  • 81. Data: 2020-02-18 09:04:33
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-18 o 04:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Górnicy wydobywaja, wegiel ląduje w "magazynie", dodatkowo generuje
    > sie koszty transportu, a uzywa sie sprowadzanego z zagranicy. No po
    > prostu mistrzostwo ekonomii!

    Być może ma to jakiś sens, zakładając że w jakiejś nieokreślonej
    przyszłości unia zakaże wydobywania węgla, cena surowca mocno skoczy, a
    to co już wydobyte można jeszcze pchnąć w obieg. To nieco ryzykowny
    business plan, ale nigdy nie wiadomo...

    Mateusz

  • 82. Data: 2020-02-18 09:11:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 18, 2020 at 9:04:36 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:

    > Być może ma to jakiś sens, zakładając że w jakiejś nieokreślonej
    > przyszłości unia zakaże wydobywania węgla, cena surowca mocno skoczy,

    chyba, ze przy okazji kaza zakopac juz wydobyty ;)

  • 83. Data: 2020-02-18 09:30:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-18 o 00:11 -0800, WS napisał:

    > chyba, ze przy okazji kaza zakopac juz wydobyty ;)

    Dokładnie tak. Dlatego mówię - ryzykowny plan.

    Mateusz

  • 84. Data: 2020-02-18 09:59:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Dokładnie tak. Dlatego mówię - ryzykowny plan.

    Chyba jak zakaże, to "wydobycia do celów energetycznych", bo to jest
    również surowiec dla przemysłu chemicznego. Wtedy faktycznie trzeba
    będzie zakopać i wydobyć na nowo.

    Jarek

    --
    Co jest lepsze w życiu, tato,
    Skończyc studia, czy łopatą,

  • 85. Data: 2020-02-18 11:38:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Dokładnie tak. Dlatego mówię - ryzykowny plan.

    W sumie nie swoja kasa mozna sie tak bawic!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 86. Data: 2020-02-18 12:38:59
    Od: pablo <p...@g...com>

    Szczerze to wolę dopłacać do ich zasiłków niż pensji ?

  • 87. Data: 2020-02-18 13:43:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pablo p...@g...com ...

    > Szczerze to wolę dopłacać do ich zasiłków niż pensji ?

    Robisz z górników debili ktorzy nie nauczyliby sie pracować w innych
    miejscach? Pracy jest na rynku sporo, w ostatnim roku 20 tysiecy
    ukrainców wyjechało z Polski (jakies 4% z zarejestrowanych w ZUS) a w
    marcu otwieraja sie granice Schengen dla nich...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 88. Data: 2020-02-18 14:56:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W manipulacjach do pięt ci nie sięgamy. Ale jak uważasz że jesteś mądry to napisz
    skąd weźmiemy kasę na 60 milionów ton węgla. Węgiel kupuję się na Świecie za dolary.
    Czy w Polsce drukujemy dolary?

  • 89. Data: 2020-02-18 15:21:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 14:56:09 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Węgiel kupuję się na Świecie za dolary. Czy w Polsce drukujemy dolary?
    Jeśli teraz musimy "górnictwu" zapłacić xxxzł za wydobycie ton węgla to jak nie
    zapłacimy "górnictwu" to za te xxxzł kupimy tone węgla "na Świecie";)

  • 90. Data: 2020-02-18 20:01:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo ile? Policzyles kiedys? Węgla potrzebujemy za 12 miliardów dolarów rocznie. A
    dopłaty do górnictwa to 8 miliardów zlotych rocznie. Skąd weźmiesz 12 miliardów
    dolarów rocznie na wegiel? Przypominam że węgiel wydobywa się za złotówki i że jedno
    miejsce pracy w górnictwie tworzy kilka miejsc pracy poza górnictwem. Na węgiel z
    importu potrzebne są dolary, których drukarnie są za oceanem. I najpierw trzeba mieć
    złotówki żeby kupić dolary a następnie można za dolary kupić węgiel. Z uśmieszkiem
    się urodziłeś czy to nabyte?