  • 1. Data: 2009-08-23 08:44:52
    Temat: kiedy smarowac mazidlami
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mam świeży fundament - w części lany, w części majstrzy mi wymurują z
    bloczków. Chcę go zaizolować przeciwwilgociowo i na tą izolację dać
    stryrodur.

    Powiedzcie mi czy na świeży beton - ze trzy do pięciu dni po wylaniu
    można już smarować mazidłem i przyklejać na to styrodur - mazidło które
    mam jest przystosowane do kontaktu ze styropianem/styrodurem, zawiera
    kałczuk - czy lepiej poczekać aż beton zwiąże i dobrze dojrzeje, a potem
    smarować i przyklejać...?

    Jaki czas powinien upłynąć od wylania/wymurowania ścian fundamentowych
    do smarowania i przyklejania styroduru? Czy są tu jakieś zasady?

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-08-23 11:15:19
    Temat: Re: kiedy smarowac mazidlami
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    robercik-us pisze:
> [...]
    >
    > Jaki czas powinien upłynąć od wylania/wymurowania ścian fundamentowych
    > do smarowania i przyklejania styroduru? Czy są tu jakieś zasady?

    Jeżeli masz mazidło na bazie wodnych dyspersji czegoś tam... to takie
    coś można smarować na świeży beton. Z klejeniem styroduru bym się
    troszkę wstrzymał. Zamalował bym fundament cały ze dwa razy. Poczekał
    parę dni jak przeschnie to pomalowane i wtedy na mazidle kleić styrodur.
    Jak być chciał czekać do 100% wyschnięcia i związania tego lanego
    fundamentu to byś musiał parę tygodni czekać.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-08-23 13:12:27
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    >
    > Powiedzcie mi czy na świeży beton - ze trzy do pięciu dni po wylaniu można
    > już smarować mazidłem i przyklejać na to styrodur

    fundament lany trzeba przynajmniej przez tydzien obficie polewac woda, po
    tym czasie mozna malowac. Nie wiemy jakie masz mazidlo, dysperbit schnie
    szybko ok 12 godz. Jak ten styrodur ma isc na fundament bez piwnicy (nad
    ziemia) to lepiej poczekac na 110% az mazidlo wyschnie i dopiero przyklejac,
    zeby nie bylo klopotow z odklejaniem.

    --
    pozdr Z.