50:03 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    > Jeszcze znalazło by się kilka powodów dla których warto wydobywać własny węgiel

    Tak. Na przykład szkody górnicze na które idzie masa kasy, zanieczyszczenie
    środowiska, upośledzenie całego regionu, który nic innego nie potrafi poza
    kopaniem. A nie potrafi bo po cholerę coś innego robić jak hojny rzont im da.
    Wydobywanie i handlowanie surowcem to cecha prymitywnych gospodarek,
    powinniśmy od tego odejść lata temu.

    L.

  • 75. Data: 2020-02-16 23:14:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak byś nie wiedział to czasy kiedy byliśmy eksporterem węgla przeszły do historii. W
    szczytowych latach za komuny w Polsce wydobywano pod 200 milionów ton rocznie. I
    prawie wszystko szło na eksport. Żeby zabezpieczyć chociaż trochę pod względem
    energetycznym państwo zbudowano elektrownie w Belchatowie. Szkody górnicze to też
    konsekwencje tamtych czasów. W zakresie wydobycia węgla była gospodarka rabunkowa.
    Wydobywali ale nie zabezpieczali pustych przestrzeni po wydobyciu. Jeśli teraz
    powstają szkody górnicze to są one przede wszystkim pod nieczynnymi od dawna
    kopalniami czy wyrobiskami w czynnych kopalniach. Sądzisz że nie wiem że gornikami
    zostają ludzie nie będący motorem intelektualnym kraju. W związku z tym proponujesz
    żeby ich uśpić? Z węgla w Polsce robi się prąd. Udział węgla w cenie prądu dla
    końcowego odbiorcy jest nieduży. Ale za to możliwość zaspokojenia potrzeb
    energetycznych Polski jest bezcenna. W tej chwili w chujni chyba tylko my mamy tak że
    energetycznie jesteśmy niezależni od importu.

  • 76. Data: 2020-02-17 11:49:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Z węgla w Polsce robi się prąd.

    Drogi prąd z drogiego węgla. A na Śląsku ciągle mało.
    Trzynastek, czternastek. Choć płace najwyższe w regionie.
    Zatem dzisiaj strajk ostrzegawczy. O więcej. Nic to, że
    dopłacamy do górnictwa 8,5 miliarda zł rocznie. Górnikom
    się te pieniądze po prostu należą, bez względu na to, ile
    tona "czarnego złota" (miernej próby zresztą) ze Śląska
    kosztuje. A kto za to płaci? Pan płaci, pani płaci -
    średnio 1910 zł rok w rok.

  • 77. Data: 2020-02-17 16:11:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz policz ile wyplywalo by z Polski pieniędzy jak cały węgiel byłby kupowany za
    granicą.

  • 78. Data: 2020-02-18 05:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > jak by nie wydobywali. Jeszcze znalazło by się kilka powodów dla
    > których warto wydobywać własny węgiel niż kupować taniej za granicą.

    A ten znowu swoje...
    Jak widac, juz nawet gospodarka ci pokazuje ze to tzw trzeci rodzaj
    prawdy czyli gówno prawda.
    Górnicy wydobywaja, wegiel ląduje w "magazynie", dodatkowo generuje sie
    koszty transportu, a uzywa sie sprowadzanego z zagranicy. No po prostu
    mistrzostwo ekonomii!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 79. Data: 2020-02-18 06:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W tej chwili w chujni chyba tylko my mamy tak że energetycznie
    > jesteśmy niezależni od importu.

    Serio? Sprawdz jeszcze raz bo jednak sporo prądu importujemy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 80. Data: 2020-02-18 06:00:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Teraz policz ile wyplywalo by z Polski pieniędzy jak cały węgiel
    > byłby kupowany za granicą.

    Nie wiem czy wiesz ale przedstawianie tego typu fałszywej alternatywy to
    zwykła mierna manipulacja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"