  • 1. Data: 2009-08-23 12:44:27
    Temat: Wilgotność - jak się szybko pozbyć??
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    Witam

    Chciałem kłaść podłogę (deska barlinecka) i po zmierzeniu wilgotności
    okazało się, że mam w pomieszczeniach ok 75 % (wg zaleceń powinno być
    40-60%)(wilgotność wylewki jest ok).
    Jak się szybko pozbyć wilgotności o tej porze roku ???. Na razie po prostu
    rano otwieram okna a wieczorem zamykam w upalne dni (wtedy w ciągu dnia
    spada mi wilgotność do ok 45-50% ale po nocy znów wskazeje ponad 70%) ale
    ostatnio leje i nawet tego nie robie.

    Moze jest jakiś szybszy i skuteczniejszy sposób???

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-08-24 07:42:37
    Temat: Re: Wilgotność - jak się szybko pozbyć??
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja nie wiem, jak z deską barlinecką. Kiedy układałem boazerie z desek 15 cm
    szerokości z litego drewna to robiłem to w czasie największych upałów, a
    deski miałem wysezonowane. Teraz mimo wszystko się rozeschły i gdzieniegdzie
    są szpary.
    Następnym razem poczekałbym z układaniem do zimy i tak minimum miesiąc po
    rozpoczęciu grzania zabrałbym się za układanie przy ciągłej pracy c.o.
    Deska barlinecka powinna być znacznie odporniejsza, a poza tym ważna jest
    wilgotność drewna.
    Jacek